شاهین اتوماتیک کی موجود می شود؟

[ad_1]

فرارو- اردیبهشت ماه سال جاری مدیرعامل سایپا از تولید شاهین اتوماتیک و تحویل آن در نیمه دوم سال 1400 خبر داد. اما اکنون با گذشت 55 روز از فصل زمستان، هنوز تحویل این محصول آغاز نشده است. اما آخرین اخبار در مورد شاهین اتوماتیک به اواسط ژانویه برمی گردد. در همین راستا یک ماه پیش برخی رسانه های صنعت خودرو با انتشار عکس هایی از این محصول در مراکز تست فنی از نزدیک شدن ساپیا به عرضه تیرآهن اتوماتیک خبر دادند.

به گزارش فرارو، تحقیقات اخیر نشان می دهد مسئولان سایپا پیش فروش شاهین های اتوماتیک را به پایان اسفندماه و تحویل آن ها در فروردین ماه 1400 موکول کردند تا عرضه نسخه جدید را با عرضه نسخه پایه در سال گذشته تطبیق دهند. در واقع، جاده نارنجی در پایان مارس 2016 پیش فروش چرخ دنده ها را آغاز کرد و چند روز مانده به پایان سال، اولین دستگاه ها را قرار داد. با این حال، بعید است که چنین رویدادی در انتظار دستگاه باشد.

هنوز مسئولان این شرکت خودروسازی درباره قیمت نهایی و احتمالی چراغ اتوماتیک اظهار نظری نکرده اند. اما هم اکنون تارا اتوماتیک ایران خودرو به عنوان رقیب اصلی شاهین اتوماتیک سایپا در کارخانه 415 میلیون تومان قیمت دارد. به همین دلیل بعید است قیمت نسخه اتوماتیک شاهین کمتر از این محدوده باشد.

در حال حاضر قیمت کارخانه نسخه با دنده شاهین 343 میلیون تن و نسخه با گیربکس تارا 293 میلیون تن است. به همین دلیل احتمال می رود قیمت تمام شاهین های اتوماتیک برای مصرف کنندگان تا 450 میلیون تن افزایش یابد. با این حال باید منتظر تحویل و قیمت محصول جدید سایپا باشیم.

شاهین اتوماتیک محصول جدید سایپا در سال 1400

چه تغییراتی در شاهین اتوماتیک ارائه خواهد شد؟

بررسی تصاویر منتشر شده سایپا شاهین اتوماتیک در مرکز تست فنی نشان می دهد که تغییرات بدنه چندان چشمگیر نیست. در نسخه جدید آرم شاهین روی در صندوق عقب قرار گرفت و کلمه شاهین به فارسی نویسی تغییر یافت.

علاوه بر این، جعبه دنده جدید روی خودرو با علامت “CVT” مشخص شده است.

اما در قسمت فنی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا امیرحسین تابع جماعت گفت که بلبرینگ اتوماتیک مجهز به گیربکس CVT ساخت شرکت بلژیکی پانچ است.

این گیربکس نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. علاوه بر این، جعبه دنده دارای طراحی ترونیک است که به راننده امکان تعویض دنده را به صورت دستی و خودکار می دهد. همچنین دارای دو حالت رانندگی برفی و رانندگی عادی است.

شاهین اتوماتیک محصول جدید سایپا در سال 1400

مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

اکنون مشخص شده که پیشرانه فالکون اتوماتیک تغییری نکرده و با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ M15TC عرضه خواهد شد. این موتور قادر است 110 اسب بخار قدرت در 178 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

مجموع مصرف سوخت این خودرو 8 لیتر در هر صد کیلومتر و ظرفیت باک آن 47 لیتر است.

اطلاعاتی در مورد ایمنی و سلامت شاهین اتوماتیک هنوز منتشر نشده است و مشخص نیست که در نسخه اصلی و کامل چه خواهد بود. اما به نظر می رسد که یاتاقان اتوماتیک پایه هنوز ویژگی های نسخه دنده ای را دارد. از ویژگی های این خودرو می توان به چراغ های روز، ایربگ دوگانه، دوربین پارک ترونیک و عقب، سانروف، استارت دکمه ای، سنسور نور، فرمان برقی، رینگ های آلیاژی 15 اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب ABS، EBD، تریم داخلی، چرم مصنوعی، لمسی الکتریکی اشاره کرد. صفحه نمایش، تهویه اتوماتیک، سنسور فشار تایر و غیره

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما