شهید حسن باقری “نابغه جنگ” بی نظیر در مدیریت

[ad_1]

دکتر امین بیل مکانیکی; تاریخ دفاع مقدس درس های زیادی در شرایط سخت و بحرانی دارد. نکات جدیدی در تصمیم گیری و مدیریت جنگ وجود دارد که برای استفاده از فرصت ها و موفقیت در مسیر پیش روی ملت باید برجسته شود. فراز و نشیب هایی که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با آن مواجه بوده اند می تواند الگوی رفتاری ما را در بسیاری از عرصه ها به سمت رشد و تعالی سوق دهد.

رفتار و برخورد شهید حسن باقری از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس نمونه ای از تلاش شبانه روزی برای رسیدن به موفقیت است که در نهایت حکمت را رقم زد و نتایج شگفت انگیزی را در عملیات هایی که داشت به دنبال داشت. مسئول طراحی

حسن باقری یکی از هزاران شهید سرافراز ماخین عزیزمان است که آثارش و همچنین خاطراتی از شیوه مدیریتش نشان می دهد که فرماندهی او توانایی زیادی در آموزش نسل جوان و آینده به او می دهد. شهید حسن باقری از فرماندهان کم نظیر سال های اول دفاع مقدس است که نقش او در عملیات های فتح المبین، طریق القدس و بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بار اصلی برنامه ریزی بود. و انجام عملیات در قرارگاه نصر.

پیروزی های هشت سال دفاع، حاصل تلاش همه رزمندگان در هر مقوله و مسئولیت و هر کدام شجاعانه و با فرهنگ ایثار و شهادت در راه آرمان های کشور است و شهید حسن باقری قطره ای از دریای جوشان و شهادت این شهید سرافراز همچون سایر شهدا و رزمندگان به عنوان یکی از فرماندهان ارشد جنگ توانست نقش اساسی در طراحی عملیات های موفق سال های اول جنگ ایفا کند.

او پیوسته اطلاعات لازم را از قابلیت ها و ابزارهای خود و خصمانه جمع آوری می کرد، آنها را تفسیر می کرد و به بهترین نحو استفاده می کرد. به طور مداوم و با تلاش بعد از هر عمل، شروع به طراحی عملیات بعدی کرد. وی بهترین اطلاعات و پیشنهادات را به فرماندهان معظم کل قوا و تصمیم گیران جنگ ارائه می کرد و به دلیل آگاهی از حقایق و توانمندی های منطقه عملیاتی خود و ابزار و توانمندی های دشمن، آنها را از نیروی زمینی دریافت می کرد. تلاش هایی که با هم انجام داد، با اعتماد به نفس کامل و تمام قدرت دفاع کرد.

او عاقلانه توسعه یافت و در جلسات متعدد به شدت با پروژه های ناتمام مخالفت کرد. او به اطلاعات ناقص تکیه نمی کرد و در تصمیم گیری تردید داشت. این نابغه نظامی قبل از عملیات قبلی والفجر در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد که یادمان این شهید والامقام اکنون محل تأمل در پیروزی های بزرگ و زیارتگاهی است. دوستان. و علاقمندان ایران اسلامی.

یادمان حسن باقری در محل شهادتش در منطقه فکه و همچنین پادگان گلف در دوران زندگی وی در جنگ، محل تأمل است. شهید حسن باقری در نهم باخمن سال 1631 درگذشت. تاریخ جنگ نشان می دهد که تمام عملیات هایی که شهید باقری در آن حضور داشت به پیروزی های مقتدرانه ای برای کشورمان انجامید. آنچه شهید باقری به پاس تجلیل از «نابغه نظامی» خود ارج نهاد، رهبری خوب او در جنگ است. امروزه مدیریت در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز اصلی کشور برای دستیابی به بهترین راهکارهاست.

واضح است که بخشی از مدیریت با یادگیری حاصل می شود و بخشی را باید در حین کار و عملیات تسلط یافت. جنگ و شرایط انقلاب امکان تربیت و آموزش سرباز را به کوتاه ترین زمان کاهش داد و خود هنر خلق خدا توانست در این شرایط صحنه های موفقی را خلق کند. در عملیات ها همه پس انداز خود را به کار گرفتند و در سایه فرهنگ فداکاری و عقلانیت برای کشورمان به نتایج مطلوب دست یافتند.

شهید حسن باقری نیز فرصت گذراندن دوره های آموزشی فرماندهی و رزمی را نداشت و هنرش در این بود که در عرض چند ماه به دانشی که خود و همرزمانش به دست آورده بودند، نسبت به دانش ژنرال های برجسته جهان دست یافت. سالها یاد گرفت..

آنها توانستند پتانسیل خلاقانه غنی را در رهبری سازمان ترکیب کنند و از همه ابزارها و مدیریت به بهترین شکل استفاده کنند و همچنین بر پروژه های متمرکز تمرکز کنند و منابع و منابع را برای دستیابی به نتایج مطلوب هدایت کنند. در واقع شهید حسن باقری در دوران فرماندهی خود دانش و هنر رزمی را در حد توان خود در هم آمیخت و نتایج عملیات او مشهود است.

پیش نویس عملیات نظامی در واقع برای واحدها و یگان های نظامی انجام می شود و این روند توسط فرماندهان ارشد برای دستیابی به اهداف مشخص توسعه می یابد. آنچه از سبک برنامه ریزی عملیات و اجرای آن توسط شهید حسن باقری باقی مانده است نشان می دهد که شهید باقری پروژه خود را بر اساس واقعیات استوار کرده و تمامی اطلاعات لازم را که شبانه روز در شرایط سخت دریافت می کرده ثبت و تفسیر کرده است. توسعه عملیات فتح المبین، عملیات قدس و بیت المقدس و همچنین دستیابی به اهداف و پیروزی های سربازان و نقش کلیدی آنها در آزادسازی خرمشهر نشان می دهد که علم و هنر چگونه است. با هم می توانستند پیروزی های پی در پی را به ارمغان بیاورند.

هنر شهید حسن باقری که برخاسته از عشق و علاقه او به نظام و میهن است، نشان می دهد که در عملیات هایی که شهید حسن باقری برنامه ریزی شده حضور داشت، در پیروزی رزمندگان تفاوت هایی وجود دارد و بعد از او نیز عملیات هایی وجود دارد. بدون شک دانشمندان جنگ هستند. در نظر گرفته شده و در ارتباط با حیطه کار مستلزم مطالعه بیشتر است.

یکی از تفاوت‌های اساسی در کار شهید حسن باقری دقت در جمع‌آوری اطلاعات و استفاده خردمندانه از اطلاعات است که شاید در نظر دیگران بی‌اهمیت باشد که برای درک توانایی‌های طرفین متخاصم و تصمیم‌گیری لازم بود. تولید کنندگان بر اساس این اطلاعات می گیرند.

شهيد حسن باقري با اطمينان كامل اطلاعات لازم را دريافت مي كرد و اين افتخار ويژه اي بود كه بر جمع آوري و تفسير دقيق اطلاعات مطابق با اهداف مورد نظر تمركز كرد. پیروزی‌های غرورآفرین سربازان در سال‌های اول جنگ و در عملیات‌هایی که توسط شهید حسن باقری انجام شد، نشان می‌دهد که وی در مدیریت، طراحی و عملیات دارای سبک خاصی بود و این سبک سرشار از درایت، آینده‌نگری، عشق و علاقه بود. .

در زمانی که جنگ مواضع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را تحت الشعاع قرار می دهد، یک پیروزی قدرتمند در جبهه نظامی کار را برای دیپلمات ها در جبهه سیاسی، برای اقتصاددانان در تجارت و برای فرهنگ شناسان در ثروت فرهنگی و تمدنی بسیار آسان می کند. کاری که دانشمندان و دانشمندان هسته ای ما در حوزه های دیگر انجام می دهند افزایش قدرت کشور در همه عرصه ها و گامی در جهت افزایش اقتدار کشور است.

اولین آجر در طراحی هر پروژه، اطلاعات مربوط به این پروژه است. اگر اطلاعات به صورت نادرست و قابل اعتماد جمع آوری شود، هر طرحی که بر اساس اطلاعات ناقص و نادرست باشد، این معماری را به سمت ثریا متمایل می کند. شاید درسی که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد و باید از شهید حسن باقری آموخت این باشد که برنامه های خود را بر اساس اطلاعات دقیق بنا کنیم تا از صحت اطلاعات مطمئن شویم.

اطلاعات صحیح آنقدر برای تصمیمات مدیریتی شهید حسن باقری اهمیت داشت که شهادت وی نیز در دیده بان جمع آوری شد تا اطلاعاتی از رفتار دشمن برای طراحی عملیات قبلی والفجر بدست آید. این روزها که دولت کشور نیازمند ایثار و فرهنگ ایثار و رفتار انقلابی توأم با درایت است، یاد و خاطره همه شهدا و سربازان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم که درایت و زرین را رقم زدند. برگی از تاریخ ایران از پیروزی اسلام.

شهید حسن باقری ستاره ای درخشان در آسمان حکمت و مجاهدت است، جوشش عشق و علاقه به کشور، هنر و ظرافت خود را برای همه آزادگان به تصویر کشیدند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما