شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

[ad_1]

فرارو- در میان پرچمدارانی که اخیراً عرضه شده اند، شیائومی 12 و گلکسی اس 22 کامپکت کار سختی برای جذب کاربران دارند. در ادامه مشخصات فنی این دو دستگاه به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گزارش فرارو، بسیاری از کاربران گوشی جدید سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا را دوست دارند اما قیمت بالای این محصول امکان دسترسی به این پرچمدار را به آنها نمی دهد. برای کاربرانی که می خواهند یکی از جدیدترین پرچمداران سامسونگ را دریافت کنند، اما قیمتی مقرون به صرفه می خواهند، سامسونگ گلکسی S22 قطعا بهترین انتخاب است.

این نسخه استاندارد علاوه بر صرفه اقتصادی بیشتر، دستگاهی بسیار جمع و جور و یکی از جمع و جورترین پرچمداران است. اما آیا می توان در مورد تلفن های جمع و جور صحبت کرد و از شیائومی 12، سرسخت ترین رقیب گلکسی اس 22 سامسونگ، صحبتی نکرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی ها و مقایسه ویژگی های این دو رقیب شاخص می پردازیم. ابتدا مشخصات شیائومی 12 و گلکسی اس 22 در جدول زیر خلاصه شده است.

شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

طراحی

هر دو گوشی شیائومی 12 و گلکسی اس 22 سامسونگ از طراحی چشمگیر برخوردارند. آنها از مواد درجه یک ساخته شده اند و همچنین دارای زیبایی شناسی اصلی هستند. من شخصاً سامسونگ گلکسی S22 را به دلایلی ترجیح می دهم. اول از همه، این گوشی کوچکتر و جمع و جورتر است. علاوه بر این، 12 برابر نازک تر و سبک تر از شیائومی است. آخرین فاکتور مهم کیفیت ساخت بهتر این دستگاه است.

سامسونگ گلکسی اس 22 دارای یک پنل پشتی شیشه ای است که با محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس و یک قاب آلومینیومی تقویت شده است. این گوشی دارای گواهی IP 68 نقطه ای نیز می باشد. این امتیاز که بالاترین امتیاز ممکن است، نشان دهنده ضد آب و ضد گرد و غبار بودن این دستگاه است.

در نهایت به گفته سامسونگ، این گوشی با فریم آلومینیومی قوی در برابر افتادن، ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است. از سوی دیگر، متأسفانه پرچمدار شیائومی 12 هیچ گونه گواهینامه آب و گرد و غبار ارائه نمی دهد.

نمایش دادن

به نظر می رسد شیائومی 12 حداقل از نظر ویژگی های روی کاغذ از صفحه نمایش بهتری برخوردار باشد. شیائومی 12 دارای یک پنل OLED با پشتیبانی از حداکثر یک میلیارد رنگ، قطر 6.28 اینچ، وضوح Full HD + با وضوح 2400 در 1080 پیکسل، گواهی HDR10 +، پشتیبانی از Dolby Vision و نرخ تازه سازی 120 هرتز است. از سوی دیگر، اگرچه پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 22 میلیاردها رنگ را ارائه نمی دهد، اما همچنان صفحه نمایش فوق العاده ای دارد. این صفحه نمایش دارای محافظ Gorilla Glass Victus Plus است که باعث استحکام بیشتر شیشه پنل جلویی می شود. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک سامسونگ نیز بهتر از رقیب پرچمدار خود شیائومی است.

از نظر قابلیت صدا، هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو هستند که بر روی برندهای صوتی عالی تنظیم شده اند. شیائومی با هارمن کاردون و سامسونگ با AKG کار می کنند.

شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

سخت افزار و نرم افزار

پرچمدار شیائومی 12 تجهیزات بهتری نسبت به سامسونگ گلکسی اس 22 ارائه می دهد. این گوشی از نسل اول پردازنده اسنپدراگون 8 با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می کند. گلکسی اس 22 همچنین به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده است.

اما این فقط برای برخی بازارهای فردی صدق می کند، در حالی که بازارهای دیگر از پردازنده اگزینوس 2200 سامسونگ استفاده می کنند که مشخصاتی مشابه با اسنپدراگون 8 نسل 1 دارد. این پردازنده تنها به 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. همانطور که می بینید، پرچمدار شیائومی رم بیشتری ارائه می دهد. با این حال، نباید بیش از حد روی این مزیت سخت افزاری کوچک تمرکز کنید. از آنجایی که این گوشی ها دارای چیپست یکسان یا حتی در برخی بازارها هستند، عملکرد یکسانی را ارائه می دهند.

بدیهی است که هر گوشی اندرویدی دارای 12 سیستم عامل است. این سیستم عامل روی پرچمدار شیائومی با رابط کاربری MIUI 13 و پرچمدار سامسونگ با رابط کاربری One UI 4 پیکربندی شده است.

سلول

برنده مقایسه دوربین بدون شک Samsung Galaxy S22 است. مانند شیائومی 12، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکال) دارد، اما سنسورهای ثانویه آن در واقع بهتر هستند. Samsung Galaxy S22 دارای یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض است. در مقابل، پرچمدار شیائومی دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو تله فوتو است.

شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

باتری

شیائومی 12 عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد. این عمر مفید با عملکرد بهتر این گوشی همراه نیست، بلکه با باتری بزرگتر همراه است. باتری پرچمدار شیائومی یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی سامسونگ گلکسی اس 22 قدرتمندتر است. علاوه بر این، پرچمدار شیائومی به لطف شارژ سریع سیمی 67 وات و شارژ بی سیم 50 وات، سرعت شارژ بالاتری را ارائه می دهد. بنابراین بدون شک از نظر عمر باتری و سرعت شارژ از پرچمدار شیائومی پیشی می گیرد.

قیمت

البته قیمت عامل بسیار تاثیرگذار در انتخاب است. شیائومی 12 در بازار آسیا 739 دلار قیمت دارد و هنوز در سراسر جهان عرضه نشده است. از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 22 در بازار جهانی از 799 دلار شروع می شود.

نتیجه

به طور کلی، پرچمدار شیائومی 12 دارای مزایایی مانند سخت افزار بهتر، شارژ سریع تر، باتری بزرگتر و بلستر مادون قرمز است. مهم ترین عیب این پرچمدار نسبت به رقیب، ضد آب نبودن آن است. در مقابل، پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 22 دارای مزایایی مانند دوربین بهتر، ویژگی های ضد آب و گرد و غبار، اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک و کیفیت ساخت بهتر است. عیب این گوشی از نظر عمر باتری این است که نسبت به رقیب خود کوچکتر است و سریعتر شارژ می شود.

در پایان و به طور کلی باید گفت که انتخاب بین دستگاه ها بسیار سخت است و بیشتر به میزان استفاده کاربران بستگی دارد. شیائومی 12 باتری بزرگتر، سرعت شارژ بالاتر و همچنین صفحه نمایش و سخت افزار کمی بهتر ارائه می دهد، در حالی که سامسونگ گلکسی S22 دارای دوربین بهتر، کیفیت ساخت و مقاومت در برابر آب بهتر است.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما