بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

[ad_1]

فرارو- ولادیمیر پوتین بدون شک یکی از تاثیرگذارترین سیاستمداران جهان در قرن بیست و یکم بود. او رهبر یکی از بزرگترین قدرت های نظامی جهان است و از ابتدای قرن بیست و یکم روسیه را رهبری می کند (بدون شک پوتین حتی در دوران ریاست جمهوری مدودف در قدرت بود).

برای فرارو؛ در عین حال، او همیشه شخصیتی مرموز بوده است و در افکار عمومی جهان سوالات زیادی در مورد شخصیت او، چگونگی دستیابی به قدرت و برنامه هایش برای آینده روسیه و جهان وجود دارد. در طول این سال ها مستندهای زیادی درباره پوتین ساخته شده است که هر کدام سعی کرده اند به سوالاتی درباره این شخصیت تاثیرگذار در سیاست جهانی پاسخ دهند. در اینجا 6 بهترین مستند که هر کدام در مورد شخصیت، سبک حکومت و منابع قدرت پوتین هستند، آورده شده است.

1. پوتین; تاریخچه جاسوس روسیه (پوتین: تاریخ جاسوسی روسیه) (2020)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

این مجموعه مستند سه قسمتی تصویری از کل زندگی حرفه ای و سیاسی پوتین و همچنین نحوه کسب قدرت و تأثیر او بر سیاست روسیه و جهان را به تصویر می کشد. در این مستند خیلی ها در مورد پوتین صحبت کردند. از همکاران و دوستان سابق تا کسانی که علیه او جنگیدند. یکی از جالب ترین چهره ها در این زمینه تاتیانا یوماشیوا، دختر بوریس یلتسین است.

این مستند مراحل مختلف ظهور پوتین در سلسله مراتب سیاسی را به تصویر می کشد. از نحوه پیوستن او به KGB و حضورش در آلمان شرقی گرفته تا رابطه اش با شهردار سن پترزبورگ، نزدیک شدنش با بوریس یلتسین و اینکه در نهایت به مرد اول روسیه تبدیل شد. یکی از جالب ترین صحنه های فیلم پایان است. یلتسین در سال 2000 با پوتین تماس گرفت و انتخابش را به عنوان رئیس جمهور روسیه تبریک گفت. اما این تماس حتی پس از یک ساعت و نیم انتظار پاسخ داده نمی شود.

2. کاخ برای پوتین (2021)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

این مستند توسط Oleksiy Navalny ساخته شده است. یکی از منتقدان فساد دولتی در روسیه در حال حاضر در زندان است. در این مستند ادعا شده است که کاخ بزرگ در ساحل دریای سیاه گلندزیک متعلق به پوتین است و ساخت آن با مبارزه سیاسی ممکن شده است و وابستگی پوتین را باید بزرگترین رشوه تاریخ دانست. در سال 2022 قسمت دوم این مستند فیلمبرداری شد که با تکرار گفته های قبلی، تصویر داخل کاخ را نیز نشان می داد و شواهدی از ساخت کاخ دیگری ارائه می کرد.

دولت روسیه همواره این اتهامات را رد کرده است و خود پوتین نیز در مصاحبه ای گفته است که نه او و نه نزدیکانش کاری به کاخ ندارند. مهم نیست حقیقت چیست، هیچ مدرک قانع کننده ای در هیچ یک از مستندها (اگرچه چشمگیر و خوش ساخت هستند) برای اثبات ادعاها وجود ندارد.

3. شاهدان پوتین (2018)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

این مستند نگاهی بی نظیر و عمیق به چگونگی به قدرت رسیدن پوتین است. تاریخ ساخت فیلم به سال 1999 برمی گردد. زمانی که مردم روسیه برای اولین بار با رئیس جمهور جدید خود ملاقات کردند. اما سپس به عقب برمی‌گردد و به بررسی دلایل و عواملی می‌پردازد که بوریس یلتسین را وادار کرد تا پوتین را جانشین موقت خود اعلام کند. اتفاقی که عملاً یلتسین را برکنار کرد و راه را برای ریاست جمهوری رسمی پوتین هموار کرد.

شخصیت های اصلی این فیلم میخائیل گورباچف، یلتسین و پوتین هستند. این مستند جزئیاتی از زندگی و فعالیت های سیاسی پوتین را نشان می دهد که ممکن است کمتر قابل مشاهده باشد و همچنین استفاده گسترده از ویدئوهای ضبط شده قدیمی که واقعیت رابطه پوتین با اطرافیانش را نشان می دهد.

4. پوتین، روسیه و غرب (2011)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

این مستند ممکن است کمی قدیمی باشد، اما قطعا ارزش دیدن را دارد، زیرا کارگردان آن نورما پرسی یکی از بزرگترین مستندسازان سیاسی معاصر است. پرسی در اثر خود مهمترین وقایع و بحران های سیاسی کنونی، از انقلاب ایران تا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و فروپاشی یوگسلاوی را از نظر برجسته ترین شخصیت ها (هاشم رفسنجانی، گورباچف ​​و اسلوبودان میلوسویچ) بررسی می کند. .

پرسی در مستند «پوتین، روسیه و غرب» وارد کرملین می شود تا تصویری واضح از روابط قدرت روسیه و روابط روسیه با غرب ارائه دهد. البته برخلاف مستندهای قبلی، پرسی نتوانسته با خود پوتین صحبت کند (در حالی که پوتین قبلا در مستندی درباره ایران با پرسی مصاحبه کرده بود، اما از انجام این کار در مورد خودش امتناع کرد). با این حال، پرسی توانست با افراد صاحب قدرت در کرملین از جمله وزرای خارجه، دفاع و اقتصاد صحبت کند. موفق ترین قسمت های این مستند داستان های دقیق و تازه ای درباره موضوعاتی مانند انقلاب نارنجی اوکراین، جنگ گرجستان و مذاکرات خلع سلاح هسته ای روسیه و آمریکا است.

5. فله (2022)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

دانیل روهر این مستند را درباره الکسی ناوالنی (یکی از مشهورترین منتقدان داخلی پوتین) ساخته است. «ناوالنی» برنده جایزه «بهترین منتخب تماشاگران» از جشنواره فیلم ساندنس در سال 2022 شد. پوتین مستقیماً در این مستند دخالتی ندارد، اما در واقع کل داستان درباره اوست. موضوع اصلی فیلم تلاش پوتین برای کشتن ناوالنی است. بر اساس این مستند، در سال 2020 پوتین به گروهی از ماموران روسیه دستور داد تا ناوالنی را تحت تعقیب قرار دهند و او را با سم نوویچوک مسموم کنند.

بیشتر فیلم به مصاحبه با خود ناوالنی (قبل از بازگشت به روسیه و زندان) و اطرافیانش اختصاص دارد. پاسخ دهندگان می گویند که کشتن نوویچوک روش محبوب پوتین برای کشتن مخالفان است. ناوالنی در این مستند شواهدی نیز بر ادعای خود ارائه می دهد که یکی از آنها تماس تلفنی با یکی از مامورانی است که قصد کشتن او را داشته است.

6. آقای پوتین کیست؟ (? Whoismisterputin) (2015)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

والری بالایان، مستندساز اوکراینی، بر اساس تحقیقات روزنامه نگاران مستقل، به منابع قدرت و ثروت ولادیمیر پوتین نگاه می کند. این مستند ادعا می کند که به قدرت رسیدن پوتین در روسیه بیشتر به اتحاد بین او در اوایل دهه 1990 مربوط می شود که توسط برخی از مقامات عالی رتبه KGB و برخی گروه های مافیایی روسی شکل گرفت.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما