با قدیمی ترین دایناسور استگوزاروس آشنا شوید

[ad_1]

فرارو- باستان شناسان اخیرا گونه جدیدی از دایناسور استگوزاروس را کشف کرده اند که به آن می گویند Bashanosaurus بدوی او حدود 168 میلیون سال پیش در دوران ژوراسیک میانی در زمین پرسه می زد. بنابراین، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این نمونه اخیراً کشف شده قدیمی ترین استگوزور است که تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش فرارو، بر اساس آخرین تحقیقات در یک مجله تخصصی مجله دیرینه شناسی مهره داران گونه جدیدی از یکی از شناخته شده ترین گونه های دایناسور و قدیمی ترین استگوزاروس که تا به حال در آسیا یافت شده است، منتشر شد. به عبارت دیگر، این دایناسور یکی از اولین گونه هایی از نوع خود است که در سراسر جهان کشف شده است، بنابراین دیرینه شناسان پیشنهاد کرده اند که استگوسورها ممکن است برای اولین بار در آسیا ظاهر شده باشند و سرزمین اصلی ممکن است منبع شکل گیری آنها بوده باشد.

دانشمندان می‌گویند که بقایای این استگوزاروس که شامل استخوان‌هایی از پشت، شانه‌ها، ران‌ها، پاها و دنده‌ها و همچنین چندین صفحه زره می‌شد، به دوران ژوراسیک باخوسین بازمی‌گردد، بسیار زودتر از استگوسورهای شناخته شده. این دایناسور یک استگوزاروس نسبتا کوچک اما ترسناک است که از بینی تا دم حدود 2.8 متر (9 فوت) است. با این حال، دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند تعیین کنند که آیا بقایای آن متعلق به یک دایناسور بالغ است یا اینکه آیا با یک دایناسور جوان سروکار داریم.

تیمی از دفتر اکتشاف و توسعه مواد معدنی چونگ کینگ در چین و موزه تاریخ طبیعی لندن آن را Bashanosaurus primitivus نامیدند. باشان این به نام باستانی منطقه چونگ کینگ در چین اشاره دارد، جایی که دایناسورها در آن یافت شدند اولیه همچنین اصطلاح لاتین برای کلمه “اولین” است. دانشمندان می گویند دایناسور جدید که 168 میلیون سال پیش روی سیاره پرسه می زد، نقش کلیدی در کشف چگونگی تکامل استگوسورها ایفا خواهد کرد که امروزه اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد.

این گونه جدید دارای تیغه‌های کوچک‌تر، کمتر توسعه‌یافته، پایه باریک‌تر و ضخیم‌تر نسبت به صفحات زرهی، و ویژگی‌های دیگری است که با دیگر استپ‌های ژوراسیک میانی که تا به امروز یافت شده، متفاوت است. با این حال، شباهت هایی به برخی از اولین دایناسورهای زره ​​پوش با بیش از 20 میلیون سال قدمت دارد. دکتر دای هوی از دپارتمان تحقیق و توسعه منابع معدنی چونگ کینگ که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: «همه این ویژگی‌ها سرنخ‌هایی برای موقعیت استگوسورها در شجره‌نامه دایناسورها هستند. Bashanosaurus را می توان از دیگر استگوزارهای ژوراسیک میانه متمایز کرد که به وضوح نشان دهنده یک گونه جدید است. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ما از شجره این موجودات نشان می دهد که این گونه احتمالاً یکی از اولین استگوسورها بوده که با مارمولک های Chungkinosaurus و Huayangosaurus پراکنده شده است. “همه اینها از ژوراسیک میانی تا سازند شاکسیمیائو ژوراسیک پسین در چین پیدا شده است، که نشان می دهد استگوسورها ممکن است در آسیا منشا داشته باشند.”

با قدیمی ترین دایناسور استگوزاروس آشنا شوید

استگوسورها که اغلب با صفحات پشتی بزرگ، زائده های دم بلند نوک تیز و سرهای کوچک شناسایی می شدند، دایناسورهای گیاهخوار چهار پا بودند که در دوره ژوراسیک و کرتاسه اولیه زندگی می کردند. فسیل های استگوزاروس در تمام قاره ها به جز قطب جنوب و استرالیا یافت شده است و تاکنون 14 گونه از استگوزاروس شناسایی شده است. از جمله اعضای مشهور استگوزاریا: هواانگوسوروس که یکی از اولین استگوسورها است، اسپینوسوروس غول پیکر که با توجه به صفحات بزرگ شانه های حجیم او قابل توجه است و سراب برای گردن خیلی بلندش با این حال، فسیل های تکه تکه شده درک چگونگی تکامل استگوسورها و نحوه تعامل آنها با یکدیگر را دشوار کرده است.

با کشف این گونه جدید، به نظر می رسد که این اسرار شروع به کشف شدن کرده اند. گونه اخیراً کشف شده Bashanosaurus primitivus دارای چندین ویژگی اصلی مشابه استگوسورهای اولیه است، مانند Huayangosaurus و Gigantspinosaurus و تیروفوراهای اولیه (دایناسورهای زره ​​پوش). اینها شامل مهره‌های دم بلند، تیغه‌های شانه‌ای که باریک‌تر و برآمده‌تر بیرون می‌آیند، و ویژگی‌های مهره‌هایی که شبیه دایناسور زره‌دار اولیه اسکلیدوزاروس است که در اوایل دوره ژوراسیک می‌زیسته است.

فسیل های باشانوساروس همچنین دارای تعدادی ویژگی است که آن را از دیگر استگوسورهای شناخته شده متمایز می کند. به عنوان مثال، نوک استخوان در انتهای تیغه شانه دایناسور کوچک است و نسبت به دیگر استگوسورها کمتر توسعه یافته است. در زیر وسط میله برآمدگی استخوانی استخوان ران (تف چهارم) وجود دارد و پایه صفحات پوسته به سمت بیرون خم شده و ضخیم تر از صفحات بستگان بعدی او است. دکتر سوزانا میدنت، نویسنده و دیرینه شناس در موزه طبیعی می گوید: “کشف این استگوزاروس از ژوراسیک میانی چین به شواهد فزاینده ای می افزاید که این گروه در اوایل دوره ژوراسیک یا شاید حتی در اوایل دوره ژوراسیک توسعه یافته اند.” تاریخ. در لندن این ترتیب نشان دهنده خویشاوندی برخی از اولین دایناسورهای شناخته شده با پرندگان است. به نظر می رسد چین مرکز تنوع stegosaurus بوده است، با چندین گونه که اکنون از ژوراسیک میانی تا پایان کرتاسه اولیه شناخته شده است.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما