قیمت سونی پلی استیشن 5 برای ایرانی ها چقدر خواهد بود؟

[ad_1]

فرارو- قیمت سونی پلی استیشن 5 امروز در بازار ایران به 25 تا 27 میلیون تن رسید. اگر بخواهیم دقیق باشیم و این تغییر را محاسبه کنیم می توانیم برای نسخه دیجیتال 25 میلیون و 200 هزار تومان و برای نسخه استاندارد پلی استیشن 5 27 میلیون و 300 هزار تومان دریافت کنیم. جستجوهای فرارو نشان می دهد که اگر فروشنده های صادق مطمئن باشند که شما اگر قصد خرید دارید، می توانید حدود یک تا 1.5 میلیون تومان زیر این اعداد دریافت کنید. خرید کنسول پایان راه نیست و چه بخواهید و چه نخواهید باید یک بازی، بازی و … اضافی خریداری کنید. برای باز کردن چشمانتان، 30 میلیون دلار می تواند از جیب خوش شانس شما خارج شود. پول خرید چهار پراید اوایل دهه 90!

قیمت پلی استیشن 5 در ایران

سونی پلی استیشن 5 در دو نسخه موجود است. نسخه استاندارد با قابلیت خواندن دیسک های بازی که در ایران به آن مدل دیسک می گویند و نسخه دیجیتال بدون درایو که فقط می تواند نسخه دیجیتالی بازی ها را نصب کند. قیمت دو نسخه در بازار جهانی به ترتیب 499 و 399 دلار است. این ارقام قیمت مصرف کننده است و فروشندگان برای خرید انبوه دستگاه هزینه بیشتری می پردازند. اگر قیمت دلار را 30 هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت نسخه استاندارد 14 میلیون و 970 هزار تومان و دیجیتال 11 میلیون و 970 هزار تومان خواهد بود. حالا بیایید نگاهی به بازار ایران بیندازیم تا ببینیم چقدر از قیمت پلی استیشن 5 از واردکنندگان بزرگ گرفته تا خرده فروشان سود می برند.

قیمت کنسول بازی Sony Playstation 5 Digital Edition در بازار ایران 25 میلیون و 200 هزار تن و کنسول بازی استاندارد Sony Playstation 5 – 27 میلیون و 300 هزار تن می باشد. برخی از فروشندگان صادق اگر مطمئن باشند که قصد خرید دارید، می توانند با قیمتی حدود یک تا 1.5 میلیون تن زیر این ارقام با شما بیایند، اما در هر صورت هر دو مدل پلی استیشن 5 در حال حاضر حدود 80 تومان در بازار ایران به فروش می رسند. 110 درصد گران تر است که به ترتیب 13 میلیون و 230 هزار تن و 12 میلیون و 330 هزار تن بیشتر از قیمت های جهانی پلی استیشن 5 است. هرچقدر دوست داری بهانه هست. از افزایش و کاهش قیمت دلار گرفته تا کمبود ذخایر، رنج واردات قاچاق، تحریم ها و …

قیمت نسخه های ویژه پلی استیشن 5

سونی پلی استیشن معمولا با یک دسته (کنترل) در داخل جعبه عرضه می شود. پلی استیشن 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما نسخه های ویژه ای وجود دارد که برای علاقه مندان به یک بازی خاص مثلاً یا در دو باکس طراحی شده است. تحقیقات فرارو نشان می دهد که می توانید نسخه دیجیتالی کنسول پلی استیشن 5 را با دو رده کارخانه ای یک میلیون و 700 هزار تن گرانتر خریداری کنید. قیمت نسخه استاندارد پلی استیشن 5 با دو دسته به 28 میلیون و 800 هزار تن می رسد. در بازار دو دسته و هدست با قیمت 29 میلیون تومان وجود دارد. قیمت نسخه ویژه پلی استیشن 5 استاندارد با احتساب دیسک بازی فیفا و دو دسته تقریبا به 30 میلیون تن می رسد.

قیمت سونی پلی استیشن 5 برای ایرانی ها چقدر خواهد بود؟قیمت نسخه ویژه پلی استیشن 5 شامل دیسک بازی فیفا و دو دسته حدود 30 میلیون تومان است.

گران ترین نسخه موجود در بازار ایران متشکل از پلی استیشن 5 استاندارد، دو قلم، پایه مخصوص شارژ و هدست است که حدود 32 میلیون و 300 هزار تن قیمت دارد. اگر یک دیسک بازی فیفا را 1.6 میلیون تن بخرید، رسماً حدود 44 میلیون تن هزینه خواهید کرد. پنج سال پیش با آن پول می شد دو خودروی پراید خرید و 10 سال پیش در اوایل دهه 90 همان 44 میلیون تن برای خرید سوزوکی گرند ویتارا کافی بود.

قیمت لوازم جانبی پلی استیشن 5

عینک واقعیت مجازی گران ترین وسیله در تاریخ لوازم جانبی بازی های رایانه ای است. اگر می خواهید این هیولا را به کنسول پلی استیشن 5 متصل کنید، باید مجموعه کامل آن را به قیمت حدود 19 میلیون تومان خریداری کنید. داخل جعبه علاوه بر عینک، دو کنترلر مخصوص دوربین و یک بازی تعبیه شده است. فقط همه این دستگاه های پلی استیشن VR را می توان در کنسول جدید سونی استفاده کرد.

قیمت دوربین ویژه سونی پلی استیشن 5 در بازار ایران به یک میلیون و 200 هزار تن می رسد و برای خرید یک کنترلر اضافی باید حدود یک میلیون و 700 و 800 هزار تن صرفه جویی شود. البته این قیمت نسخه های معمولی است و در بازار می توانید کنترلرهای مخصوص بازی هایی مانند God of War، Batman، Spider-Man یا FIFA را با قیمتی در حدود سه میلیون تومان پیدا کنید.

قیمت بازی برای پلی استیشن 5

یک پلی استیشن 5 خریدی حداقل 25 میلیون تومان (فضا فرق می کند!) حالا چی؟ در نهایت شما به یک بازی نیاز دارید. اگر نسخه استانداردی خریدید که می تواند دیسک ها را بخواند، حداقل 900000 جلد را برای خرید یک بازی معمولی کنار بگذارید. این گونه بازی ها مدت زیادی است که عرضه شده اند و با کاهش قیمت روبه رو هستند. آنها همچنین اغلب بازی های محبوب نوجوانان (مانند مرد عنکبوتی) در نظر گرفته می شوند. قیمت بازی های محبوب تری مانند Demons Souls به یک میلیون و 400، 500 هزار جلد می رسد. نسخه روز فیفا یا بازی های جدید مانند کال آف دیوتی در روزهای اول عرضه حدود دو میلیون تن هزینه داشت اما به مرور زمان به یک میلیون و 500 کاهش یافت.

اگر نسخه دیجیتالی را خریداری کرده اید، نیازی به پرداخت هزینه گیفت کارت پلی استیشن ندارید، زیرا نمی توانید با کارت اعتباری پرداخت کنید. در حال حاضر گران ترین کارت هدیه 100 دلاری در بازار ایران به 3 میلیون و 155 هزار تن می رسد. یعنی فروشندگان برای هر دلار 31 میلیون و 550 هزار تومان از شما دریافت می کنند. قیمت گیفت کارت 75 دلاری به 2 میلیون و 700 هزار تومان (دلار 36 هزار تومان) و قیمت گیفت کارت 20 دلاری به 680 هزار تومان (دلار 34 هزار تومان) می رسد. برای خرید و دانلود نسخه دیجیتال پلی استیشن از یک شبکه اختصاصی، به 60 یا 70 دلار نیاز دارید. خبر خوب این است که سونی در طول سال جدید بازی های خود را در حراجی با تخفیف به فروش می رساند و به عنوان مثال می توانید FIFA 22 را با قیمت 70 دلار به قیمت 30 دلار سفارش دهید. این یکی از مزیت های نسخه دیجیتال پلی استیشن در بازار است، اما کسانی که نسخه استاندارد آن را خریداری کرده اند می توانند بازی دیجیتال را نیز دانلود کنند. به دلیل سرعت اینترنت در ایران، عده ای به خرید این بازی ها روی آورده اند. اگرچه هزینه خرید دیتای بازی به صورت جداگانه محاسبه می شود، اما برای دانلود 100 گیگابایت فضای بازی بهتر است چند ساعت و حتی شاید چند روز صبر کنید.

قیمت کنسول و لوازم جانبی پلی استیشن 5

کنسول یا لوازم جانبی مدل قیمت در بازار ایران
نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 یک جشن 25 میلیون و 200 هزار تومان
نسخه استاندارد پلی استیشن 5 یک جشن 27 میلیون و 300 هزار تومان
نسخه استاندارد پلی استیشن 5 با دسته اضافی 28 میلیون و 900 هزار تومان
کنترلر اضافی (دسته اضافی) نسخه معمولی یک میلیون 800 هزار تومان
بازی فیفا 22 دیسک فیزیکی یک میلیون و 600 هزار تومان
کارت هدیه سونی 100 دلار سه میلیون 155 هزار تومان
کارت هدیه سونی 20 دلار 684 هزار تومان
کارت هدیه سونی 10 دلار 336 هزار تومان

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما