بازار خودرو منتظر است

[ad_1]

فرارو- کارشناسان صنعت خودرو معتقدند بازار هم اکنون منتظر نتیجه مذاکرات با برجام است و فردای آن روز خودروها با همین گرانی مواجه شدند، بنابراین بازار هم اکنون در رکود و خرید و فروش بسیار اندک است.

به گزارش فرار، به گفته تحلیلگران خودرو، بزرگترین مشکل این صنعت انحصار آن است و تا زمانی که شاهد رقابت پذیری صنعت خودرو نباشیم، نمی توان انتظار داشت که صنعت خودرو محصولات متنوع و باکیفیت را با قیمت مناسب تولید و به فروش برساند. .، اگرچه ممکن است با احیای برجام و ورود شرکت های خارجی، خودروسازان تا حدودی این روند را معکوس کنند، اما باید دید مانند سال 1394 دوباره خودروسازان خارجی به ایران خواهند آمد یا خیر.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی نمی توان چنین افت قیمت خودرو را تصور کرد، اما در صورت احیای برجام، بازار با شوک مواجه می شود، اما با توجه به اینکه به نظر نمی رسد دلار کاهش قیمت داشته باشد. در صورت احیای برجام ممکن است قیمت خودرو با شوک نزولی همراه شود اما پس از مدتی قیمت ها به حالت عادی باز می گردد.

تاثیر آزادسازی واردات و احیای برجام بر بازار خودرولغو ممنوعیت واردات تنها بر بازار خودروهای وارداتی تاثیر می گذارد
فربد زاویچ کارشناس بازار خودرو گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه قیمت ها در بازار طی چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است، گفت: خودرو نیز مانند سایر کالاهای سرمایه ای به دلیل افزایش انتظارات تورمی و به تبع آن افزایش تورم به شدت افزایش یافته است. کشور و ساختارهای اقتصادی ناقص است، نمی توان انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.

وی افزود: احیای برجام اگرچه ممکن است شوکی به بازار وارد کند، اما با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی کشور به تدریج با تورم آمیخته شده است، پس از مدتی قیمت ها به حالت عادی بازخواهد گشت، از سوی دیگر، اکنون با توجه به خرید مردم. قدرت خرید خودرو کاهش یافت، بازار کاهش یافت و خرید و فروش چندان زیاد نیست.

زاویچ همچنین در پاسخ به این سوال که آزادسازی واردات خودرو چه تاثیری بر بازار خودروهای وارداتی و داخلی می تواند داشته باشد، گفت: این موضوع تاثیر زیادی بر بازار خودروهای وارداتی دارد که اکنون با توجه به ممنوعیت طولانی مدت در نهایت به بازار عرضه خواهد شد. آزادسازی کامل در سال آینده پس از مشکلات فراوان، شاهد از بین رفتن حباب قیمتی خودروهای وارداتی خواهیم بود.

زاویچ با اشاره به اینکه در سال های اخیر قیمت خودروهای وارداتی بیش از 12 برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: دلیل اصلی این افزایش مستمر قیمت خودروهای وارداتی به ویژه برخی از مدل های لوکس است که حتی چندین برابر خودروهای داخلی هستند. .، آیا ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود دارد، بنابراین اگر پس از کش و قوس های فراوان در این زمینه، ممنوعیت واردات به طور کامل و برای همه خودروها برداشته شود، می توان انتظار داشت که قیمت این نوع مدل ها در برخی متعادل شود. راه، و بازار از این وضعیت. ، خروج.

وی ادامه داد: اما با واردات، این امر بر خودروی تولید داخل تاثیر چندانی نخواهد داشت، بنابراین خودروهای تولید داخل نمی توانند قیمت ها را کاهش دهند و واردات را ترمیم کنند، در حالی که اگر دولت بخواهد بازار خودرو را کنترل کند، می تواند بازنگری اساسی در سیاست کلان اقتصادی حاکم بر کشور انجام شود زیرا تا زمانی که با این شیوه سیاست گذاری اقتصادی مواجه باشیم، هرگز شاهد ثبات و آرامش در بازار خودرو نخواهیم بود.

زاوه با تاکید بر اینکه دولت باید از هدر دادن بودجه دست بردارد، گفت: متأسفانه نهادهایی که عملکرد مشخص و درستی ندارند از بودجه دریافت می کنند در حالی که دولت برای بازپرداخت هزینه های خود پول چاپ می کند یا وام می گیرد. بانک مرکزی مدعی است که این امر منجر به تورم افسارگسیخته در اقتصاد کشور شده است، بنابراین تا زمانی که این چرخه ادامه داشته باشد، افزایش قیمت ها در همه بازارها از جمله خودرو در سال آینده اجتناب ناپذیر است، هرچند ممکن است رشد سریع باشد. قیمت ها کند خواهد شد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما