چرا قمار بزرگ ایلان ماسک رقبای او را ترساند؟ – زومیت

[ad_1]

ایلان ماسک قصد دارد بار دیگر وضعیت موجود را به طور جدی تغییر دهد و در صورت موفقیت، غول های هوافضا که در اولین مسابقه فضایی برنده شدند، احتمالا هرگز به عقب نخواهند رسید. ماسک که هفته گذشته با یک موشک غول پیکر استارشیپ در استاربیس، یکی از تأسیسات اسپیس ایکس در جنوب تگزاس برخورد کرد، قول داده است که جاه طلبانه ترین فضاپیمای او اولین سفر خود را در ماه های آینده انجام خواهد داد.

مدیرعامل اسپیس ایکس جمعه گذشته در اولین به‌روزرسانی استارشیپ در بیش از دو سال گذشته گفت: «در حال حاضر، تقریباً مطمئن هستم که امسال در مدار خواهیم بود». ساخت این موشک به پایان خواهد رسید. ممکن است موانعی در پیش باشد. “اما ما موفق خواهیم شد.”

Starship به عنوان اولین فضاپیمای چند منظوره طراحی شده است: یک موشک چند منظوره قابل استفاده مجدد که می تواند تعداد زیادی مسافر و میلیون ها تن محموله را مستقیماً از زمین به ماه و در نهایت به مریخ حمل کند و بارها و بارها آن را تکرار کند. از نو.

اگر پروژه استارت آپی موفق شود، موفقیت های بزرگ قبلی ماسک، از جمله ماشین های الکتریکی، پرتاب کننده های موشک چند منظوره و اولین کپسول تجاری متصل به ایستگاه فضایی بین المللی، ممکن است دستاوردهای متوسطی به نظر برسد. اسکات آلتمنمدیر عملیات فضایی ICE در ICE گفت: “ما قبلاً گفته بودیم که اگر بتوانیم چنین کارهایی را انجام دهیم، عالی نخواهد بود.”

با این حال، نمایندگان ناسا و پیمانکاران قدیمی هوافضا با ترکیبی از تحسین و ترس این پرتاب را تماشا می کنند. Politico، یک لابی ارشد فضایی در واشنگتن که برای رقبای SpaceX کار می کند و نمی خواهد نامش فاش شود تا باعث ناراحتی مشتریانش نشود، گفت: “آنها به طور جبران ناپذیری شکست می خورند.”

اگر پروژه استارت آپی نتیجه داد، موفقیت های بزرگ قبلی ماسک ممکن است در مقایسه با آنها دستاوردهای متوسطی به نظر برسد.

در همان زمان، ناسا و شرکای کلیدی آن در این صنعت سخت کار می کنند تا فضاپیمای ماه خود را ایجاد کنند: سیستم پرتاب فضایی سوپراسپرت (SLS) و کپسول های اوریون. اما این برنامه میلیاردها دلار بیشتر از بودجه اولیه هزینه داشت، به طور قابل توجهی به تعویق افتاد و به گفته کارشناسان، در چندین نسل از نوآوری های SpaceX عقب مانده است.

نسخه آزمایشی SN9 StartShip در لانپ پد

نسخه آزمایشی SN9 StartShip در لانپ پد.

اولین ماموریت های سه ماهه برنامه آرتمیس ناسا در سال های آینده که شامل فرود انسان در سال 2025 می شود، طبق برنامه ریزی ها با استفاده از موشک های SLS و کپسول های اوریون انجام خواهد شد. بوئینگ، لاکهید مارتین، نورث روپ گرومن، آئروجت راکت داین و تعدادی دیگر از ارائه دهندگان خدمات مهندسی و شرکت ها اکنون در حال ساخت نسل بعدی موشک ها و فضاپیماهای ناسا هستند.

با این حال، تأخیر بیشتر در اولین پرواز سیستم پرتاب فضایی، حداقل تا اواخر بهار، نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان ایجاد کرده است که این موشک ممکن است بسیار گران باشد، حتی در صورت موفقیت، با هزینه تخمینی 2 میلیارد دلار برای هر پرتاب. از سوی دیگر، ناسا برای ایجاد یک زیستگاه دائمی انسان در ماه به سفرهای متعدد به ماه نیاز دارد. این چالش ها باعث شده است که استارتاپی که سال گذشته اولین پرواز موفقیت آمیز فضایی خود را انجام داد، به برنامه ای تهدیدکننده برای پیمانکاران و متحدانشان در کنگره آمریکا تبدیل شود.

رفتار – اخلاق امتناع سیمبرگ، مهندس هوافضا و مشاور فضا، Starship. با پیشرفت پیشرفت، استدلال های پایبندی به برنامه SLS بیشتر مبهم می شوند. او گفت: زمانی که یک استارتاپ ثبات خود را با تعداد زیادی پرواز نشان می دهد. هر اتفاقی که در عرض چند ماه بیفتد همه پرتابگرهای فعلی را از بین می برد. «اگر SLS او بیش از هر دو سال یک بار پرواز نخواهد کرد، او در آینده بازیکن مهمی در فضا نخواهد بود، به خصوص پس از پرواز استارشیپ.

Politico نظر بوئینگ، پیمانکار اصلی سیستم‌های فضایی، ناسا، و منتقدان انتقاد از SLS یا آخرین طرح‌های ماسک برای استارشیپ را جویا شد. اما هیچ یک از آنها به این درخواست پاسخ ندادند.

سیمبرگ معتقد است که بزرگترین دستاورد Starship کاهش قابل توجه هزینه ها خواهد بود. به طور خاص، برنامه SpaceX برای استفاده از تانکرهای سوخت‌رسان در مدار می‌تواند هزینه بلندمدت عملیات‌های اعماق فضا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. سیمبرگ در مقاله ای جدید با عنوانوالمارت، اما برای فضااو در وب سایت نیو آتلانتیس نوشت: «اگر اسپیس ایکس بتواند نشان دهد که موشک فوق سنگین جدیدش نه تنها قابل استفاده مجدد است، بلکه به گفته ایلان ماسک، سریع است، انقلابی در پرواز فضایی ایجاد خواهد کرد.

ماسک روز جمعه گفت: «فناوری اساسی (رویایی که به حقیقت پیوست) یک سیستم موشکی با استفاده مجدد کامل و سریع است. این موفقیت در گذشته هرگز به دست نیامده بود و بسیاری از مردم مدتهاست که آن را رویایی دست نیافتنی می دانستند.»

مقالات مرتبط:

اگر اسپیس ایکس بتواند نشان دهد که موشک فوق سنگین جدیدش نه تنها قابل استفاده مجدد است بلکه سریع نیز هست، انقلابی در پرواز فضایی ایجاد خواهد کرد.

رابرت واکرپولیتیکو، رئیس سابق کمیته علمی مجلس نمایندگان و مشاور در صنعت فضایی، گفت: «اگر استارت آپ موفق شود، ارزش دستگاه ناسا به طور جدی به خطر می افتد، زیرا برای پروازهای بزرگی مانند استارت آپ طراحی نشده است. اگر اولین پرواز آرتمیس موفقیت آمیز باشد، ممکن است مجبور باشیم دو سال برای پرواز دوم صبر کنیم. [درحالی‌که] یک ماسک می تواند این کار را خیلی سریع انجام دهد.

اسپیس ایکس قبلاً رقبای خود را در زمینه انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) شکست داده است. کپسول های اژدها سه بار به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده شد سفر خواهد کرد و پرواز بعدی را در آوریل (آوریل یا می 1401) انجام خواهد داد. اولین پرواز کپسول بوئینگ استارلاینر که تحت قراردادی مشابه با ناسا ساخته شده بود، دائماً به تعویق می افتد.

SpaceX همچنین اکنون نقش کلیدی در برنامه ماه ناسا ایفا می کند. سال گذشته، این شرکت مأمور شد تا از فناوری Starship برای ایجاد قمری استفاده کند که فضانوردان را در سومین مأموریت آرتمیس به سطح ماه منتقل کند. بنابراین، اسپیس ایکس رقیب خود Blue Argin، یک شرکت موشکی متعلق به بنیانگذار آمازون، جف بزوس را شکست داد. Blue Argin در حال ساخت پارک موشک و فضاپیمای خود در صحرای تگزاس است. اما هنوز حتی یک موشک به مدار زمین پرتاب نکرده است.

آلتمن که قبلاً با شاتل فضایی پرواز کرده است، می گوید که اسپیس ایکس و فضاپیمای استارشیپ می توانند پس از فرود برنامه ریزی شده در سال 2025 نقش بسیار بیشتری در برنامه ماه ناسا ایفا کنند. او گفت: “ما با هم کار می کنیم تا سیستم پرتاب فضایی و اوکراین را برای برنامه آرتمیس آماده کنیم.” آلتمن در مورد نقشی که فضاپیمای اسپیس ایکس در حال حاضر در فرود روی ماه ایفا می کند، افزود: در حال حاضر استارت آپ حلقه ای در این زنجیره است. ما به این فناوری و قدرت نیاز داریم.»

نسخه آزمایشی Starship را اجرا کنید

پرواز آزمایشی یک کشتی فضایی در ارتفاع حدود 10 کیلومتری.

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. اما این می‌تواند باعث ایجاد یک مشارکت دولتی برای فرود روی ماه شود، مشابه قرارداد ایستگاه فضایی سفر دراگون. علاوه بر این، به نظر می رسد که این همکاری فراتر از مطالعه آسمان است. پنتاگون که اسپیس ایکس را برای پرتاب برخی از ماهواره های جاسوسی خود استخدام کرده است، در حال بررسی فضاپیمای نسل بعدی این شرکت برای یک ماموریت زمینی نقطه به نقطه است.

واکر، یکی از اعضای سابق هیئت مشورتی اسپیس ایکس، می‌گوید: «استارشیپ می‌تواند یک بوئینگ C17 (بزرگ‌ترین هواپیمای باربری نیروی هوایی ایالات متحده) را بردارد و ظرف یک ساعت آن را به هر نقطه از جهان تحویل دهد. در واقع، اگر اسپیس ایکس موفق شود، قطعا برنامه های بزرگی برای انجام این کار وجود خواهد داشت.»

قبل از اثبات پایداری پرتاب، موانع فنی مختلفی وجود خواهد داشت

هفته گذشته، حتی خود ماسک هشدار داد که موانع فنی مختلفی قبل از اینکه استارت‌آپ قابل اجرا باشد، ایجاد خواهد شد. او گفت: «پرواز مداری واقعاً آغاز راه است. احتمالاً موانعی در این راه وجود خواهد داشت. اما ما می خواهیم این موانع را از طریق ماموریت های پرتاب ماهواره و ماموریت های آزمایشی برای دستیابی به سرعت پرواز بالا و داشتن یک فضاپیمای بسیار ایمن از بین ببریم.

یک لابی گر ناشناس واشنگتن در توصیف واکنش مشتریانش به سخنرانی اخیر ماسک، گفت که آنها ارائه او را یک “وعده ساده” می دانند. البته، رقبا در مورد چیزی حق دارند. زیرا همانطور که قبلا در زومیت نوشتیم، بخش اصلی ارائه هفته گذشته ماسک صرفاً بیان همان خیالات و آرزوهای گذشته بود. با این حال، دیگر نمی توان وعده های مدیرعامل اسپیس ایکس را بی اعتبار دانست. “مثل این است که بارها و بارها بگویم که او نمی تواند موفق شود. در عین حال دائماً در حال موفقیت است. فکر می کنم حریفان می ترسند. «نقاب باعث شد کافران به او ایمان بیاورند».

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما