سهم بازار تراشه های کوالکام و یونیسوک در سه ماهه چهارم سال 2021 افزایش یافت – زومیت

[ad_1]

بر اساس گزارش کانترپوینت، بازار تراشه های گوشی های هوشمند در سه ماهه آخر سال 2021 نسبت به سه ماهه چهارم سال 2020 رشد 5 درصدی داشته است. کمبود قطعات و تغییر تقاضای بازار تاثیر زیادی بر تامین کنندگان مختلف تراشه داشته است.

Jessam Arena می نویسد، مدیاتک با وجود کاهش سهام از 37 درصد به 33 درصد، همچنان پیشتاز است. تحلیلگران توضیح می دهند که فروشندگان گوشی های هوشمند در حال صرفه جویی در قطعات اضافی برای جلوگیری از کمبود تراشه هستند. عرضه تقریبا ثابت بود و آنها بیش از آنچه نیاز داشتند داشتند. بنابراین، محموله ها در سه ماهه چهارم کاهش یافت.

نمودار آمار به دست آمده از سهم بازار تولیدکنندگان تراشه در سه ماهه چهارم سال 2021

اگرچه کوالکام نتوانست تراشه های کافی را از ریخته گری شریک خود خریداری کند، این سه ماهه موفقیت آمیز بود و سهام خود را به 30 درصد افزایش داد. یکی از حوزه‌هایی که کوالکام هیچ مشکلی در آن ندارد، بازار مودم‌های 5G است که 76 درصد از سهم کنترل را در اختیار داشت (در مقایسه با 63 درصد سال قبل). این به دلیل تقاضای زیاد برای آیفون 12 و 13 است که از مودم های کوالکام در کنار تراشه های اپل A استفاده می کنند و همچنین فروش چشمگیر پرچمداران اندرویدی.

تا همین اواخر، تراشه های اگزینوس سامسونگ در جایگاه سوم قرار داشتند و در سال 2020 حتی از تراشه های اپل جلوتر بودند. با این حال، بخش گوشی های هوشمند سامسونگ در حال تغییر عبارت محصولات خود است. به همین دلیل، تراشه های اگزینوس تنها 4 درصد از سهم بازار را کاهش دادند. به خاطر داشته باشید که این نتایج در سه ماهه چهارم به دست آمد و سری جدید گلکسی S22 که اکنون با اسنپدراگون در اکثر کشورها در دسترس است، احتمالاً تأثیر زیادی خواهد داشت.

نمودار آمار به دست آمده از سهم بازار تولیدکنندگان تراشه در سه ماهه چهارم سال 2021

مقاله مرتبط:

در همین حال، Unisoc در یک سال، سهم بازار خود را بیش از دو برابر (11%) افزایش داد. این نباید باعث شگفتی شود؛ زیرا تراشه های آن در گوشی های هوشمند مختلف برندهایی مانند Honor، Reelmi، Motorola، Zeditia، انتقال و حتی سامسونگ استفاده می شود.

با این حال، وضعیت HiSilicon مطلوب نیست. تحلیلگران کنترپوینت می گویند چیپست آن تقریباً تمام شده است و برای تولید مدل های جدید به ویژه تراشه های پیشرفته و قدرتمند با مشکلات زیادی روبرو بوده است. حتی هواوی، بزرگترین مشتری خود، مجبور شده است به تراشه های کوالکام روی بیاورد که به 4G تغییر می کنند. آنها محدود هستند.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما