پیش بینی بازار سهام در شب عید; سود بیشتر برای تبلیغات و پروژه های کوچک!

[ad_1]

فرارو- کارشناسان بورس بر این باورند که شاخص کل بورس همچنان در روند نزولی قرار دارد، از سوی دیگر حجم معاملات همچنان پایین است، پتانسیل گذر در این کانال نزولی در این شرایط دیده نمی‌شود و در روزهای مثبت، روند فروش و جلوگیری از سازمان بورس از فروش اشخاص حقوقی و نظم بازار، فضای مثبتی را ایجاد می کند.

به گزارش فرارو، این روزها با کمی فشار برای فروش، بیشتر بازار در صف فروش است که دلیل اصلی وضعیت فعلی نبود نقدینگی مناسب و بی اعتمادی فعالان بازار است. از سوی دیگر با شایعه توافق برجام و احتمال کاهش قیمت دلار، این موضوع به محرکی منفی برای بازار تبدیل شده و در نتیجه وضعیت فعلی برای اکثر اهالی بازار نامشخص شده و بحث را تا حد زیادی تحت الشعاع قرار داده است. .

از طرفی با توجه به ارزش اکثر نمادهای بورسی و فرابورس، امروزه بستن پرتفوی منطقی به نظر می رسد، اما توجه به دو نکته، اول چشم انداز بلندمدت بسیار مهم است. و عدم انتظار افزایش غافلگیرکننده در کوتاه مدت و ثانیاً با گام برداشتن، صبورانه و آهسته، در صورت رویکرد سهامداران به این رویکرد، می توانند سود معقولی به دست آورند.

پیش بینی بازار سهام در شب عید;  سود بیشتر برای تبلیغات و پروژه های کوچک!بازار سهام دیگر سقوط شدیدی نخواهد داشت
فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سهام گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه نباید انتظار چنین رشدی را از بورس داشت، گفت: با توجه به اینکه تنها 20 روز کاری تا پایان سال باقی مانده است، به نظر نمی رسد بورس بتواند با نرخ رشد ثابتی حرکت کند. بازار به پایان رسیده است اما یک نکته مهم وجود دارد که رشد بورس را به تاخیر انداخته است.

وی افزود: افرادی که نقدینگی قابل توجهی برای خرید سهام داشتند، انتظار کاهش بیشتر قیمت را داشتند، اما با توجه به اینکه دیگر اصلاح عمده ای در بازار ندارند، به هدف خود نرسیده اند، کاهش ارزش معاملات در روزهای اخیر موید این موضوع است. ” واقعیت این است که از یک طرف فروشندگان زیادی در بازار وجود ندارد، زیرا بسیاری از نمادها به حداقل قیمت رسیده اند و افرادی که زیان زیادی دارند در چنین شرایطی تمایلی به فروش سهام خود ندارند.

«آنها برای کاهش ضرر منتظر بهبود بازار هستند. از یک طرف به دلیل نبود فروشنده در بازار به نظر می رسد قیمت ها تا این حد کاهش پیدا نکند، از طرف دیگر خریداران منتظر هستند. آنها انتظار خرید چندانی با چنین قیمت هایی نداشتند و همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند، بنابراین این ریزش معاملات حاکی از ورود بورس به رکود است و این وضعیت تا زمان افزایش تقاضا ادامه خواهد داشت.

این فعال بورسی با تاکید بر اینکه ارکان بازار سرمایه می خواهند با دستکاری بازار، بازار را کنترل کنند، افزود: اگرچه این دستکاری به طور کلی غیرقابل قبول است، اما به هر حال کل شاخص بورس تحت کنترل است و این نوسانات جزئی نیز گواه این موضوع است. که از نظر فنی بازار سهام در حال نزدیک شدن به تعادل است و به نظر می رسد در سال آینده بورس نیز مانند سایر بازارها بازدهی معقولی داشته باشد.

آقابزرگی ادامه داد: به یک معنا نمی توان مانند سال 99 در بورس اتفاقی بیفتد، اما بازار می تواند بازدهی معقولی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد، بنابراین در کوتاه مدت نمی توان سودهای نجومی را مطالبه کرد. از بورس اما سود دوره سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت را تغییر می دهد، همچنین در چنین فضایی بازار تخصصی و کسانی که دانش لازم برای سرمایه گذاری در بورس را دارند می توانند سود بیشتری کسب کنند.

وی گفت: بنابراین افرادی که طی دو سال گذشته در بورس سرمایه گذاری کرده اند باید به فکر آموزش باشند تا بتوانند از دانش مورد نیاز برای حضور طولانی مدت در بازار و تحلیلی که از زیان خود می کنند بهره مند شوند. بنابراین در ماه های آینده شاهد خواهیم بود که بورس با روند و شیب معتدل به حرکت خود ادامه می دهد و دیگر خبری از تکانه های نزولی و صعودی نخواهد بود.

این کارشناس بورس با اشاره به اینکه تا پایان سال به نظر نمی رسد نمادهای شاخص نوسان چندانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این نمادها به نوعی کنترل می شوند اما از سوی دیگر با توجه به نقدینگی قابل توجه تا پایان سال. امسال. بازار وارد نخواهد شد، به نظر می‌رسد همان منابع موجود به سمت سهام شرکت‌های کوچک می‌رود و این گونه نمادها بیشتر از کل بازار برای سهامداران سودآوری خواهد داشت که در برخی از سهام خرد مشاهده کردیم و این روند به نظر می‌رسد. تا پایان سال ادامه دارد.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما