آیا قیمت خودرو در جاده ها کاهش می یابد؟

[ad_1]

فرارو- امروز بازار خودرو بسیار متلاطم است، تقریباً هیچ مناقصه ای در بازار وجود ندارد و همه منتظر تعیین تکلیف برجام هستند و بازار دچار نوسان می شود و یک روز قیمت ها کاهش می یابد و روز دیگر کمی افزایش می یابد. …

به گزارش فرارو، بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته با نوساناتی همراه بود که بر این اساس قیمت پژو 206 تیپ دو با یک میلیون تن افزایش به 269 میلیون تن رسید. قیمت پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 سدان نیز با افزایش یک میلیون تنی به ترتیب 269 و 315 میلیون تن به فروش رسید. دنا تیپ یک نیز با یک میلیون تن افزایش به 369 میلیون تن رسید. دستگاه توربو دنا پلاس اما یک میلیون تن افت کرد و امروز به 480 میلیون تن رسید.

قیمت پژو 405 GLX روز پنجشنبه کاهش قیمت روز گذشته را جبران کرد و با پنج میلیون تن افزایش قیمت به 275 میلیون تن رسید. قیمت پژو پارس یک میلیون تن افزایش یافت و 279 میلیون تن در بازار آزاد خودرو فروخته شد.

آیا قیمت خودرو در جاده ها کاهش می یابد؟جهت گیری بازار خودرو پس از احیای برجام
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بازار منتظر نتیجه مذاکرات برجام است، گفت: اکنون با توجه به اینکه قیمت دلار با نوسانات جزئی مواجه است، بازار خودرو در یک روز یک میلیون و دو میلیون خودرو کاهش قیمت داشته است. ، برعکس.” فردای آن روز، خودروها با همین افزایش قیمت مواجه می شوند، به طوری که در حال حاضر بازار راکد است و خرید و فروش بسیار کم است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی نمی توان چنین افت قیمت خودرو را تصور کرد اما در صورت احیای برجام بازار با شوک مواجه می شود اما با توجه به اینکه به نظر نمی رسد دلار کاهش قیمت داشته باشد. حتی در صورت احیای برجام ممکن است قیمت خودرو با شوک نزولی همراه شود اما پس از مدتی قیمت ها به حالت عادی باز می گردد.

امینی گفت: اکنون با توجه به تورمی که در اقتصاد کشور وجود دارد، در هیچ بازاری از جمله خودرو نمی توان انتظار ارزانی داشت، از سوی دیگر در حال حاضر وضعیت خودروسازان اصلا مناسب نیست، در چنین شرایطی انتظار خواهیم داشت. که ما می خواهیم یک ماشین اقتصادی و باکیفیت رانندگی کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این خودرو در چهار سال گذشته بیش از هفت برابر شده است، افزود: امروز خودرویی مانند پراید که دیگر تولید نمی شود در برخی موارد در شرایطی به 200 میلیون تن رسیده است. وی ادامه داد: نمی توان انتظار داشت بازار خودرو بهبود یابد، از سوی دیگر متاسفانه سال هاست که بازار خودرو و صنعت با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و به نظر می رسد این صنعت از وضعیتی که در آن قرار دارد خارج نشده است. به دلیل انباشته شدن مشکلات به زودی

امینی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل صنعت خودرو، انحصار آن است، گفت: اگر شاهد رقابت پذیری صنعت خودرو نباشیم، نمی توان انتظار داشت که صنعت خودرو محصولات متنوع و باکیفیت را با قیمت های اقتصادی تولید و به فروش برساند. احیای برجام و ورود شرکت های خارجی، ممکن است خودروسازان تا حدودی این روند را تغییر دهد، باید دید مانند سال 1394 خودروسازان خارجی به ایران بازخواهند گشت یا خیر.

وی ادامه داد: آزادسازی واردات خودرو از دیگر اقداماتی است که می تواند قیمت های بازار را متعادل کند، اما نکته مهم در اینجا این است که واردات خودروهای لوکس نباید در سطح وسیع انجام شود، زیرا افراد کمی در جامعه هستند که می توانند. – او گفت. آنها فرصت خرید این خودروی لوکس را دارند اما اگر خودروهای طبقه متوسطی که نیمی از مردم توانایی خرید آن را دارند وارد شود، واردات می تواند کارساز باشد و قیمت خودروها را در بازار کاهش و تعدیل کند.

وی یادآور شد: افزایش تولید یکی دیگر از عواملی است که می تواند قیمت خودرو را کاهش دهد، اگر صنعت خودرو بتواند سالانه یک و نیم میلیون خودرو تولید کند، می توان تمام نیازهای بازار را تامین کرد، بنابراین برای کاهش قیمت خودرو باید تولید افزایش یابد.

وی افزود: تا زمانی که دولت در صنعت خودرو مداخله کند، این صنعت آرام نمی‌گیرد، بنابراین دولت باید خودروسازان را تشویق کند که بخش خصوصی واقعی را ترک کنند و تنها نظارت و اجرای سیاست‌ها در صنعت خودرو داشته باشند و تنها در این صورت است که می‌توان راه ویژه‌ای ایجاد کرد. شرکت ها سازماندهی مجدد

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما