چرا اسفنج های آشپزخانه بهترین مکان برای تکثیر باکتری ها هستند؟ – زومیت

[ad_1]

اگر از باکتری ها بپرسید “دوست دارند کجا زندگی کنند؟”، پاسخ خواهند داد: “اسفنج در آشپزخانه!” در واقع اسفنج ها پناهگاهی برای باکتری ها هستند. زیرا در هر سانتی متر مکعب می توانند 54 میلیارد باکتری را در خود نگه دارند. در 24 فوریه 2022، محققان در مجله Natural Chemical Biology گزارش دادند که اسفنج ها بهترین محیط فیزیکی برای رشد باکتری ها به دلیل آب و هوای مرطوب، هوای کافی و مواد غذایی ذخیره شده هستند.

مانند انسان، باکتری ها ترجیح می دهند با همسالان خود تعامل داشته باشند. برخی بیشتر اجتماعی هستند و برخی تنهایی را ترجیح می دهند. لینچانگ یو، یک محقق زیست شناسی مصنوعی دانشگاه دوک و همکارانش این سوال را مطرح کرده اند که چگونه جداسازی انواع مختلف باکتری ها می تواند بر پاسخ های اجتماعی آنها تاثیر بگذارد.

آنها دریافتند که تفکیک متوسط ​​(مشابه در اسفنج) تنوع جامعه را به حداکثر می رساند. محققان گونه های مختلف اشریشیا کلی (E. coli) را در صفحات 6 تا 1536 حجمی قرار دادند که به عنوان یک محیط جدا شده عمل می کرد. پس از 30 ساعت، گروه تعداد و نوع باکتری‌هایی را که در هر صفحه جمع شده بودند، بررسی کردند.

لینچانگ یو معتقد است که هر یک از حفره ها مانند طرفی است که به طور تصادفی باکتری ها در آن سقوط می کنند. ترکیبات مختلف باکتری در 6 حفره رخ می دهد و تنها باکتری های اجتماعی زنده می مانند. در 1536 حفره، هر میکروب احتمالاً یکی است و باکتری های اجتماعی کشته می شوند. اما حفره هایی با اندازه متوسط ​​نیز وجود دارد که شانس باکتری ها را برای یافتن خوشه مناسب به حداکثر می رساند.

هر گونه باکتری ضد اجتماعی می تواند در گروهی که حامل باکتری های اجتماعی است بمیرد. اما این امکان وجود دارد که یک باکتری ضداجتماعی دیگر در همین شرایط زنده بماند و در نتیجه تنوع زیستی حفظ شود. یو می گوید: «با نگاهی به گذشته، این کاملاً قابل درک است. آنچه ما شناسایی کرده ایم یک اصل علمی است که می تواند برای هر جامعه میکروبی اعمال شود.

اسفنج های آشپزخانه با چندین سوراخ میکرو بزرگ نه تنها فضای مناسبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کند. بلکه دارای طیف وسیعی از قابلیت ها هستند که می توانند نیازهای اکثر میکروب ها را برطرف کنند. محققان دریافتند که نتایج آزمایش جوامع میکروبی در اسفنج آشپزخانه از نتایج آزمایش باکتری های کشته شده در مایعات متنوع تر است. با این حال، این نیز یک روش رایج برای رشد باکتری است.

باکتری های اسفنجی

دانشمندان انواع مختلفی از باکتری ها را شناسایی کرده اند که برای درخشش در فضاهای دایره ای بزرگ ایجاد شده اند. این کار نشان داد که محیطی با تعداد حفره متوسط ​​دارای بیشترین تنوع زیستی میکروبی است.

خوشبختانه، تجمع باکتری در لب های شما اغلب بیماری زا نیست. اما اگر یک باکتری خطرناک مانند سالمونلا در دود خام در اسفنج ظاهر شود، به دلیل ساختار مناسب محیط می تواند زنده بماند. مارکوس اگرتیک میکروبیولوژیست از دانشگاه فورت وینگن در Violingengengen، آلمان می گوید:

اسفنج ها برای بهداشت آشپزخانه خیلی مفید نیستند. با این حال، پیدا کردن یک سطح کاملا تمیز در خانه دشوار است. اما اسفنج های آشپزخانه احتمالا کثیف ترین چیز در خانه هستند.

مقاله مرتبط:

خبر خوب این است که یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد: برس های تمیزکننده جایگزین بسیار امن تری هستند. در نهایت، اگر اسفنج خود را دوست دارید و نمی خواهید آن را با ابزار دیگری جایگزین کنید، حداقل از آن برای تمیز کردن آبگوشت استفاده نکنید. زیرا نیازی به دعوت باکتری های خطرناک به محیط مناسب اسفنج خود نیست.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.