رونق یک پدیده جدید در بازار مسکن; فروش اقساطی خانه!

[ad_1]

فرارو- طی چند سال گذشته با افزایش قیمت مسکن، بسیاری از مردم فرصت خرید را از دست داده اند، فعالان مسکن نسبت به سرمایه گذاری در این پروژه ها هشدار می دهند و برخی آن را کلاهبرداری می دانند.

به گزارش فرارو، با توجه به اینکه جزئیات این اقساط مشخص نیست و در جایی ثبت نشده است، نمی توان به آنها اعتماد کرد، دبیر انجمن صنفی سازندگان مسکن شهر تهران در این خصوص می گوید: پروژه تخریب نشده، خانه می تواند قابل اعتماد نیست و در آینده کسانی که پروژه را مدیریت می کنند دچار مشکل خواهند شد.

رامین گوران اوریمی در گفتگو با تجارت نیوز اظهار داشت: مردم نباید خانه روی زمین بخرند زیرا خانه های روی زمین قرار ندارند و وضعیت خاصی ندارند. یعنی مردم برای این پیش فروش ها به پروژه دسترسی ندارند و محل یا طبقه خانه مشخص نیست.

اما با توجه به کلاهبرداری های فراوان در این زمینه، خریداران باید توجه داشته باشند، اشیایی را که درصد قابل توجهی از مراحل ساخت را پشت سر گذاشته اند و دارای نوعی زمین و مستند بودن آن هستند، پیش خرید کنند و از طرفی تمام پرداخت مسکن در شهری مانند تهران به دلیل تورم در بخش مسکن کاملا بی معنی است و مردم نباید به آن توجه کنند.

رونق یک پدیده جدید در بازار مسکن;  فروش اقساطی خانه!مشتریان قبل از خرید خانه باید بسیار مراقب باشند
مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه مشتریان باید دقت زیادی در خرید خانه به صورت اقساطی داشته باشند، گفت: نمی توان تصمیم کلی برای خرید اقساطی خانه گرفت. ممکن است مواردی در این زمینه وجود داشته باشد اما سازندگان و انبوه سازان به تعهدات خود عمل می کنند. در این راستا خریداران باید مفاد قرارداد اعم از نوع قرارداد، تعهدات خریدار و فروشنده، گارانتی، محاسبات را در نظر بگیرند. زمان و قیمت نهایی

وی افزود: معمولاً خانه به صورت پیش پرداخت سود دریافت می کند و خریدار مابقی را به صورت اقساط محدود پرداخت می کند، اما ممکن است بسته به توافق خریدار و فروشنده، پیش پرداخت و اقساط طولانی تر پرداخت شود. طولانی تر “.

سلطان محمدی با اشاره به اینکه انبوه سازی مسکن در ایران با چالش های زیادی مواجه است، افزود: او ابزاری ندارد و در بیشتر موارد انبوه سازان خانه های قدیمی را در شهرهای بزرگ تخریب و می سازند.

این دانشگاه افزود: بنابراین اگر دولت بخواهد وضعیت مسکن را بهبود بخشد، باید طبق برنامه ملی آمایش سرزمین برای مسکن در شهرهای جدیدالاحداث این کار را انجام دهد و زمین مناسب برای مسکن در اختیار انبوه سازان قرار گیرد تا آنها می تواند مسکن بسازد.” مناسب هستند، نه مانند برخی از پروژه های توسعه یافته، اما از حداقل اصول معماری و شهرسازی پیروی نمی کنند.

سلطان محمدی ادامه داد: مشکل دوم تورم در کشور است. در این شرایط قیمت منابع تولید اولیه افزایش یافته و هر ساله عوارض دولتی تراکم، صنایع مختلف، عوارض دولتی و شهری افزایش می‌یابد که ناشی از هزینه‌های ساخت و ساز به سرعت در حال رشد است. از سوی دیگر این موضوع باعث کاهش سرمایه گذاری در مسکن شده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: سومین مشکل در این زمینه قدرت خرید جمعیت است، اکنون که رشد اقتصادی کشور طی یک دهه گذشته منفی بوده، کاهش قابل توجهی در قدرت خرید به دنبال داشته است و همین موضوع باعث شده است. کاهش تقاضا برای مسکن در بخش مسکن صنعتی به شدت کاهش یافت.

سلطان محمدی گفت: همچنین بانک ها به دلیل وضعیت وحشتناکی که با آن دست و پنجه نرم می کنند قادر به تامین منابع ساخت و ساز یا ارائه خدمات بانکی به مردم نیستند که در نهایت باعث کاهش تقاضا در بازار مسکن شده است. رکود در این بازار

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما