سکس تراپی چیست و چه زمان باید از آن کمک گرفت؟

ممکن است برخی افراد نگران باشند که نکند با شرکت درجلسات سکس تراپی شخصیتشان زیر سؤال برود، ولی اصلا نگران نباشید؛ زیرا در سکس تراپی بسیار آموزش داده شده اند تا تعادلی بین این عوامل در ذهن خود ایجاد کنند. ولی نگران این موضوع نباشید زیرا سکس تراپی باعث افزایش اعتماد به نفستان خواهد شد و باعث میشود به سلامت جنسی دست بیابید. در مرحله اول ؛ سکس تراپ و سکس تراپی ، وسیله ای است برای اینکه کمک کند تا انواع انحرافات جنسی افراد را سرکوب کند که این روش برای زوجینی توصیه میشود که به دنبال لذت جنسی بیشتری هستند. تشکیل این هویت جنسی، به هر دلیلی که به درستی صورت پذیرد و یا مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، رفتارهای شبیه به رفتارهای جنسی مخالف سر میزند و به همین دلیل موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای او خواهد شد. دکتر بارتلیکس میگوید: «سکس تراپیستها میتوانند در کمک به هدایت افراد برای کمک به خودشان یا شریکشان برای غلبه بر رفتارهای مقاومتی کمک کننده باشند. اما اگر از صحبت کردن در مورد مشکلات جنسی خود خجالت می کشید، بدانید که مشکلات جنسی تنها برای شما رخ نمی دهد. سکس تراپی یک نوع روان درمانی میباشد و مسائلی که به سلامت روان و نگرانی های عاطفی افراد در عملکرد جنسی مربوط میشود را بررسی میکند و همچنین این بررسی ها توسط یک متخصص سکس تراپیست انجام میشود.

در این جلسات سکس تراپیست، با زوجین یا فرد صحبت هایی میکند تا به آنها کمک کند که به یک وضعیت ذهنی خوب برسند و از تجربیات جنسی شان لذت کامل را ببرند و فقط به صورت کلامی به آنها آموزش داده میشود و تمرینات و تماس های فیزیکی بین زوجین در خارج از جلسه صورت میگیرد و تراپیست زوجین را تشویق میکند تا این تمرینات را در منزل باهم انجام دهند ولی هرگز آن ها را مجبور به این کار نمیکند. خیلی ها فکر می کنند فقط یک اورولوژیست می تواند در رفع مشکلات جنسی به آنها کمک کند. برای اطلاع از ناگفته های باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی بر روی لینک کلیک کنید. هنگامی که شما آماده برای شروع سکس تراپی هستید تصمیم بگیرید چه کسی را برای درمان، ملاقات کند. افراد میتوانند سکس تراپی را به تنهایی انجام دهند و با شریک جنسی(همسر)یا کسی که قرار است با او ازدواج کند جلسات سکس تراپی را انجام ندهد. آیا در جلسات سکس تراپی، معاینه صورت میگیرد؟ در حقیقت ، 43 درصد از زنان و 31 درصد از مردان گزارش می دهند که در طول زندگی خود نوعی اختلال عملکرد جنسی را تجربه کرده اند .

در مقایسه با نظریه یونگ در مورد آنیم/انیموس، برای درک جنسی از دیدگاه روانشناختی باید تجربه جنسی را در مولفه های آن که شامل میل، هیجان و لذت است بررسی کرد. مانند ویاگرا (سیلدنافیل) برای افزایش پاسخ نعوظ و Paxil پاروکستین برای درمان انزال زودرس. پاسخ ما به این سؤال (خیر) میباشد ، به هیچ وجه معاینه یا تماس و رابطه جنسی صورت نخواهد گرفت و سکس تراپیست فقط از طریق گفت و گو با شما درمان تان را ادامه خواهد داد و اگر نیاز به معاینه داشته باشید معاینه ی شما را به متخصص در این حوزه محول خواهند کرد و شما را نزد آن متخصص میفرستند ، لازم به ذکر است ؛ هیچ گونه افترا از این جهت بر سکس تراپیست صحت ندارد و شما عزیزان میتوانید با خیالی آسوده از کمک سکس تراپی بهرهمند شوید. مشاوره جنسی بعد از یک دوره کوتاه تاثیرات بسیار زیادی بر سلامت جنسی و روانی افراد دارد ولی اثر بخشی درمان ، به تمایل داشتن خود فرد بستگی دارد. خود شما میتوانید به یک سکس تراپیست مراجعهکنید. از مهمترین نکات جهت حفظ و صیانت از ساختار خانواده موفق، افزایش قدرت فهم و تشخیص نیاز های یکدیگر و ایجاد تعادل بین خواسته های خود و دیگران، توسط اعضای خانواده می باشد.

به علاوه نوجوانانی که در مورد مسائل جنسی گیج شدهاند و یا نگران هستند، ممکن است در برخی موارد نیاز به مراجعه به سکستراپیست داشته باشند. به طور کلی مشکلات جنسی غالبا ناشی از یک انگیزه مشکل ساز برای داشتن رابطه جنسی مانند وابستگی، فحشا برای ارزش های مادی یا غیرمادی مانند پول، غذا، اسکان، مواد مخدر، ایمنی، محافظت و فشار اجتماعی، اغوا، تجاوز، آزار جنسی و همچنین موارد دیگر هستند. مشاور رفتار آنها را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهد و پس از اعلام نتیجه به آنها در صدد یافتن راه حلی برای آن بر می آید. روان درمانگران به کسانی که در غلبه بر آنها مشکلاتی دارند، کمک می کنند. درمانگران جنسی ممکن است کتابها و یا وب سایتهایی را به افراد معرفی کنند تا افراد اطلاعات صحیحی را در این مورد دریافت کنند. کلینیک تخصصی رهیاب تنها مرکز غیردولتی تخصصی آموزش و درمان مسایل جنسی در مشهد می باشد که تیم درمانگران و متخصصان آن به طور تخصصی در داخل و خارج کشور آموزش های لازم برای درمان طیف وسیعی از مسایل جنسی را دیده اند.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما