خودروهایی که با پول سمند قابل واردات هستند

[ad_1]

فورد فیستا، فولکس واگن گلف، تویوتا یاریس، مزدا 2 و رنو داچیا از جمله خودروهای صفر کیلومتر با قیمت زیر 10 هزار دلار در جهان هستند.

به گزارش ایرنا، امروز کارشناسان از واردات هر چند محدود به عنوان عاملی برای تنظیم بازار خودرو یاد می کنند. وارداتی که از سال 96 مسکوت مانده و تا به امروز مطابق با سیاست دولت بوده است. یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می شود خودروهایی است که می توان با پرداخت هزینه برای تولیدات داخلی وارد کرد.

دولت قبل در سال 96 قبل از آغاز دور جدید تحریم ها، واردات خودرو را ممنوع کرد، از کنترل واردات و مصرف ارز استقبال کرد. اکثر خودروهای صفر کیلومتر خارجی با مدل 2017 و تعداد اندکی با مدل 2018 در حال حاضر در کشور موجود است و به نظر می رسد واردات خودروهای جدید اگرچه محدود است اما ممکن است منجر به کاهش قیمت کاذب در بازار شود. .

با کاهش تولید و به تبع آن عرضه خودرو توسط خودروسازان در سال های اخیر، خودرو به تدریج از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شد و با تقاضای کاذب مواجه شد. عدم تعادل عرضه و تقاضا در نهایت منجر به ثبت نام خودروسازان داخلی با محدودیت هایی از جمله نداشتن پلاک فعال، گواهینامه، سن متقاضی بالای 18 سال و … در زمان ثبت نام و قرعه کشی با حضور مقامات نظارتی توزیع عادلانه خودروها.

این در حالی است که در سال های اخیر تجربه نشان داده است که محصولات خودروسازان داخلی پاسخگوی نیاز بازار و تقاضای انسان برای خودروهای مقرون به صرفه و باکیفیت نیست و به همین دلیل واردات خودرو هرچند محدود اما باید در دستور کار قرار گیرد.

واردات خودرو از خارج از کشور چه در قالب خودروهای فرسوده و کارکرده و چه خودروهای نو می تواند بازار داخلی را رقابتی کند و خودروسازان را به فکر اصلاح برنامه های تولیدی خود بیاندازد.

واردات مدیریت شده خودرو می تواند بر بازار خودرو و همچنین کیفیت خودروهای داخلی تاثیرگذار باشد. اما سوال اصلی که مطرح می شود این است که کدام خودروها و چقدر می توانند در کوتاه مدت بازار داخلی را به تعادل نزدیک کنند؟

این روزها اخبار ضد و نقیضی از واردات خودرو و درگیری دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام شنیده می شود. اظهارنظرهای اخیر حاکی از آن است که مجلس با واردات 96 هزار دستگاه خودرو از جمله حدود 70 هزار خودرو موافقت کرده است.

طبق مصوبه روز شنبه مجلس در بودجه سال آینده، خودروهای وارداتی عبارتند از:

– 50000 خودرو و 20000 خودروی برقی هیبریدی و دوگانه سوز

– 10 هزار کامیون، تریلر، یخچال و تریلر کشنده

– 10 هزار اتوبوس برون شهری و برون شهری

– هزاران ماشین و یخچال

– پنج هزار واحد تجهیزات سنگین راهسازی اعم از نوساز و تا پنج سال ساخت

واردات خودروهای لوکس ممنوع می شود

اما برای اینکه سیاست‌های واردات در کوتاه‌مدت موثر واقع شود، باید به همین بهانه از واردات خودروهای لوکس و گران‌قیمت عده‌ای جلوگیری کرد که تاثیری در تنظیم بازار ندارد.

قیمت کارخانه خودروهای ایرانی از 5 تا 16 هزار دلار است. حال باید دید با توجه به الزام سازمان ملی استاندارد به تصویب استانداردهای 85 گانه، چه خودروهایی در این بازه قیمتی می توانند وارد کشور شوند؟

خودروهای قابل واردات برای محصولات ایرانی

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو “مهدی دادفر”: امکان واردات خودروهای کارکرده و کارکرده از 10 برند مطرح دنیا مانند بنز، بی ام دبلیو، فورد، تویوتا و … به قیمت کمتر از دلار. 10000.

وی به ایرنا گفت: در این بازه قیمتی حتی می توان خودروهای خارجی صفر کیلومتر را با آخرین تکنولوژی روز دنیا وارد کرد. این در حالی است که هیچ یک از خودروهای داخلی از آخرین تکنولوژی روز دنیا برخوردار نیستند.

دودفر خاطرنشان کرد: فورد فیستا، فولکس واگن گلف، تویوتا یاریس، مزدا 2 و رنو داچیا از جمله خودروهای صفر کیلومتر زیر 10 هزار دلار در دنیا هستند که اکثر استانداردهای 85 گانه بررسی شده توسط سازمان ملی استاندارد را نیز دارا هستند و می توانند خودرویی باشند. بازار کشور ما به تعادل نزدیکتر کنید.

وی درباره طرح واردات 70 هزار دستگاه خودرو گفت: این موضوع در درجه اول بر قیمت خودروهای خارجی تاثیر گذاشته و تعدیل قیمت را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: در آینده فشار بر خودروهای چینی باعث کاهش قیمت این خودروها می شود و حداقل اجازه افزایش قیمت داخلی را نخواهد داد.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما