آیا همه ما باید حشره خوار شویم؟

[ad_1]

فرارو- تغذیه حشرات موضوع جدیدی نیست و در بسیاری از فرهنگ ها حشرات به طور سنتی در سبد غذایی وجود دارند، اما اکنون دانشمندان با بررسی عوامل مختلف در تولید چنین محصولاتی به این نتیجه رسیده اند که نه تنها می تواند امنیت غذایی را تضمین کند. برعکس، رویکردهای پایدارتری برای حفاظت از محیط زیست به ما می دهد.

به گزارش فرارو، حشرات سال‌هاست که به‌ویژه به دلیل فواید طولانی مدتشان، غذای آینده محسوب می‌شوند. آنها به عنوان منابع عالی پروتئین شناخته می شوند و نسبت به محصولات کشاورزی سنتی منابع بسیار کمتری را برای تولید مصرف می کنند. به عنوان مثال، وقتی حدود 2 کیلوگرم خوراک به کرم های مزرعه خود می دهید، تا 1 کیلوگرم پروتئین خوراکی دریافت می کنید، در حالی که برای همین مقدار گوشت گاو به 10 برابر فضای بیشتر و چندین برابر غذا نیاز دارید. البته این پایان ماجرا نیست و برای تولید این همه گوشت گاو، 18 برابر بیشتر گازهای گلخانه ای منتشر خواهید کرد.

اکنون در یک کار نظری جدید، دانشمندان استدلال می کنند که تغییر رژیم غذایی حاوی حشرات نه تنها می تواند از نظر امنیت غذایی مفید باشد، بلکه تأثیر مثبت بیشتری بر رشد سایر محصولات کشاورزی دارد. در این مقاله، نویسندگان درباره استفاده از ضایعات حشرات برای تغذیه انسان و حیوانات و همچنین مزایایی که این ضایعات می‌تواند برای رشد پایدار محصولات داشته باشد، بحث می‌کند. به عبارت دیگر، محصولات جانبی مزرعه حشرات به طور بالقوه می توانند یک افزودنی ارگانیک خاک را برای کشاورزان فراهم کنند که باعث رشد بهتر گیاه می شود و میکروبیوم خاک را به گونه ای تحت تاثیر قرار می دهد که می تواند سلامت گیاه را بهبود بخشد.

دانشمندان می گویند که تولید حشرات برای غذا و خوراک معمولاً منجر به دو محصول جانبی می شود که یکی از آنها exuviae و دیگر frass E. Exuviae اسکلت های بیرونی هستند که پس از برداشتن پوست از حشرات باقی می مانند و phras ها در واقع مدفوع حشرات و غذای نخورده آنها هستند. این دو محصول فرعی ممکن است جایگزین های بالقوه ای برای کودها و آفت کش های معمولی باشند. نویسندگان این مطالعه می‌گویند: «یک جزء مهم حشرات اگزویا کیتین است، یک پلی ساکارید با وزن مولکولی بالا از قندهای آمینه که در دیواره سلولی قارچ‌ها و در اسکلت بیرونی بسیاری از سخت‌پوستان نیز یافت می‌شود.» اکنون ثابت شده است که احیای خاک با ترکیبات حاوی کیتین می تواند برای تسریع رشد گیاه بسیار مفید باشد.

مارسل دایک، زیست شناس گیاهی در دانشگاه واگنینگن هلند و یکی از نویسندگان برجسته، می گوید: «مجموعه ای از باکتری ها وجود دارند که می توانند کیتین را متابولیزه کنند و این میکروب ها به گیاهان کمک می کنند تا در برابر بیماری ها و آفات مقاوم تر شوند. وقتی Exoia به خاک اضافه می شود، جمعیت این باکتری های مفید افزایش می یابد. علاوه بر این، افزودن حشرات دانه ای به خاک می تواند رشد گیاه را افزایش دهد، زیرا مدفوع حشرات غنی از نیتروژن است، یک ماده غذایی مهم برای رشد گیاه اما در بیشتر خاک ها نادر است. در کشاورزی سنتی، نیتروژن اغلب به عنوان کود مصنوعی به خاک اضافه می شود.

این مطالعه جدید نشان می دهد که افزودن حشرات به خاک، نیتروژن و سایر مواد مغذی را برای گیاهان فراهم می کند که باعث افزایش زیست توده و محتوای مواد مغذی آنها می شود. نویسندگان می‌گویند: هم کیتین و هم اصلاح‌کننده‌های دانه حشرات بر ترکیب میکروبیوم خاک تأثیر می‌گذارند و این می‌تواند عامل مهمی در ارتقای آن و البته رشد و سلامت گیاه باشد.

محققان همچنین به استفاده بالقوه از exuviae به عنوان وسیله ای برای کنترل آفات کشاورزی اشاره کردند. باکتری های مفید خاک که کیتین را از اگزو متابولیزه می کنند نه تنها می توانند رشد گیاه را تقویت کنند، بلکه فیزیولوژی گیاه را نیز تغییر می دهند، حشرات متقابل مانند گرده افشان ها و حتی دشمنان طبیعی حشرات مخالف را جذب می کنند. به عبارت دیگر، هنگامی که گیاه مورد حمله حشرات قرار می گیرد، برگ های آن قادر به تولید ترکیبات فراری هستند که توسط شکارچی جذب می شوند. دایک می گوید: «من این فرآیند را فریاد کمک گیاه می نامم که از طریق آن گیاه نگهبانان خود را فرا می خواند.

نویسندگان این مطالعه جدید بر این باورند که استفاده از محصولات جانبی حشره کش ها با سایر محصولات کشاورزی می تواند گامی به سوی یک سیستم غذایی دایره ای باشد که در آن ضایعات تقریباً حذف می شوند. حشرات از جریان زباله های کشاورزی یا مواد غذایی تغذیه می کنند، سپس غذا و گوشت را در اختیار انسان قرار می دهند و سپس با استفاده از محصولات جانبی حشرات برای تحریک رشد سایر محصولات کشاورزی چرخه را تکمیل می کنند.

دایک استدلال می کند که قدم بعدی این است که افراد بیشتری در سراسر جهان با ایده استفاده از حشرات کنار بیایند. در بسیاری از نقاط جهان، حشرات در حال حاضر غذای اصلی هستند. ملخ ها معمولاً در ده ها کشور آفریقایی مصرف می شوند، جایی که حشرات در اوایل روز قبل از فعال شدن برداشت می شوند و سپس آب پز، تمیز و نمک می زنند. در جمهوری دموکراتیک کنگو، کرم های پروانه ای در تمام طول سال در بازارها موجود است، در حالی که موریانه ها را می توان در آفتاب سرخ یا خشک کرد تا به آرد آسیاب شده تبدیل شود. او اضافه می کند؛ بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان واقعاً نیاز دارند که به خوردن حشرات عادت کنند زیرا می تواند سلامت و امنیت غذایی آنها را تضمین کند. برای کسانی که قبلا چنین تجربه ای نداشته اند، ممکن است در نگاه اول سخت به نظر برسد، اما واقعیت این است که این موجودات طعمی مشابه سایر فرآورده های گوشتی دارند. نتایج این مطالعه در مجله روند تولید محصولات زراعی این منتشر شده است.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما