بازگشت وایکینگ ها انتقام جویان در سریال «وایکینگ ها; والهالا »

[ad_1]

فرارو- «وایکینگ ها» یکی از بهترین سریال های دهه اخیر بود که در زیبایی بصری و ظلم در صحنه های نبرد با «بازی تاج و تخت» تفاوت چندانی نداشت. اکنون نتفلیکس به همان موضوع بازگشته است. داستان این سریال در همان دنیای ساخته شده توسط راگنار و پسرانش اتفاق می افتد. با این حال، این یک داستان جدید است.

برای فرارو؛ “وایکینگ ها؛ والهالا ما را صد سال پس از ماجراهای سری قبلی یعنی قرن یازدهم پس از میلاد می برد و ماجراهای برخی از معروف ترین وایکینگ های تاریخ را دنبال می کند. شخصیت های اصلی سریال ماجراجویی معروف لیف اریکسون (با بازی سم کورلت)، خواهر سرسخت فریدیس اریکسون (فریدا گوستاوسون) و شاهزاده جاه طلب شمال هارالد سیگوردسون (لئو ساتر) هستند.

بازگشت وایکینگ ها انتقام جویان در سریال «وایکینگ ها;  والهالا »

تنش بین وایکینگ ها و پادشاهی انگلستان به مرز خونریزی رسیده است و خود وایکینگ ها در آستانه جنگ داخلی بین مسیحیان و معتقدان به ادیان باستانی هستند.

در این سریال می بینیم که دنیای وایکینگ ها بیش از گذشته گسترش یافته و شخصیت های سری قبلی حالا به چهره هایی اسطوره ای و خداگونه تبدیل شده اند. در اینجا ما سه شخصیت جدید و شرایط جدید داریم. اما مسائل اصلی همچنان یکسان است: سلطنت، دوستی و اختلافات مذهبی.

در این مجموعه سه خط داستانی وجود دارد. اولین مورد در منطقه کتگات اتفاق می افتد و شخصیت اصلی آن فریدیس است. دومی در انگلستان اتفاق می افتد و از اختلاف بین شاه ادموند و پادشاه نروژ برای تاج و تخت می گوید. در نهایت، خط سوم، خط متقابل بین دو نقطه است که جنگ بین وایکینگ ها (تحت فرماندهی شاهزاده هارالد) و انگلستان را به تصویر می کشد.

بازگشت وایکینگ ها انتقام جویان در سریال «وایکینگ ها;  والهالا »

اگرچه عناصر زیادی در داستان سریال وجود دارد، اما ساختار داستان کاملاً کل نگر است و تمرکز اصلی آن بر مسائل مذهبی است. اینجا همه چیز تحت تأثیر دین است. اختلافات مذهبی عامل کشتار وایکینگ ها توسط انگلیس است و زمانی که وایکینگ ها تصمیم به انتقام می گیرند، اختلافات مذهبی دوباره اتحادیه آنها را تا مرز فروپاشی و جنگ داخلی پیش می برد. رویکرد سریال به این تفاوت های مذهبی بی طرف است و اشتباهات و قتل های مسیحیان را نادیده نمی گیرد.

اما چیزی که همه این عناصر مختلف را مجذوب خود می کند، شخصیت های لیفا و خواهرش فریدیس هستند. باد یک جنگجوی برجسته و یک استراتژیست باهوش است. او می تواند کشتی ها را در دریاهای طوفانی بدون از دست دادن افرادش هدایت کند. او می تواند با حیوانات دو برابر اندازه خود مبارزه کند. اما او پر از تردید است. انگار هویتش را از دست داده و نمی داند اهل کجاست و چه دینی باید داشته باشد. او نمی داند در زندگی به کدام سمت برود.

بازگشت وایکینگ ها انتقام جویان در سریال «وایکینگ ها;  والهالا »

فریدیس، از سوی دیگر، با پیشرفت تاریخ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند. او زنی است که در رویای انتقام زندگی می کند. او از کشتار مسیحیان بریتانیا جان سالم به در برد و اکنون سرسختانه می خواهد برای سرنوشت خود انتقام بگیرد. گوستاوسون در نقش فریدیس توانست تعادل چشمگیری بین خشونت و قدرت از یک سو و احساسی بودن و آسیب پذیری از سوی دیگر پیدا کند.

هارالد همچنین یک شاهزاده مسیحی است که مسیحیت او بیشتر به دلیل شرایط سیاسی است تا اعتقادات صادقانه. این مانند پلی است بین مسیحیان و معتقدان به ادیان باستانی. صبورتر و مهربانتر از اجدادش است. داستان هارالد با داستان دو خواهر و برادر به گونه ای در هم تنیده شده است که یکپارچگی داستان کلی سریال به طور کامل حفظ می شود. در سری های قبلی، به خصوص پس از مرگ راگنار، تعداد شخصیت ها و داستان های فرعی تا حدودی پراکنده و بیش از حد بود. اما در اینجا همه داستان های فرعی با هم هماهنگی کامل دارند.

“وایکینگ ها؛ والهالا علاوه بر داستانی جذاب و شخصیت های جذاب، مملو از صحنه های نبرد وحشیانه و دیدنی است. و نبرد تن به تن و صحنه های اصلی نبرد. به همین دلیل این سریال چیزی بیش از سریال قبلی نیست.

ریتم سریال بسیار تند است و اگرچه سریال را جذاب می کند، اما گاهی باعث می شود برخی مشکلات (مانند رابطه هارالد با برادرش یا برخی اتفاقات دربار بریتانیا) بیش از حد سریع و سطحی به نظر برسد.

جلوه های ویژه سریال خیلی خوب کار می کنند و تقریباً کامل هستند. به جز صحنه های اقیانوسی که کمی کیفیت پایین تری دارند. در عوض، صحنه های نبرد و آیین های مذهبی جذابیت بصری خیره کننده ای دارند. طراحی لباس و گریم بازیگران نیز گاهی هنرمندانه و جذاب است (مثلاً کت و شلوار مجلسی و کت خز) و گاهی (مثلاً لباس نظامی و اسلحه) بسیار معمولی و بدون جزئیات.

در مجموع، این سریال یک دنباله موفق و درخشان است که جهان را بزرگتر از سری های قبلی کرده است و داستان فوق العاده ای در مورد ادامه تاریخ وایکینگ ها به ما ارائه کرده است. پایان فصل اول ما را به تماشای فصل بعدی وادار می کند. “وایکینگ ها؛ «والهالا» آنقدر جذاب است که هم طرفداران سریال های قبلی و هم بینندگان جدید را برای تماشای دنیای وایکینگ ها راضی می کند.

  • بازیگرانبازیگران: سام کورلت، فریدا گوستاوسون، لئو سوتر

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما