تصویب مجوز واردات 70 هزار خودرو در کمیسیون تلفیق

[ad_1]

لایحه 1401 به مجوز واردات 50 هزار خودرو اشاره داشت که در جریان بررسی لایحه بودجه کشور توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لغو شد، اما پس از آنکه بودجه در روزهای اخیر به صحن آمد و به پیشنهادات نمایندگان در مجلس رسیدگی شد. . دادگاه و کمیسیون در مورد واردات خودرو دوباره بررسی کرد.

درباره تسنیم؛ جعفر گدیری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم و در پاسخ به سوالی درباره تغییرات الحاقی تبصره 7 لایحه بودجه سال 1401، گفت: شب گذشته در این باره بحث و تبادل نظر شد. یادداشت و شماره های مربوطه تغییر کرده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد بحث واردات خودرو بود که در کمیسیون به رای گذاشته شد.

گادری درباره بازتعریف واردات خودرو در لایحه بودجه گفت: علیرغم اینکه پیش از این در کمیسیون تلفیق بحث حذف واردات خودرو مطرح شده بود، برخی از نمایندگان مجلس گفتند با توجه به سفر اخیر خودرو به ایران و تاکید مجلس برای پیوستن موضوع.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از نمایندگان معتقد بودند که دیگر نباید در این موضوع دخالت کنیم چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز برنامه مجلس برای واردات خودرو را مشخص نکرده است. به هر حال در این موضوع اختلاف نظرهایی وجود داشت اما در نهایت این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای مثبت گرفت.

وی در خصوص جمع بندی دولت در مورد واردات خودرو گفت: نظر دولت در مورد واردات خودروهای سنگین مثبت است اما اعلام کرده اند که نظر خاصی در مورد خودرو ندارند.

در بحث خودرو، کمیسیون تلفیق کمیسیون به دلایلی واردات خودرو را کنار گذاشت. پس از وصول بودجه، دادگاه مجدداً پیشنهاد واردات خودرو را مطرح کرد که در نتیجه موضوع مورد بررسی و تصویب کمیسیون قرار گرفت.

تصویب واردات 70 هزار خودرو در کمیسیون تلفیق

بر اساس تغییرات ایجاد شده در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، متن به شرح زیر است: به استثنای الحاقیه تبصره 7 بودجه 1401: 1401 از ارز غیر صادراتی و بر اساس سیاست های کلی. سامانه این گونه مجوزها را برای واردات به بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از محل تعرفه ورودی مصوب هیأت وزیران صادر می کند و درآمدهای دریافتی پس از گردش خزانه به ردیف پنجاهم این قانون منظور می شود.

همچنین سید محدرضا میرتاج الدینی رئیس کمیته هدفمندی یارانه ها کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 درباره کالاهای وارداتی مندرج در تبصره 7 پیوست گفت: کالاهای وارداتی شامل 50 هزار خودرو و 20 هزار دستگاه کامیون هیبریدی دوگانه سوز و برقی است. ، یخچال و تریلر کشنده، 10000 اتوبوس برون شهری و شهری، 1000 دستگاه یخچال و واگن و همچنین 5000 دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی اعم از عمرانی و تا 5 سال. خواهد بود.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما