برای مشاهده، بر روی پکیج آموزش اتوکد کلیک کنید

اتوکد چیست و چه کاربردی دارد؟ با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله دانستید اولا اتوکد چیست؟ همچنین، میتوان عملی بودن کشیدن یک طرح را با استفاده از طرح های دستی بررسی کرده و سپس ، آنرا با اتوکد رسم نمود.پیشنهاد میکنم مقاله ی اتوکد در معماری را مطالعه نمایید. اگر میخواهید بیشتر بدانید رویت (Revit) چیست و چه کاربردهایی دارد، مقاله مربوط به آن را در پونیشا بلاگ مطالعه کنید. خوشبختانه پونیشا این امکان را فراهم کرده تا کارفرمایان مختلف پروژههای طراحی با اتوکد را به بهترین و کارآمدترین فریلنسرهای ممکن بسپارند. همچنین قابلیت سهبعدی سازی این نرمافزار این امکان را به طراح میدهد تا تغییرات را برای کارفرما شبیهسازی نماید. یکی از رقیبهای اصلی نرمافزار اتوکد در بازار، نرم افزار میکرواستیشن میباشد. اگر روی فلش پایینی دکمه ی start drawing کلیک کنید فهرستی از الگوهای نقشه کشی باز میشود و میتوانید از بین آنها یکی را انتخاب و کلیک کنید. با این نرمافزار طراح میتواند چگونگی پرداخت نهایی دیوار و یا مکان قرارگیری اِلمان نوری را بهصورت دقیق در نقشه مشخص کند تا در زمان اجرا مجریِ طرح بتواند هرچه دقیقتر آنچه در ذهن طراح بوده را اجرا کند. کاربرد اتوکد این است که میتوان با استفاده از آن طرح های دو بعدی مسطح و یا سه بعدی عمق دار ایجاد کرده و جزئیات طرح را بهتر متوجه شد.

اگر برای شما جای سوال پیش آمده که چه مدت زمان طول میکشد تا این نرم افزار را فرا بگیرید، میتوان گفت که یادگیری بخش دو بعدی این نرم افزار حدود ۳ تا ۴ هفته زمان می برد و بخش سه بعدی با توجه به پیش زمینه و دانش شما و همینطور رشته تحصیلی و یا تخصصیتان ممکن است بین بازه یک تا سه ماه متغیر باشد. نرم افزار AutoCAD یکی از مهمترین و پرکاربردترین و در واقع میتوان گفت اصلیترین نرم افزارهای طراحی های دوبعدی و سه بعدی و همچنین ترسیم و طراحی فنی و مهندسی میباشد. پس از نصب autocad و در اولین برخورد با ان محیط را مطابق با شکل خواهید یافت این در حالی است که هیچ فایلی باز نیست امکانات این پنجره به سه دسته تقسیم شده است. این نرمافزار به شکل کلی در دسته CAD قرار میگیرد و شباهتهای زیادی به اتوکد دارد. خب امیدواریم تا اینجا متوجه شده باشید که اتوکد چیه اگر بخواهیم بازهم و به ساده ترین شکل ممکن بگیم که اتوکد چیست ؟ به احتمال زیاد زمانی در مورد برنامه اتوکد جست و جو خواهید کرد که این سوال برای شما پیش میآید که اتوکد چیست و اگر دانشجوی رشته معماری، برق، مکانیک، عمران و راهسازی، جغرافیا و شهرسازی و غیره باشید معنای آن را بهتر درک خواهید کرد.

البته در منابع مختلف دیگر CAD را بهعنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی و شناختهاند. البته در منابع مختلف دیگر CAD را بعنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی کرده اند. خوب است بدانید که وجود عبارت CAD در نام این نرم افزار مخففی از عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم افزار است. قابلیت ترسیم به صورت دو بعدی و سه بعدی، جلوگیری از انجام تغییرات ناخواسته، ابزار طراحی و ترسیم و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجهای نقشهها موجب این انعطافپذیری شده است. متخصصان مهندسی عمران با استفاده از ابزار Civil 3D خود میتوانند نقشهها و طرحهایی را آماده کنند و با وارد کردن این طرحها به اتوکد، علاوه بر طراحیهای مقطعی که به دستیابی به نتیجه دقیق و واقعی کمک میکنند، از مدلهای سه بعدی برای ایجاد سطح، حجم و افزودن مواد بهره ببرند. هرچند در رسم جزئیات، اتوکد حرف اول را میزند، اما رویت در بخش سه بعدی و جایگیری دقیق اجزای سازه برتری دارد. با این که این نرمافزار باهدف اصلی کمک به طراحی و جزئیات ساختمانی طراحی شده ولی از آن میتوان بهخوبی در طراحی یک ماشین، هواپیما و زیردریایی استفاده کرد.

این نقشهها پروسه نصب کابلها را تسهیل می کند، زیرا همه چیز از قبل در کوچکترین جزئیات بیان شده است. علاوه بر اینها، مدیریت کامل بر روی لایههای نقشهها و انتقال آسان تنظیمات بین کامپیوترهای مختلف موجب شده تا اشتراکگذاری طرحها با حداقل حجم و حداکثر کیفیت برای کاربران در دسترس باشد. علاوه بر این دارای محیط برنامهنویسی پیشرفته برای کاربردهای خاص و قابلیت ترکیب بخش های مربوط به Excel و AutoCad و مدیریت کامل بر روی لایههای نقشهها و انتقال آسان تنظیمات بین کامپیوترهای مختلف که موجب اشتراکگذاری راحتتر طرحها با حداقل حجم و حداکثر کیفیت بین کاربران میشود را داراست. تمام این ویژگیهای فوقالعاده موجب میشود که این نرم افزار با افزایش انعطافپذیری برای طراحی ها و همچنین هماهنگسازی تنظیمات بین آنها همراه شود و همانطور که قابل مشاهده است، سازگاری و هماهنگی بسیار کاملی را با پردازندههای گرافیکی ایجاد کرده و در نهایت سرعت انجام کارها را بهبود میبخشد.

مهندسینی که آموزش اتوکد را گذرانده باشند، میتوانند این اشکالات را به سرعت شناسایی کنند. ابزارهای طراحی و مستندسازی در AutoCAD هم با حداکثر بهرهوری میتوانند در پروژههای مختلف و گوناگون به کار برده شوند و سرعت کارهای طراحی و مستندسازی را به شکلی حیرتانگیز افزایش دهند. و دانستید زمانی که به این نرمافزار فوقالعاده مسلط میشوید و آن را بهطور کامل یاد میگیرید، این نرم افزار قدرتمند و محبوب به شما کمک خواهد کرد که هر چه سریعتر در مسیر درست و دقیق قرار بگیرید و بتوانید پروژههای حرفهای و دقیقی طراحی کنید و حتی برای کسب درآمد از روش حرفهای تری استفاده نمایید و هر روز بیشتر از قبل پیشرفت کنید. به زبان سادهتر و شیواتر میتوانیم بگویم، بهجای اینکه یک شی مربوط به طراحی و یا ترسیم نقشهتان را با خط کش یا بهصورت دستی خیلی سخت بکشید و از دقیق بودن آن تازه مطمئن نباشید، با این نرمافزار فوقالعاده ، پروژهتان را خیلی دقیق و سریع و حرفه ای با استفاده از کامپیوتر ترسیم و طراحی کنید و از پیشرفت تکنولوژی لذت ببرید! نرمافزار اتوکد همچنین قادر است به مهندسان در طراحی فنی قطعات مکانیکی کمک کند.

در ادامه با این آموزش اتوکد همراه باشید…

از اتوکد برای طراحی انواع محصولات صنعتی و محصولات مشابه استفاده میشود. حتی در زمینههایی چون طراحی فضای سبز، طراحی صنعتی و کارخانجات، تاسیسات و لولهکشی و ابزارآلات و نقشههای تاسیساتی مشغول به کار باشید. در ادامه با این آموزش اتوکد همراه باشید… میتوانید به راحتی مقیاسهای دقیق را برای طراحیها محاسبه نمایید و مستندات خود را همیشه داشته باشید و در صورت لزوم آنها را به راحتی تغییر دهید. از جمله برترین ویژگی های اپلیکیشن اتوکد برای اندروید میتوان به اشتراک گذاری ترسیمات و پرونده ها و فایل هایی که ترسیم و طراحی کرده اید اشاره نمود همچنین میتوانید با ایجاد پرونده ای جدید ترسیمات مورد نظر خود را در هر نقطه مکانی و در حال انجام هر کاری انجام دهید و ویرایشات لازم خود را بر روی انواع فایل ها اعمال کنید که در این صورت دیگر نیازی به همراه داشتن سیستم کامپیوتری برای انجام این کار ها نخواهید داشت . نرمافزار اتوکد به دلیل قابلیت یادداشتنویسی که در خود دارد باعث میشود به اشتراک گذاشتن طراحیها در بین افراد مختلف سادهتر صورت پذیرد. نرمافزار ترسیمی اتوکد میتواند به طراحان داخلی و دکوراسیون نیز برای نمایش و تعیین پرداخت نهایی کمک کند. مشاهده انواع فایل های ترسیمی با فرمت های لازم همچون DWG و …

اتوکد نرمافزاری ترسیمی است که عمدتاً توسط معماران، طراحان داخلی و مهندسان به کار گرفته میشود. اتوکد نرمافزاری است که بهصورت عمده برای ترسیمات دوبعدی و سهبعدی طراحی شده و توسط معماران، طراحان داخلی و مهندسان بکار گرفته میشود. میتوان از اتوکد در زمینه طراحی لباس استفاده کرد. علاوه براین، در اتوکد امکان تهیه طرح طبق مشخصات پروژه ، شبیه سازی گرافیکی ، استفاده از فرم های طرح آماده و اطمینان از کیفیت طرح وجود دارد. علاوه بر این، مهندسین میتوانند این طرح ها را راحت تر تجزیه و تحلیل کرده و تناسب و صحت شان را بررسی کنند. اتوکد همچنین امکان ایجاد راحت و آسان نماهای دو بعدی را هم در اختیار کاربران خود قرار میدهد. جالب اینجاست که کاربران اتوکد امکان استفاده از محیطهای دو و سه بعدی را نیز دارند. این نرم افزار قابلیتهای بسیاری دارد که در این بخش به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد مانند این قابلیت که بخش Text Command آن به صورت چند خطی میباشد و یا قابلیت بهرهمندی از پسوند اختصاصی DWG، قابلیت حاشیهنویسی در کنار نقشهها و همچنین دارای کیفیت بالا در پردازش و چاپ طراحیها و قابلیت بازیابی فایلهای از دست رفته، قابلیت ترسیم به صورت دو بعدی و سه بعدی، جلوگیری از انجام تغییرات ناخواسته، قابلیت ترسیم به صورت سه بعدی واقعی، ابزار طراحی و ترسیم آزاد در محیط سه بعدی و دو بعدی،قابلیت چرخش ۳۶۰ درجهای نقشههاو در نتیجه موجب انعطافپذیری بالای محیط کاربری و استفاده بسیار آسانتر در این نسخه برای انجام پروژههای حرفه ای و دقیق میشود.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما