مقایسه دو گوشی گیمینگ; Redmi K40 یا K50

[ad_1]

فرارو- گوشی های سری ردمی K50 جایگزین سری K40 شده اند. در اینجا نسخه ای ویژه از بازی این دو سری را در نظر خواهیم گرفت.
به گزارش فرارو، شیائومی به طور رسمی نسخه گیمینگ سری K50 با نام Redmi K50 Gaming Edition را معرفی کرد. این گوشی در کنار Red Magic 7 و Red Magic 7 Pro معرفی شده توسط برند Nubia اولین گوشی های گیمینگ سال 2022 هستند. این گوشی جدید نسبت به مدل قبلی خود یعنی Redmi K40 Gaming ارتقاهای قابل توجهی دارد. با این حال، نسخه بازی K40 هنوز هم می تواند در سال 2022 اثر خود را به جای بگذارد. علاوه بر این، این گوشی را می توان با قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به مدل جدیدتر K50 پیدا کرد. حال این سوال پیش می‌آید که آیا انتخاب مدل قدیمی عاقلانه‌تر است یا بهتر است مدل جدیدی از این گوشی گیمینگ را با قیمت بالاتری بخریم؟ گزارش امروز ما به شما در پاسخ به این سوال کمک می کند، زیرا قصد داریم به طور کامل ویژگی های این دو مدل را با هم مقایسه کنیم. قبل از شروع بررسی، مشخصات این دو گوشی در جدول زیر خلاصه شده است.

مقایسه گوشی های بازی: Redmi K40 یا K50

طراحی

هر دو نسخه جدید Redmi K50 Gaming Edition و نسخه قبلی دارای طراحی بازی هستند. در طراحی این دو گوشی از خطوط مهیج در پشت و رنگ های جذاب استفاده شده است. هر دو گوشی دارای محرک های بازی پاپ آپ هستند تا تجربه هیجان انگیزتری مانند تجربه استفاده از کنترلرهای کنسول بازی برای گیمرها ایجاد کنند. البته تفاوت های زیادی بین این دو مدل وجود دارد. مدل جدید به بهترین مواد مجهز شده است. این مدل از پنل پشتی شیشه ای، شیشه جلویی محافظت شده توسط گوریلا گلس ویکتوس و فریم آلومینیومی استفاده می کند. مدل قدیمی تر به شیشه محافظ گوریلا گلس 5 برای پنل های جلو و عقب مجهز شده است. این مدل همچنین دارای گواهی IP53 است که نشان دهنده مقاوم بودن دستگاه در برابر گرد و غبار و آب است.

نمایش دادن

در مورد صفحه نمایش Redmi K40 Gaming Edition و Redmi K50 Gaming Edition باید گفت که نمایشگرهای آن ها دقیقاً یکسان است و هیچ تغییری بین دو نسل ایجاد نشده است. این صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و کیفیت Full HD + است. این نمایشگر همچنین از یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی 120 هرتز و گواهی HDR10 + پشتیبانی می کند. این پنل هم برای بازی و هم برای پخش ویدیو و نمایش تصویر کیفیت عالی ارائه می دهد و اگرچه بهترین پنل وجود ندارد، اما صفحه نمایش بسیار خوبی دارد. هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو برای ضبط صدا هستند، اما Redmi K50 Gaming Edition از چهار بلندگو به جای دو بلندگو استفاده می کند. در نهایت باید اضافه کرد که این گوشی ها علیرغم وجود صفحه نمایش AMOLED، دارای اسکنر اثر انگشت جانبی هستند.

مقایسه گوشی های بازی: Redmi K40 یا K50

سخت افزار و نرم افزار

سخت افزار مهم ترین به روز رسانی Redmi K50 Gaming Edition نسبت به نسخه قبلی است. این دستگاه مجهز به بهترین چیپست کوالکام است که تاکنون عرضه شده است. این گوشی از یک پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون نسل 8 استفاده می کند که با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز کار می کند. در حال حاضر قطعا بهترین پردازنده در دنیای گوشی های اندرویدی است. مهم ترین رقیب این پردازنده با قدرت برابر، تراشه MediaTEk Dimensity 9000 است.گوشی بازی K50 با نسل اول پردازنده اسنپدراگون 8 با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 جفت شده است. در مقابل، Redmi K40 Gaming Edition از پردازنده ضعیف‌تری MediaTek Dimensity 1200 استفاده می‌کند. درست است، این تراشه نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 پایین‌تر است، اما همچنان عملکرد شگفت‌انگیز CPU و GPU را ارائه می‌کند. بنابراین بازی با این گوشی های بازی K40 تجربه بازی جذابی را نیز برای گیمر به ارمغان می آورد. اینها مشخصات سخت افزاری دو مدل بود و از نظر نرم افزاری باید اضافه کنیم که Redmi K40 Gaming Edition روی اندروید 11 از پیش نصب شده و Redmi K50 Gaming Edition روی نسخه جدیدتر اندروید یعنی اندروید 12 اجرا می شود. دارای رابط کاربری MIUI 13.

سلول

شاید برای گیمرها دوربین چیز مهمی نباشد و برند Redmi مدل جدیدی از دوربین های عقب را بدون هیچ تغییری نسبت به مدل قبلی معرفی کرده است. Redmi K40 Gaming Edition و Redmi K50 Gaming Edition گوشی های میان رده هستند. سیستم دوربین پشت این گوشی ها شامل سه دوربین است. دوربین اصلی یک لنز 64 مگاپیکسلی با فاصله کانونی f / 1.7، دوربین دوم یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین سوم یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. اگرچه دوربین های عقب تغییر نکرده اند، اما برند Redmi دوربین سلفی را تغییر داده است. مدل جدید دارای یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در پنل جلویی است که به‌روزرسانی نسبت به دوربین 16 مگاپیکسلی سری K40 است.

مقایسه گوشی های بازی: Redmi K40 یا K50

باتری

جالب اینجاست که در پشت دوربین، مدل قبلی نسبت به مدل جدید برتری دارد. در واقع مهم ترین مزیت Redmi K40 Gaming Edition عمر باتری آن است. اگرچه این گوشی قدیمی‌تر است، اما باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 5065 میلی‌آمپر ساعت دارد و عمر باتری بیشتری را برای بسیاری از عملکردها نسبت به مدل جدید فراهم می‌کند. از طرفی فراموش نکنید که Redmi K50 Gaming Edition با قابلیت شارژ 120 واتی نسبت به مدل قدیمی شارژ سریع تری دارد.

قیمت

بدون شک مدل قدیمی ارزان تر است. قیمت اولیه Redmi K40 Gaming Edition در بازار جهانی حدود 280 یورو (317 دلار) است. Redmi K50 Gaming Edition در چین حداقل 460 یورو (520 دلار) قیمت دارد.

نتیجه

به طور کلی، Xiaomi Redmi K40 Gaming Edition دارای مزایایی مانند گواهی IP53، باتری بزرگتر و قیمت مقرون به صرفه تر است. عیب اصلی این مدل تجهیزات ضعیف تر آن نسبت به مدل جدیدتر است. در مقابل، Xiaomi Redmi K50 Gaming Edition دارای نقاط قوتی مانند پردازنده بهتر، شارژ سریعتر، مواد بهتر، دوربین سلفی قدرتمندتر و استفاده از چهار بلندگو (در مقابل دو بلندگوی K40) است. استفاده از باتری کوچکتر مهم ترین نقطه ضعف این دستگاه جدید نسبت به مدل قدیمی است.
در پایان می توان نتیجه گرفت که گوشی گیمینگ Redmi K50 به لطف چیپست بهتر، شارژ سریعتر و دوربین سلفی بهتر در این مقایسه سود خواهد برد. اما فراموش نکنید که نسخه گیمینگ Redmi K40 به دلیل قیمت پایین و البته استفاده از باتری بزرگتر، ویژگی های رده بالایی را ارائه می دهد. در نهایت، به دلیل قیمت پایین K40 در خرده فروشی، گوشی بازی K50 همچنان بسیار گران است و برای گیمرهای معمولی غیرقابل دسترس است.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما