سفر در زمان با کمک ارواح در فیلم “پیاده روی طولانی”

[ad_1]

فرارو- “پیاده روی طولانی” – سومین فیلم بلند متیو کی. متیو کارگردان آمریکایی-لائوسی و اولین و تنها کارگردان زن در لائوس است. این فیلم در سال 2019 فیلمبرداری شد و پس از یک تور طولانی در جشنواره های مختلف، سرانجام برای پخش گسترده آماده شد.

برای فرارو؛ این فیلم تصویر جدیدی از مشکلات فلسفی مرتبط با سفر در زمان است و این تم جذاب را از منشور نوعی داستان ارواح به ما نشان می دهد.

سفر در زمان با کمک ارواح در فیلم

در ابتدای فیلم، پیرمردی را می‌بینیم که از خانه‌اش تا نزدیک‌ترین روستا در جاده‌های خاک‌آلود قدم می‌زند تا مشتی ضایعات و زباله را به یک مغازه زباله بفروشد. خریدار هزینه کالا را از طریق ریزتراشه ای که در بازوی او کار گذاشته شده است پرداخت می کند. این نشان می دهد که داستان فیلم در آینده اتفاق خواهد افتاد. اما به جز این ریزتراشه، تجهیزات مدرن دیگری را در روستا نمی بینیم.

سال ها پیش چندین سازمان مردم نهاد پنل های خورشیدی و سایر فناوری ها را به روستا آوردند اما این موج نوسازی دوام نیاورد و این گونه مناطق کم کم به فراموشی سپرده شد. از این رو گاهی گردشگران شهری برای دوری از فناوری های مدرن شهری به این روستا می روند.

سفر در زمان با کمک ارواح در فیلم

ماجرا وقتی عجیب می شود که بدانیم در این سفر کوتاه از خانه تا روستا پیرمرد یک همراه دارد. او با روح زنی همراه است که پنجاه سال پیش درگذشت و شاهد مرگ او پیرمردی بود که در آن زمان کودک بود.

بسیاری از روستاییان ادعا می کنند که بارها یک روح را با پیرمردی دیده اند. از زمانی که پیرمرد برای اولین بار روح را دید، مزرعه خانوادگی او ویران شد و مادرش به بیماری سل مبتلا شد و به مرگ غم انگیزی از دنیا رفت. او با ابراز تاسف از ناتوانی خود در جلوگیری از مرگ مادرش، سال ها به بسیاری از زنان کمک کرده است تا از این بیماری بهبود یابند.

سفر در زمان با کمک ارواح در فیلم

یک روز پیرمرد حقیقت مهمی را کشف می کند. او متوجه می شود که با این روحیه می تواند در زمان سفر کند. بنابراین تصمیم می گیرد مادرش را نجات دهد. این سفر به گذشته نشان دهنده یک رویداد هیجان انگیز و قابل تامل است، مانند اینکه چگونه یک پیرمرد با جوانی خود دوست شد. اما در نهایت تلاش او برای جبران گذشته، آینده را بیش از آنچه انتظار دارد تغییر می دهد.

متیو دی در این فیلم نیز مانند دیگر فیلم هایش از داستانی شبح آور و تا حدودی ترسناک برای بیان مشکلات اجتماعی و پرسش های عمیق درباره زندگی انسان ها استفاده می کند. فیلم «پیاده روی طولانی» که بیشتر در فضاهای زیبا و نور طبیعی فیلمبرداری شده است، از نظر بصری خیره کننده است و مناظر چشمگیر آن به همراه تصاویر چندوجهی از اجساد پوسیده، کنتراست چشمگیری ایجاد می کند.

بازی های سینمایی قدرتمند و باورپذیر هستند. روحی که پیرمرد را به گذشته می برد، بسیار کم می گوید، اما حضوری بسیار وهم انگیز و توهم انگیز دارد. رابطه پیرمرد و دخترش نیز بسیار عمیق و عاطفی است و همین موضوع پایان فیلم را دیدنی و غم انگیزتر می کند.

در فیلم پیچ و خم های دائمی وجود دارد و این هیجان و تنش فیلم را به اوج می رساند. این ایده که تغییر چیزها در گذشته منجر به تغییرات بزرگ در آینده می شود، ایده جدیدی نیست، اما متیو دو داستان بسیار خلاقانه و تازه را به ما می دهد. کل فیلم پر از ترحم و غم است، اما حتی این احساسات ناخوشایند نیز در قالبی دیدنی و جذاب ارائه می شود.

در نهایت، متیو دو در این فیلم پیچیده و عمیق، عناصر ترسناک، علمی تخیلی و فلسفی را با هم ترکیب کرده و محصولی درخشان و تاثیرگذار خلق کرده است.

  • کارگردان: متی کی.
  • فیلمنامه نویس: کریستوفر لارسن
  • بازیگران: Yannawoutthi Chanthalungsy، Vilouna Phetmany، Por Silatsa
  • رتبه بندیتعداد: 7.0 / 10

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما