جامعه دوقطبی شده است. اقلیت ثروتمند در مقابل اکثریت نیازمند

[ad_1]

فرارو- طبق اعلام دولت، کارمندان و بازنشستگان امسال یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت می کنند، اما به ازای هر فرزند کارگر متاهل، 150 هزار تومان بیشتر، 400 هزار تومان و حداکثر شناسه 1400 برای کارگران حدود 8 میلیون تومان است.

به گزارش فرارو، مرتضی افگه، رئیس این کارشناس اقتصادی با اشاره به شکاف بسیار عمیق حداقل و حداکثر دستمزد در ایران گفت: فرارو وی گفت: متأسفانه سال هاست که این موضوع مطرح است اما مدتی است که در رسانه ها مطرح شده است اما با وجود ورود رسانه ها و افکار عمومی همچنان شاهد هستیم که حقوق های نجومی است و مردم دریافت می کنند. . از دریافت چنین حقوقی ابایی ندارند، آن را حق خود می دانند.

وی افزود: متأسفانه در این زمینه ساختار اقتصادی ایران بسیار تبعیض آمیز است و افراد بر اساس صلاحیت و کارایی خود حقوقی دریافت نمی کنند، مانند کارشناس شاغل در طبقه متوسط ​​شرکت های دولتی یا خصوصی. او نه به صورت حرفه ای که حقوق می گیرد، بلکه در همان دسته مدیرانی که بالاتر از کارشناس هستند، از طریق رانت و ارتباطاتی که دارد حقوق های نجومی دریافت می کنند که حقش را ندارد.

جامعه دوقطبی شده است.  اقلیت ثروتمند در مقابل اکثریت نیازمنددخل و خرج مردم همخوانی ندارد
وحید شقاقی شهری، کارشناس مسائل اقتصادی گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته خانوارهای ایرانی از نظر معیشتی و مالی در شرایط بسیار سختی قرار داشته اند، گفت: طی چند سال گذشته اقتصاد ایران تورم بسیار بالایی را تجربه کرده است و به این ترتیب نرخ رشد حقوق و دستمزدها افزایش یافته است. کارمندان و بازنشستگان 15 ٪ بود ، و دستمزد — حدود 17 ٪.

وی افزود: این تفاوت فاحش بین تورم و رشد دستمزدها باعث کاهش چشمگیر قدرت خرید بسیاری از اقشار جامعه اعم از شاغلین، کارگران و بازنشستگان و از سوی دیگر افزایش متوسط ​​قیمت کالاها شده است. و برخی از دارایی های سرمایه ای مسکن بسیار بالاتر از متوسط ​​تورم بود.

شکاکی گفت: از سوی دیگر این افزایش بی رویه قیمت ها در مورد برخی کالاها و خدمات دیگر نیز صدق می کند و بر این اساس این فاصله عمیق بین رشد دستمزدها و افزایش تورم، سفره مردم را هر روز کاهش داده است. و بخش های مختلف را در یک بحران شدید مالی قرار دهد.

این استاد دانشگاه افزود: نتیجه این وضعیت تضعیف طبقه متوسط ​​است، بنابراین اکنون با یک جامعه دوقطبی مواجه هستیم که از یک سو با اقلیت ثروتمند و از سوی دیگر با اکثریت فقیر و نیازمند روبرو هستیم. برای آینده “. کشور خطرناک است، در این زمینه همه نیروهای کشور باید آستین ها را بالا بزنند و برای احیای طبقه متوسط ​​اقدامات عاجل انجام دهند و طبقه متوسط ​​موتور رشد اقتصادی است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، طبقه متوسط از نظر اقتصادی از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس یک میلیون و 600 هزار تومان برای کارگران و بازنشستگان این موضوع تنها می تواند پوشش دو کودک این گروه ها را پوشش دهد که در حال حاضر درآمد و هزینه افراد بدون نام قابل قبول نیست. ، و واقعاً گذراندن یک ماه از نظر درآمد و هزینه برای مردم سخت است.

شقاگی با اشاره به اینکه دولت باید اقدامات موثری برای افزایش حقوق شهروندان انجام دهد، خاطرنشان کرد: خود دولت ابتدا باید درآمد پایدار داشته باشد که با دستیابی به رشد اقتصادی پایدار اصلاح شود. نظام مالیاتی، فروش اموال مازاد و دارایی‌های دولتی و راهکارهایی از این دست برای جبران کسری بودجه به روش‌های غیرتورمی، افزایش درآمدهای ارزی با رفع تحریم‌ها و … اجرا می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه امروز صندوق های بازنشستگی در شرایط بسیار سختی قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میزان مستمری بازنشستگان یک میلیون و 600 هزار تن تعیین شده است، همین میزان توسط صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​از دولت دریافت می شود. زیرا این صندوق ها در خطر ورشکستگی قرار دارند و اگر دولت از بودجه دولتی به آنها کمک نکند، نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما