بعداً

برای دسترسی به بخش تنظیمات سایت مپ کافی است بر روی نقشه سایت (XML) کلیک کنید. خوانایی یکی دیگر از فاکتورهایی است که باعث ایجاد تجربه لذتبخش برای کاربران شده و نرخ bounce را کاهش داده، زمان ماندن در سایت را افزایش و رتبه سئو شما را به طرز چشمگیری افزایش میدهد. احتمالاً اگر دامنه شما دارای authority خیلی بالایی نباشد به همین سادگیها به رتبه یک نخواهید آمد و شاید نیاز باشد تا وارد فاز دوم سئو وردپرس شوید. Ahrefs یک جعبه ابزار کامل برای یک سئوکار است، به طوری که با داشتن اکانت این سایت دیگر نیازی به ابزار های دیگر احساس نخواهید. لینک دهی خارجی هم همانطور که از اسم آن مشخص است، زمانی که ما بخواهیم از سایت خود به یک سایت دیگر لینک بدهیم، انجام این کار یک نوع لینک دهی خارجی محسوب می شود.

همانطور که اشاره شد، در جلسه مشاوره ساعتی سئو، سرپرست سئو ایران وب لایف بعد از بررسی کامل سئو داخلی و خارجی سایت شما پیش از جلسه، راهکار های تست شده و عملی در جهت افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت در کلمات کلیدی مختلف ارائه می دهد. در تمامی آپدیتهای الگوریتم گوگل لینک سازی جز مهمترین فاکتورهای رتبه دهی به وبسایتها برشمارده شده تا میتوانید از وب سایتهای با رتبه بالا و authority بالا لینک دریافت کنید تا روز به روز به حرکت رو به بالای مطلب خود در گوگل مواجه شوید. منظور گرفتن لینک خارجی در این آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت خرید بک لینک نیست. سعی کنید اگر مطلبی را از یک وبسایت خارجی معتبر ترجمه میکنید و یا از آن در نوشتن مطالب وبسایت خود الهام گرفتهاید حتماً یک لینک به سایت مربوطه بدهید. کاربرد: امکانات وبسایت شما برای استفاده در زبانهای مختلف، اعتبار دامنه و…

تکنولوژی: در این بخش اطلاعاتی از زبان و امکانات برنامهنویسی وبسایت و سرور شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت. یکی از بهترین پلاگینهایی که در سئو وردپرس شما را کمک خواهد کرد، پلاگین yoast میباشد که علاوه بر داشتن قابلیت ایجاد خودکار نقشه سایت امکانات بینظیر دیگری نیز در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید از آنها استفاده کنید. از طرف دیگر هرچه سایتی که به شما لینک میدهد در رتبهبندی بالاتری باشد برای سایت شما بهتر است. SEO Audit به صورت عمیق سایت شما رو بررسی میکنه عوامل مختلفی که میتونه توی رتبهبندی سایتتون در موتور جستجو تاثیر داشته باشه رو بهتون میگه درست کنید. بعد از طراحی وبسایت و تولید محتوا چیزی که برای مدیران و صاحبان سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است دیدن مطالب و محتوای سایتشان در نتایج موتور های جستجو می باشد . گوگل با رسیدن به لینکهای داخلی و دنبال کردن آنها وضعیت رتبه دهی لینکهای قبلی شما را هم بهبود خواهد داد و هم به صورت عنکبوتی در کل وبسایت شما میخزد. کاهش رتبه الکسا به صورت ماهیانه می باشد و در ماه های بعدی هزینه به صورت جداگانه دریافت می شود.

شما باید همیشه این را مدنظر داشته باشید که نوشتن مطالب و مقالات سایت به صورت بلاک بلاک و دارای عناوین جداگانه به شدت در وضعیت رتبه گیری صفحات مهم هستند و میتوان این مورد را یکی از پایهایترین فاکتورهای اساسی برای شروع آموزش کامل سئو وردپرس دانست. چناچه سایت و یا صفحات آن برای کاربرانش رفاه و راحتی را به ارمغان بیاورد, بنابراین آن سایت مستحق داشتن رتبه خوب در بین سایت ها و صفحات دیگر در SERP است. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در محتوا نویسی تاثیر لینک داخلی بر سئو است که باید در آموزش سئو وردپرس به آن بپردازیم. در وردپرس قابلیت ایجاد تگ برای مطالب منتشر شده وجود دارد هرچند این خاصیت دیگر کارآمد نبوده و حتی میتواند باعث ایجاد نمره منفی برای سایت شما شود، بهتر است دیگر به دنبال ایجاد تگ و یا ساختار تاریخدار درون لینکهای خود نباشد و حتماً سایت خود را از وجود مطالب تکراری (Duplicate) بررسی کنید. یکی دیگر از راهکارهای آموزش سئو استفاده از فیلم و مقالات رایگان و غیر رایگان در سطح وب می باشد.

اگر از ابتدا وضعیت لینک دهی مطالب شما اصولی باشد و تعداد قابلتوجهی هم در وب سایتتان مطلب منتشر کرده باشید مطمئناً تعداد زیادی از مقالات شما در صفحه یک گوگل هستند. ۳- اعتبار صفحات سایت به جز محتوا به میزان لینک های داخلی و خارجی است که سمت آن صفحه هدایت شده است. لینکهای خارجی و نحوه استفاده از آنها کاملاً متفاوت از لینکهای داخلی است در استفاده از لینکهای خارجی به شدت باید دقت کنید و به هر وب سایتی لینک ندهید.

محدودیت نصب در هفته: در لتس انکریپت با یک اکانت نمیتوان به صورت بینهایت دامین و سابدامین ثبت کرد بلکه در هفته 20 گواهینامهی گوناگون امکان ثبت دارند و این موضوع برای وبسایتهایی که سابدامینهای متعدد دارند محدودیت ایجاد میکنند در حالی که این عدد برای SSLهای پولی 50 و در برخی پلنها بینهایت است. به عنوان مثال وقتی سایتتان را روی کلمه کلیدی ” کسب و کار اینترنتی ” بهینه سازی و سئو می کنید باعث می شود که به مرور زمان بر روی این کلمه رتبه بگیرید. همین موضوع باعث راهنمایی کاربر گردیده و خود یک امتیاز مثبت در رتبه دهی گوگل محسوب میشود و حتی پلاگین yoast نیز آن را جز فاکتورهای نوشتن متون خود قرار داده است و ما هم در این آموزش سئو – https://alikazemi.me/in-person-seo-training/ – وردپرس بر لزوم استفاه از آن تاکید داریم. سئو خیلی پیچیده و فراتر از درک ما نیست. مگر مباحث سئو یکی نیست؟ البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه میکنیم در پاسخگویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.

به عنوان مثال ما زمانی که یک لینک با عنوان تماس با ما در صفحه اصلی سایت خود قرار داده ایم، و کاربر روی آن کلیک می کند از صفحه اصلی به صفحه تماس با ما منتقل می شود. بعد از انتشار محتوا شما باید برای مطالب خودتان لینک سازی انجام دهید و میتوانید این کار را با ثبت بک لینک رایگان و یا حتی خرید بک لینک شروع کنید. چیزی که کمتر کسی سعی در بهبود آن دارد و شما میتوانید از این فرصت استفاده کرده و مطالب خودتان را بهبود دهید. این سایت به صورت محدود و روزانه یک آدرس دامنه را برای شما آنالیز میکند و به شما یک لیست ارزشمند از نقاط ضعف و قوت سایتتان ارائه میکند. شما باید این مشکلات را توسط یک ابزار قدرتمند پیدا کرده و سریعاً آنها را رفع کنید سایت woorank یکی از همین سایت هاست که به شما کمک میکند نقاط ضعف وبسایت خودتان را پیدا کنید. شبکههای اجتماعی: میزان فعالیت وبسایت شما در شبکههای اجتماعی را به شما نشان خواهد داد.

بعد از انتشار محتوا در وب سایتتان سعی کنید زمان ایندکس شدن آن را در گوگل پیدا کنید و زمانی که سایت شما در گوگل ایندکس شد محتوا را در وب سایتها و شبکههای اجتماعی نیز منتشر کنید تا از سیگنالهای مثبت این کانالها نیز بهرهمند شوید. این ویژگی با کد اسکیما از نوع faq تعریف می شود. از این اصطلاح برای توصیف همه لینکهایی که به سایت شما اشاره دارند استفاده میشود. البته یک سری از این ابزارها کاملاً رایگان است. توجه داشته باشید که از این خاصیت به طور غیرمعمول و زیاد استفاده نکنید چون گوگل ممکن است مطلب شما را اسپم تشخص داده و امتیاز منفی دریافت کنید.

توصیه میکنیم به این قسمت دست نزنید چون به طور پیشفرض برای سئو وردپرس به درستی انتخاب شده مگر اینکه تعداد لینکهای تولیدی سایت شما بسیار زیاد باشد. در این دوره نیز پس از معرفی مفاهیم و اصلاحات پایه، انواع سئو و تکنیک های آن و روش به کارگیری اصول سئو در بهینه سازی محتوا شرح داده شده است. توضیح زیادی برای این قسمت نیازی نیست، شما در این قسمت میتوانید حداکثر تعداد لینکهای تولیدی در هر نقشه سایت را مشخص کنید که به طور پیشفرض عدد ۱۰۰۰ انتخاب شده است. مورد مهم بعدی که در آموزش سئو وردپرس باید آن را توضیح دهیم نرخ خروج است. در این مقاله ما به بدیهیات نخواهیم پرداخت ولی لازم است توضیح کوتاهی راجع به این دو اصطلاح بدیم. ما در این سلسه آموزش سئو وردپرس نحوه نوشتن یک متن حرفهای برای گرفتن جایگاه اول گوگل را به شما آموزش دادیم. پس نشان میدهد سرمایهگذاری روی آموزش سئو؛ بهترین سرمایهگذاری است که میتوان متصور شد. اگر میخواهید حجم عکسهایتان باز هم بیشتر کاهش یابد میتوانید از افزونه بهینه سازی تصاویر tinypng استفاده کنید که بسیار عالی عمل کرده و سایز عکسهایتان را تا حد ممکن کاهش میدهد.

توصیه میکنیم به هیچ عنوان از افزونه ساخت لینک داخلی برای ساخت لینک به صورت اتوماتیک استفاده نکنید و سعی کنید به صورت دستی و به تعداد مشخص لینک سازی کنید. داشتن یک مطلب عالی از نظر سئو داخلی بدون انتشار و گرفتن بک لینک از سایتهای دیگر شما را نسبت به رقیبی با بیکیفیتترین مطلب ولی داشتن لینکهای قوی عقبتر قرار خواهد داد. سرمایهگذاری در سئو چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مادی، قادر است یک رتبه استثنائی در مقایسه با دیگر انواع مارکتینگها و کسب و کارهای پر رونق داشته باشد. هرچه اعداد Average Position به عدد یک نزدیکتر باشد به این معناست که رتبه یک گوگل نزدیکتر شدهاید و سایت شما در شرایط خوبی است. اگر میخواهید برای خوانایی و تفکیک کلمات کلیدی در آدرس url استفاده کنید این موضوع از قبل مشخص شده است. این الگوریتم یکی از الگوریتمهایی است که دارای اسم زیبایی، رقص گوگل (گوگل دنس) است. بخش خزندهها: در این قسمت نیز اگر ب سایت شما دارای ارور باشد برایتان نمایش داده خواهد شد. به مطلب اصلی ارجاع بدهید و روش دیگری هم وجود دارد که میتوانید با حذف مطلب تکراری و ریدایرکت آدرس آن به آدرس مطلب اصلی این مشکل را رفع کنید و بدین صورت از بروز ارور notfound نیز جلوگیری کنید.

در مبحث سئو سایت متخصصان این خاصیت را keyword density نیز مینامند ولی ما در بحث آموزش سئو وردپرس از آن به عنوان تراکم کلمات کلیدی نام میبریم. ما به شما توصیه میکنیم از W3 Total Cache استفاده کنید. سعی کنید تمامی لینکهای خارجی وبسایت خود را به صورت nofollow قرار دهید تا از اعتبار وبسایت و یا صفحات شما کم نشود. و اما برخی از مواردی که شامل اقدامات سئو خارجی سایت می شود. ولی چیزی که با تجربه به آن رسیدیم مطالبی که لینکی به سایت منبع خارجی و معتبر دادهاند وضعیت بهتری در گوگل داشتهاند. طی تجربه بارها مشاهده کردیم که مطالبی که در سایت منتشر میکنیم اگر به درستی تگ زنی شده باشند و کلمات کلیدی چندین بار در صفحه بولد و یا ایتالیک شوند در نتایج جستجوی گوگل نتایج بهتری گرفتیم.

حتی مطالبی را که در گذشته در سایت منتشر کرده بودیم را به طور اصولی ویرایش کردیم و این موارد را در آن لحاظ کردیم نتیجههای بسیار مطلوبی را از نظر سئو به دست آوردیم. بهینهسازی: در این بخش تمامی اطلاعات مهم سئو داخلی سایت از جمله عنوان، توضیحات، تگها، لینکهای شکسته شده و … و در بخش آخر نیز از قسمت طبقهبندی دستهها، تگها، محصولات و تگ محصولات را محدود و یا دسترسی قرارگیری درون نقشه سایت را لحاظ کنید. یکی از دلایل مهم برای پنالتی شدن سایت و یک صفحه به خصوص وجود مطالب تکراری از آن محتوا درون سایت میباشد، البته این محتوایی تکراری صرفاً نباید با یک آدرس url و یا یک عنوان مشابه باشد بلکه عواملی چون وجود تگها و یا تاریخ در آدرس صفحات باعث بروز این مشکل خواهد شد. فقط یک سؤال مطرح میشود که چه کلماتی را تگ H و چه کلماتی را بولد و ایتالیک کنیم و کجاها این موارد رو لحاظ کنیم؟

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما