فروش نفت ایران در حال افزایش است

[ad_1]

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: اگر تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشود، کشورهای آسیایی همچنان می‌توانند با ایران برای خرید نفت قرارداد ببندند. در حال حاضر بیش از یک میلیون بشکه نفت صادر می شود و بعید است که این میزان افزایش یابد، نفت ایران را بیشتر از الان بخرید.

محمد خطیبی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط بازار به گونه ای است که تقاضا به سرعت به اوج خود باز می گردد و رشد می کند، اما عرضه نمی تواند به همان نسبت رشد کند، بنابراین بازار با افزایش قیمت ها مواجه است. این واقعیت که مصرف کنندگان بزرگ از ذخایر خود خارج می شوند، وضعیت بازار متعادل نیست.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی بازار نشان دهنده شرایط نامناسب بازار و عرضه ناکافی است، گفت: در چنین شرایطی برخی کشورها مانند هند، ژاپن و کره در حال آماده سازی پالایشگاه های خود برای خرید نفت در ایران هستند. این کشورها می توانند با آمریکا مذاکره کنند. ایالت ها. آنها بدون در نظر گرفتن لغو تحریم ها، پالایشگاه ها را آماده کرده اند.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: این کشورها ممکن است حتی در حال مذاکره با آمریکا نباشند و بخواهند برای نیازهای خود از ایران نفت بخرند. ما در حال تبدیل شدن به کسری بازار هستیم.

حتیبی افزود: به مرور زمان این کسری در بازار بیشتر می شود چرا که سالانه با رشد تقاضا نیز مواجه هستیم. البته در تابستان، پاییز و زمستان سال آینده شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود. از این به بعد چند جا وجود دارد که در بهار قیمت ها کاهش یافت، بنابراین بهتر است به جای کاهش قیمت، از تعدیل قیمت استفاده کنید.

ایران منبع قابل اعتمادی در بازار نفت است
وی افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت کار می کنند، تامین مازاد تقاضا مشکل خواهد بود. در این شرایط یک منبع موثق به نام ایران وجود دارد که همه می‌دانند به دلیل تحریم‌ها از تمام پتانسیل خود استفاده نمی‌کند، بنابراین تلاش می‌کنند تا دیر کنند. یک تصمیم عاقلانه را بپذیرید، زیرا اگر دیر شود، ممکن است پتانسیل ایران پر شود و جایی برای پاسخگویی به تقاضا باقی نخواهد ماند.

نماینده سابق ایران در اوپک با بیان اینکه شرایط بازار و نیاز کشورها به گونه ای است که تحریم ها دیگر معنایی ندارد، گفت: از انرژی در میدان استفاده نمی شود و تنش در روابط با اوکراین و روسیه بسیار جدی است.

اگرچه آمریکا اعلام کرده است که تحریم های سختی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد، اما انرژی در آن گنجانده نشده است، زیرا می داند که اگر انرژی تحریم شود، بحران بزرگی به وجود می آید و قیمت ها دیگر قابل پیش بینی نیست.» بازار بسیار حساس است و تحریم ها دیگر جواب نمی دهند.

به گفته وی، به نظر می رسد کشورهای اروپایی قصد دارند تا آخرین نفس با آمریکایی ها همکاری کنند، اما کشورهای آسیایی به این فکر می کنند که چگونه تقاضا را تامین کنند، بنابراین شروع به آماده سازی پالایشگاه های خود برای نفت ایران کردند.

بعید است قیمت ها همچنان بالا بماند
نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به وضعیت قیمت نفت در صورت شکست توافق و محقق نشدن برجام، گفت:

حتیبی با بیان اینکه پیشنهاد جدید به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری قطع شد و در بسیاری از بخش‌ها اصلا سرمایه‌گذاری نشد، افزود: این شرایطی است که سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت، عرضه جدیدی وجود نخواهد داشت. دلیل این امر تحریم ها است، بازار نفت در خطر است و بازار به این موضوع واکنش نشان داده است و بعید است قیمت ها از مرز 100 دلار عبور کند و همچنان بالا بماند.

به گفته وی، اگر وضعیت اوکراین، روسیه و ایالات متحده نسبت به حال حاضر بدتر شود، ممکن است وضعیت در بازار نفت بدتر شود. این در حالی است که کشورهای آسیایی باید نگران امنیت انرژی خود باشند و ایران یکی از منابع قابل اعتماد کشورهاست. می توانند روی آن حساب باز کنند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما