طرح جدید فروش خودرو

[ad_1]

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران از توسعه مدل جدید عرضه خودرو در چارچوب این بورس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، قیمت خودروها یکسان می شود و براساس آن تعیین می شود. عرضه و تقاضا

جواد فلاح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه قیمت گذاری خودرو در کشور، اظهار کرد: تاکنون خودروهای جدید در کشور به ویژه در سال های اخیر توسط دولت نصب می شود و تولیدکنندگان خودرو را بر اساس آن عرضه می کنند. قیمت تعیین شده توسط دولت. بر این اساس، این خودرو در بازارهای دست دوم با قیمت هایی بسیار متفاوت از قیمت پیشنهادی خودروساز به فروش می رسد و این مدل از معامله با توجه به صف تقاضای ایجاد شده توسط آن، به قرعه کشی برای تعیین مالک خودرو انجامیده است. بازار.

وی درباره مدلی که برای عرضه خودرو در بورس کالا طراحی شده است، بیان کرد: یکی از مدل های عرضه شده در بورس کالا این است که خودرو در بورس کالا عرضه می شود و قیمت گذاری بر اساس مکانیزم بازار و عرضه و تقاضا است. برای این مدل می توان از قراردادهای آتی استاندارد استفاده کرد. یعنی خودروساز خودروی خود را در قالب قرارداد آتی عرضه کند. به طور معمول، برخی از پیشنهادات ممکن است کوتاه مدت و برخی بلند مدت باشند. خریدار نیز خودرو را در قالب قرارداد آتی پیش خرید کرده و پس از پایان مدت قرارداد خودرو را از خودروساز تحویل می گیرد.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران ادامه داد: پس از شناسایی خودرو در بورس و خریدار، تا سررسید کامل، در صورتی که خریدار خودرو بخواهد در بورس باشد، می توانید از بازار ثانویه استفاده کنید. . بازار ثانویه “به شخص دیگری بفروشید، بتوانید معامله کنید.

فلاح درباره مزایای این طرح توضیح داد: مزیت این طرح نسبت به مدل فعلی این است که خودرو تک نرخی می شود و همان قیمتی خواهد بود که در بازار وجود دارد. این قیمت همان قیمتی خواهد بود که بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا در بورس تعیین می شود. شخصی که در قالب این قراردادها خودرویی را در بورس خریداری کرده است، می تواند آن را به شخص دیگری در هیئت مدیره پیشنهاد دهد، زیرا خودروساز خودرو را می فروشد.

وی گفت: اگر خودروساز به هر دلیلی کالا را در موعد مقرر تحویل ندهد، صرافی از محل ضمانت‌هایی که از عرضه‌کننده دریافت کرده، به خریدار خودرو بازپرداخت می‌کند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با بیان اینکه این مدل برای خودروهای بزرگ قابل استفاده است، افزود: خودروهایی برای خودروهای کوچک که هیچ ایده ای برای تشکیل بازار ثانویه و فروش مجدد برای آنها وجود ندارد، قابل استفاده است. به عنوان زیرلایه استفاده می شود بازار از یک معامله یکباره در قالب یک قرارداد استفاده می کند که می تواند معاملات آتی یا نقدی باشد.

فلاح در پاسخ به این سوال که این طرح در چه مرحله ای است، گفت: جلساتی بین بورس کالا و خودروسازان در این خصوص برگزار شده است. البته تصمیم گیری در این زمینه توسط بورس کالا و خودروساز انجام نمی شود و مراجع ذی صلاح باید در این باره تصمیم گیری کنند. این پیشنهاد توسط بورس کالا ارائه شد و بورس آماده عرضه خودرو و سایر کالاها بر اساس مدل معاملاتی است.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما