اولین پهپاد هیدرولیک جهان با 800 کیلومتر پرواز مداوم

[ad_1]

فرارو- صنعت پهپاد به شدت به موتور الکتریکی متکی است، اما با گامی جالب، پیشرو در صنعت پهپاد ساخته شده است که برای انتقال انرژی به پروانه های دستگاه به جای برق، از هیدرولیک استفاده می کند. به عبارت دیگر اکنون شاهد پرتاب اولین پهپاد هیدرولیک جهان هستیم که می تواند حدود شش ساعت بدون وقفه پرواز کند و بیش از 800 کیلومتر را طی کند.

به گزارش فرارو، اگرچه این پروژه هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است، اما شرکت انگلیسی تماس گرفت فلوکوپتر اولین پهپاد هیدرولیک جهان برای جایگزینی باتری ها و موتورهای الکتریکی با پمپ بنزین و موتور ساخته می شود. این ویژگی به این هواپیما اجازه می دهد تا به تداوم پرواز و برد قابل توجهی در مقایسه با دستگاه های مشابه دست یابد.

شکی نیست که باتری ها و موتورهای الکتریکی روزی وظیفه تامین انرژی تمام وسایل نقلیه ای را که ما به آنها تکیه می کنیم، از ماشین ها گرفته تا کشتی های کانتینری بزرگ، حتی هواپیماها را بر عهده خواهند داشت، اما واقعیت این است که بنزین و سایر سوخت های فسیلی هنوز کار می کنند. موقعیت قوی تر این نوع سوخت با چگالی بسیار بالاتر منبع ارزشمندتری نسبت به باتری ها هستند که می توانند موتور را در فواصل بسیار بیشتر و وزن بسیار کمتری تامین کنند.

پس چرا یک کوادکوپتر وجود ندارد تا موتورهای کوچک سوخت فسیلی بتوانند به راحتی هر یک از روتورهای آن را تغذیه کنند، در حالی که آسمان پر از هواپیماهای سوخت فسیلی است که در آسمان زمین پرواز می کنند؟ مشکل این است که موتورهای گازسوز را نمی توان به طور دقیق توسط موتورهای الکتریکی کنترل کرد، در حالی که کنترل فوری و دقیق سرعت هر روتور در یک کوادکوپتر برای پرواز پایدار و کنترل شده مهم است. عدم کنترل دقیق در هواپیماها که تنها وظیفه آنها ایجاد نیروی رانش در یک جهت است، مشکلی نیست، اما در کوادکوپتر، هر تیغه چرخان باید دائماً تنظیم شود تا حرکت بی پایان باد را خنثی کند و از کشش توسط گرانش جلوگیری کند.

اولین پهپاد هیدرولیک جهان با 800 کیلومتر پرواز بدون توقف

البته، می‌توان از یک موتور گازی پهپاد برای نیرو دادن به ژنراتوری استفاده کرد که موتورهای الکتریکی را تامین می‌کند – رویکردی که توسط وسایل نقلیه الکتریکی اولیه مانند شورولت ولت مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما Flowcopter آنها چیز جدیدی است. به جای موتورهای الکتریکی که هر پروانه را تغذیه می کنند، آنها توسط موتورهای هیدرولیک می چرخند که توسط جریان بی پایان مایع هیدرولیک از طریق شیلنگ ها تغذیه می شوند. کلید عملکرد وعده داده شده پهپاد – هم از نظر پایداری هوا و هم از نظر بار محموله – ترکیب یک “موتور هواپیمای سبک تایید شده” با یک پمپ کار دیجیتال است که می تواند جریان سیال هیدرولیک به موتورها را کنترل کند. دقت کافی برای رقابت با عملکرد موتورهای الکتریکی و در عین حال ارائه توان بسیار بیشتر از مزایای این روش است. هر موتور هیدرولیک می تواند تا 129 اسب بخار قدرت تولید کند که وزن هر کدام کمتر از 5.5 کیلوگرم است.

Flowcopter در حال کار بر روی نمونه های عملی پهپاد هیدرولیک خود است و با وجود اینکه این ایده هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است و ظرفیت حمل این پهپادها هنوز آزمایش نشده است، اما آزمایشات اولیه نشان داده است که این ایده بسیار کاربردی است. بدون شک هر پروژه یک مسیر توسعه را طی خواهد کرد و این مسیر آزمون و خطای زیادی خواهد داشت، اما سازنده تاکید کرد که مواد اولیه پیشرفته در طراحی کلی این پهپاد گنجانده خواهد شد.

این شرکت انگلیسی البته خاطرنشان می کند که به نظر نمی رسد سایر تجهیزات پهپاد مانند پمپ های دیجیتال، موتورهای گاز و مخازن سوخت به سبک موتورهای هیدرولیک آن نباشند. شرکت انگلیسی Flowcopter ادعا می کند که این پهپاد می تواند تا 6 ساعت در فواصل 900 کیلومتری بدون سوخت گیری (یا گاهی اوقات تبدیل به یک پرواز پهپاد مانند یک هواپیمای بالدار سنتی) در هوا بماند. در پروازهای کوتاه، پهپاد می تواند محموله هایی با وزن تا 150 کیلوگرم را نیز حمل کند. گزینه دوم می تواند این پهپاد را به یک وسیله نقلیه کارآمد در مسافت کوتاه در داخل شهر تبدیل کند، زیرا نیازی به زمان شارژ طولانی بین پروازها ندارد و می تواند عملاً ترافیک را کاهش دهد.

منبع: gizmodo

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما