راز ویروس کرونا که از سیستم ایمنی پنهان است کشف شده است

[ad_1]

فرارو- اگرچه کنترل ویروس کرونا با ساخت واکسن‌ها تا حدودی موثر بوده است، اما مردم هنوز نتوانسته‌اند از گسترش آن جلوگیری کنند. با این حال، اخیراً دانشمندان در این زمینه توانسته‌اند ویروسی را در آزمایشگاه از ابتدا ایجاد کنند و پس از مطالعه آن دریافتند که ویروس تاج از طریق مکانیسم‌های خاصی که در سنبله خود دارد، قادر است از سیستم ایمنی پنهان شود. سازوکار. شاخک ها

به گزارش فرارو، اگر واقعاً می خواهید بدانید که یک ماشین چگونه کار می کند، باید آن را از ابتدا بسازید. باید چرخ دنده ها را حرکت دهید، پیچ ها را عوض کنید، مهره ها را چک کنید، آنها را شل و سفت کنید تا در نهایت مکانیسم عملکرد دستگاه را بدانید. حال اگر این دستگاه یک ویروس کشنده باشد، نمی توان با ساختار مولکولی آن اینقدر سرسخت بود. اما محققان اخیرا با ایجاد نسخه های مینیمالیستی از میکروب های خطرناک این مشکل را حل کرده اند.

با استفاده از این روش برای درک SARS-CoV-2، عامل مسبب انتشار ویروس تاج، دستاورد شگفت انگیزی ارائه شده است که نشان می دهد می توان از فرآیندهای خاردار به عنوان پازلی استفاده کرد که پنهان کردن آنها را از سیستم ایمنی ما آسان تر می کند. .

در این مطالعه جدید، محققان آلمانی و بریتانیایی نسخه‌های «سبک» SARS-CoV-2 را برای تجزیه و تحلیل رفتار عفونی آن در شرایط آزمایشگاهی توسعه دادند. این ذرات که به‌عنوان «حداقل ویریون‌های مصنوعی» توصیف می‌شوند، متشکل از ماژول‌هایی هستند که در اصل برای ارائه بینشی به ویژگی‌های کلیدی ویروس، بدون توانایی کار با یکدیگر به‌عنوان یک واحد عفونی، طراحی شده‌اند.

اسکار استافر، زیست شناس سابق در موسسه تحقیقات پزشکی ماکس پلانک که اکنون در آکسفورد کار می کند، می گوید: «برای ما حتی مهم تر از اینکه بتوانیم این ویریون های مصنوعی را از ابتدا ایجاد کنیم، این است که بتوانیم آنها را به طور دقیق ترکیب و ساختار دهیم. دانشگاه. طراحی خواهیم کرد. این به ما امکان می دهد تا یک مطالعه بسیار سیستماتیک و گام به گام در مورد مکانیسم های مختلف ویروس انجام دهیم.” اولین مکانیسمی که تیم روی آن تمرکز کرد، زائده‌های میخ‌مانند (همچنین به عنوان تاج شناخته می‌شوند) بود که از ویروس بیرون زده بودند.

از زمانی که اپیدمی در اوایل دهه 2020 در صحنه جهانی ظاهر شد، ویروس شناسان در تلاش هستند تا بفهمند چگونه این عملکردها به پاتوژن در مبارزه برای بقا و تولید مثل کمک می کند. به طور فزاینده ای نشان داده شده است که پروتئین ها به طور همزمان در این فرآیند کمک می کنند و مانعی در برابر این ویروس کوچک هستند.

در همین حال، فرآیندهای خاردار ویروس مانند به عنوان کلیدی برای نوعی بلوک سلولی به نام گیرنده ACE2 عمل می‌کنند که به طور فریبنده‌ای باعث می‌شود بافت‌ها ویروس را عبور دهند. با این حال، پروتئین ها نیز ویژگی قابل تشخیص آنتی بادی ها هستند که به آنها متصل می شوند و باعث تصفیه می شوند. در واقع، دانشمندان بر اساس این عملکرد واکسن‌هایی می‌سازند تا سیستم ایمنی ساده و غیرعفونی را به ساختاری هشدار دهند که آن را برای یک عفونت واقعی آماده می‌کند.

در طول شیوع، به نظر می رسد که ویروس کرونا یک یا دو چیز را یاد گرفته است که به آن کمک می کند بر این موانع غلبه کند. محققان بر روی نحوه تعامل مولکول های ایمنی خاص مانند اسیدهای چرب با چسبندگی ویروس برای ایجاد التهاب تمرکز کرده اند. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که برخی از عملکردهای شیوع ویروس کرونا که مولکول‌های ایمنی به آن‌ها متصل می‌شوند.

با توجه به اینکه این منطقه سرسختانه در برابر تغییرات مقاوم بوده است، منصفانه است که فرض کنیم باید ساختار بسیار مهمی برای بقای ویروس باشد و اکنون راز این پازل فاش شده است. محققان دریافتند که سنبله دستخوش تغییرات ساختاری شده و مولکول ایمنی را جذب کرده و عملا خود را از بین می‌برد.

این امر نفوذ سلول های همسایه را بسیار پیچیده می کند، اما در این پیکربندی ویروس جذب آنتی بادی ها نیز دشوارتر می شود. استافر می گوید: «در واقع، هنگامی که خار به اسیدهای چرب التهابی متصل می شود، ویروس برای سیستم ایمنی کمتر قابل مشاهده می شود. این می تواند مکانیسمی برای جلوگیری از شناسایی ویروس توسط میزبان و پاسخ ایمنی قوی در طول زمان و افزایش اثربخشی کلی عفونت باشد.

این بینش جدیدی از ویروس مخرب است که همچنان ما را شگفت زده می کند، و یک مرور اولیه از اینکه چگونه مدل های مصنوعی مانند این می تواند به ما در محدود کردن اثرات بلندمدت پاتوژن ها بر جمعیت های سراسر جهان مزیت بدهد. نتایج این مطالعه در مجله ارتباطات طبیعی این منتشر شده است.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما