گوگل به طور رسمی اندروید 12L را برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ معرفی کرد – Zomit

[ad_1]

گوگل پیش نمایش اندروید 12L را در ماه اکتبر منتشر کرد. نسخه ای از سیستم عامل اندروید که برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ مانند تبلت ها و گوشی های تاشو طراحی شده است. به گزارش techcrunch، اندروید 12 ال اکنون به صورت رسمی معرفی شده است و ویژگی های آن باعث سهولت استفاده از سیستم عامل در این دستگاه ها می شود. گوگل اعلام کرده است که اندروید 12L در اواخر سال 2022 برای برخی از دستگاه های سامسونگ، لنوو و مایکروسافت منتشر خواهد شد.

فلسفه سیستم عامل Android 12L این بود که کاربران تبلت ها و گوشی های تاشوی بزرگ از رابط کاربری بهبود یافته و بهبودهای چندوظیفه ای بهره مند شوند و برنامه های پیش فرض کلی تجربه بهتری را هنگام کار بر روی دستگاه های صفحه نمایش بزرگ ارائه دهند.

به عنوان مثال، در اندروید 12L، نوار اعلان (تصویر پایین) از فضای بهبود یافته برای نمایش تنظیمات سریع و اعلان‌های شما در یک طرح دو ستونی استفاده می‌کند. صفحه قفل شده همچنین از طرح بندی دو ستونی برای نمایش اعلان ها و ساعت ها استفاده می کند. سایر اجزای داخلی مانند تنظیمات نیز برای بزرگنمایی صفحه نمایش بهبود یافته اند. به این ترتیب می توانید بدون نیاز به ورود و خروج از هیچ بخش تغییراتی را ایجاد کنید. برخی از تعاملات کلیدی نیز تغییر کرده اند، مانند قرار دادن دکمه های کنترل و الگوی قفل صفحه در کنار صفحه برای دسترسی آسان.

اعلان راحت در اندروید 12L

Android 12L همچنین نوار وظیفه جدیدی را برای راه اندازی و جابجایی بین برنامه ها اضافه کرده است. پیمایش اشاره‌ای به کاربران کمک می‌کند تا اقداماتی مانند ورق زدن برنامه‌های قبلی، نمایش یا پنهان کردن نوار وظیفه، استفاده از حالت تقسیم صفحه و ورق زدن برای بازگشت به خانه انجام دهند.

مقاله مرتبط:

کاربران Android 12L اکنون می توانند برنامه ها را مستقیماً از نوار وظیفه به صفحه تقسیم شده بکشند یا از ویژگی جدیدی به نام «Split» در بررسی برای تقسیم صفحه استفاده کنند. این بدان معناست که، برای مثال، می‌توانید هنگام خواندن اخبار، استفاده از Google Maps یا تماشای ویدیوها در YouTube، صفحات وب را در Chrome مرور کنید. بدیهی است که حالت تقسیم صفحه یک ویژگی جدید نیست. اما اکنون دسترسی در اندروید 12L آسانتر شده است و برای پشتیبانی از آن نیازی به توسعه دهنده ندارید.

در زیر می توانید ویدیویی در مورد نحوه عملکرد تقسیم صفحه برای اجرای برنامه های مختلف تماشا کنید:

به طور کلی، Android 12L برای برنامه هایی که هنوز برای دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ بهینه نشده اند، ظاهر بصری و پایداری بهتری ارائه می دهد.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما