قیمت پردازنده‌های گرافیکی به آرامی در حال کاهش است – زومیت

[ad_1]

قیمت برخی از بهترین کارت‌های گرافیک از ژانویه تا فوریه حدود 11 درصد کاهش یافت. در عین حال قیمت برخی از پردازنده های گرافیکی نسبت به ماه قبل 25 درصد کاهش یافت.

به گفته Digital Trends، برچسب قیمت از eBay گرفته شده است زیرا وب سایت اطلاعات قیمت را در زمان های مختلف ارائه می دهد و بسیاری از فروشگاه های آنلاین این کار را نمی کنند. این بررسی آخرین دو نسل از کارت‌های گرافیک، از جمله مدل‌های پیشرفته Nvidia مانند GeForce RTX 3090 و همچنین کارت‌های گرافیک ارزان قیمت مانند AMD Radeon RX 6500 XT را پوشش می‌دهد.

نمودار کاهش قیمت کارت گرافیک در سال 2022

به لطف مقایسه کامل قیمت ها در فواصل ماهانه، اکنون می توانیم با اطمینان بگوییم که حداقل در eBay، قیمت ها به آرامی در حال کاهش است، بنابراین می توان این تغییر را به کل بازار تعمیم داد. البته این افت قیمت به افت شدید پیش بینی شده در ماه مارس توسط یکی از اخبار سخت افزاری به نام Greymon55 نزدیک نیست. کاهش قیمت کارت گرافیک ها روندی آهسته و مداوم است که از چند ماه پیش آغاز شده است.

این خبر خوبی برای دیدن سرعت یا کاهش قیمت یک کارت گرافیک است. قیمت کارت گرافیک‌های دو نسل گذشته از جمله Nvidia یا AMD کاهش یافته است. در واقع، از 33 کارت گرافیک دو نسل گذشته، قیمت 20 کارت گرافیک دو رقمی کاهش یافت. قیمت AMD RX 6500 XT با 25 درصد کاهش بیشترین کاهش را داشت. البته گفته می شود که این کاهش شدید احتمالا به این دلیل است که RX 6500 XT اخیرا عرضه شده و قیمت آن در ابتدای عرضه افزایش یافته است. Nvidia RTX 3050 نیز از نظر افت قیمت در رتبه دوم قرار دارد.

نمودار کاهش قیمت کارت گرافیک در سال 2022

کاهش قیمت واقعی را می توان در مدل های قدیمی GPU مشاهده کرد. رتبه سوم از نظر کاهش قیمت Nvidia GeForce GTX 1660 Super با کاهش 15.2 درصدی. قیمت این محصول در ژانویه 498 دلار بود و در فوریه به 422 دلار رسید. قیمت RTX 3070 Ti نیز با 15.1 درصد کاهش به 1001 دلار رسید.

مقاله مرتبط:

RTX 3090 انویدیا نیز حدود 250 دلار کاهش قیمت داشت، اما به دلیل اینکه یک پردازنده گرافیکی گران قیمت است، افت قیمت تنها 10.2 درصد بود. قیمت AMD Radeon RX 5500 XT با 4 گیگابایت و 8 گیگابایت به ترتیب 2.1 درصد و 2.6 درصد کاهش یافت.

وب سایت Tom Hurdor بازار را تجزیه و تحلیل کرد و قیمت GPU را از ژانویه تا فوریه بررسی کرد. به لطف 3DCenter که کاهش قیمت کارت گرافیک ها را نشان می دهد، قبلاً گزارش های مشابهی از بازارهای آلمان و اتریش دریافت کرده ایم. با این حال، داده های جمع آوری شده توسط Thomshardor مستقیماً به بازار ایالات متحده مرتبط است و به وضوح نشان می دهد که قیمت ها در سراسر جهان در حال کاهش است.

البته کاهش قیمت پردازنده‌های گرافیکی عالی است، اما هنوز تا رسیدن به قیمت مناسب برای این محصولات راه زیادی در پیش داریم. حتی اگر همه این گمانه زنی ها جواب ندهد و انتظار کاهش آهسته قیمت ها را داشته باشیم، در آینده احتمالا شاهد قیمت های بهتری در بازار کارت گرافیک خواهیم بود. با توجه به اینکه انویدیا، AMD و اینتل کارت های گرافیک جدیدی را در سال جاری عرضه خواهند کرد، به احتمال زیاد در اواخر سال جاری شاهد تعداد زیادی کارت گرافیک در بازار خواهیم بود.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما