چرا باید نگران بیماری عروق کرونر قلب در حیوانات باشیم؟

[ad_1]

فرارو- خطر ابتلا به SARS-CoV-2 از یک حیوان به بیشتر افراد بسیار کمتر از تماس با فرد دیگر است. اما اگر ویروس کرونا حیوانات را آلوده کند و در بین آنها سرایت کند، گهگاه می‌تواند به شکل جدیدی به انسان بازگردد. چنین روند متقابلی اکنون مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و به گفته آنها به راحتی می تواند سلامت انسان را تهدید کند.

به گزارش فرارو، در آوریل 2020، اخباری مبنی بر ابتلای ببرها و شیرهای باغ وحش برانکس به کووید-19 منتشر شد. چند ماه پس از این تشخیص‌های شگفت‌انگیز، محققان و دانشمندان در حال مطالعه SARS-CoV-2، ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود، آن را در ده‌ها گونه دیگر، هم در اسارت و هم در طبیعت پیدا کردند. چند حیوان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؟ و این برای سلامت عمومی انسان و حیوانات چه معنایی دارد؟

محققان دامپزشکی وجود دارند که بیماری‌های حیوانی، از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را مطالعه می‌کنند که می‌تواند هم انسان و هم حیوانات را تحت تأثیر قرار دهد. در همین حال، برای سلامت عمومی انسان و حیوانات مهم است که بدانیم کدام گونه از این موجودات در معرض ویروس کرونا هستند. برای این منظور، آزمایشگاه‌های سراسر جهان حیوانات اهلی، اسیر و وحشی را برای ردیابی ویروس کرونا در بین آنها آزمایش کرده‌اند و تلاش‌هایی برای شناسایی گونه‌های حساس به این ویروس انجام شده است. لیست حیوانات آلوده در حال حاضر شامل بیش از ده گونه است. اما در واقعیت، عفونت‌ها می‌توانند بسیار شایع‌تر باشند، زیرا تعداد بسیار کمی از گونه‌ها و حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. دانشمندان می گویند که این عواقب جدی برای سلامت انسان دارد، زیرا حیوانات نه تنها می توانند پاتوژن هایی مانند کرونا ویروس را گسترش دهند، بلکه می توانند منبع جهش های جدید نیز باشند.

کدام حیوانات به ویروس کرونا مبتلا می شوند؟

از فوریه 2022، محققان و آزمایشگاه های تشخیص دامپزشکی تایید کرده اند که 31 گونه از حیوانات به SARS-CoV-2 حساس هستند. علاوه بر حیوانات خانگی و حیوانات باغ وحش، محققان دریافتند که تعدادی از پستانداران غیرانسانی از جمله راسو، موش آهو، کفتار، موش جنگلی، گوندولاهای راه راه و روباه قرمز از جمله حیوانات مستعد ابتلا به SARS-CoV-2 هستند. . گوزن دم سفید و راسو تنها دو گونه از حیوانات هستند که ویروس را در طبیعت حمل می کنند. خوشبختانه اکثر این حیوانات به استثنای راسو مانند انسان تظاهرات بالینی ندارند. با این حال، حتی حیواناتی که به نظر بیمار نیستند نیز می توانند ویروس را به یکدیگر و احتمالاً به انسان منتقل کنند. بسیاری از سوالات بی پاسخ باقی مانده است که کدام حیوانات می توانند به این ویروس آلوده شده و آن را به انسان منتقل کنند.

چرا باید نگران بیماری عروق کرونر قلب در حیوانات باشیم؟

چگونه ویروس کرونا را در حیوانات جستجو کنیم؟

سه راه برای مطالعه بیماری های مشترک انسان و حیوان وجود دارد. اول مشاهده گونه‌های اهلی یا اسیر مانند حیوانات باغ‌وحش، دوم آزمایش ویروس کرونا روی حیوانات وحشی و در نهایت قرار دادن حیوانات در آزمایشگاه. در مراحل اولیه انتشار ویروس کرونا، زمانی که تعدادی از صاحبان حیوانات خانگی یا باغ وحش حیواناتی را با مشکلات تنفسی یا سرفه مشاهده کردند، از دامپزشکان خواسته شد تا آنها را برای تشخیص ویروس کرونا آزمایش کنند. همان فرآیند نمونه برداری PCR برای این مورد استفاده شد، زیرا هم برای حیوانات و هم برای انسان ها به خوبی کار می کند. آزمایشگاه‌های تشخیص دامپزشکی، مانند آزمایشگاه‌های انسانی، سالانه صدها هزار آزمایش را برای بیماری‌های حیوانی انجام می‌دهند، بنابراین دانشمندان می‌توانند به راحتی آزمایش SARS-CoV-2 را آغاز کنند.

بر اساس تحقیقات قبلی، دانشمندان توانسته اند فرضیه هایی را در مورد اینکه کدام حیوانات مستعد ابتلا به عفونت هستند، آزمایش کنند. گربه‌ها، همسترها و راسوها در طول موج اول شیوع کرونا در سال 2002 آلوده شدند، بنابراین محققان پیشنهاد کرده‌اند که آنها در معرض ابتلا به کروناویروس جدید هستند. البته مطالعات همچنین نشان داده است که SARS-CoV-2 می تواند به راحتی این گونه ها را در آزمایشگاه آلوده کند. به عنوان مثال، در تابستان و پاییز 2020، زمانی که تاج به ایالات متحده سرایت کرد، ویروس به سرعت در میان راسوها پخش شد و از آنجا که ارتباط نزدیکی با همنوعان خود دارد، ویروس را به تمام مزارع ایالات متحده سرایت کرد.

اخیراً در 7 فوریه 2022، محققان مقاله ای علمی منتشر کردند که نشان می داد گوزن های استاتن آیلند نیویورک به نوع omicron آلوده شده اند. از آنجایی که این ویروس در بین نیویورکی ها بسیار شایع بود، شواهد محکمی ارائه می دهد که نشان می دهد انسان ها به نوعی ویروس را به گوزن ها منتقل کرده اند. با این حال، چگونگی تماس آهوها با SARS-CoV-2 در حداقل شش ایالت ایالات متحده و کانادا همچنان یک راز باقی مانده است. در نهایت، برای درک اینکه چگونه ویروس تاج بر روی حیوانات تأثیر می‌گذارد، محققان آزمایش‌هایی را که در آن حیوانات به‌صورت کنترل‌شده در معرض ویروس قرار می‌گرفتند، به دقت مورد مطالعه قرار دادند. این مطالعات ارزیابی می کنند که حیوانات آلوده چگونه ویروس را ترشح می کنند، علائم بالینی دارند و چقدر ویروس به گونه های مختلف جهش می یابد.

خطر جهش ویروس کرونا

خطر ابتلا به SARS-CoV-2 از یک حیوان به بیشتر افراد بسیار کمتر از تماس با فرد دیگر است. اما اگر ویروس کرونا به حیوانات سرایت کند، هر از گاهی به انسان باز می گردد، فرآیندی که ویروس پرش نامیده می شود. در این فرآیند اول، عفونت حیوانات به سادگی غلظت SARS-CoV-2 را در محیط افزایش می دهد. ثانیاً، جمعیت زیادی از حیوانات که می‌توانند از عفونت حمایت کنند، می‌توانند به عنوان مخزن ویروس عمل کرده و از آن حمایت کنند، حتی اگر تعداد عفونت‌ها در انسان کاهش یابد. این امر به ویژه در مورد حیواناتی که به تعداد زیاد در حومه شهر زندگی می کنند و می توانند ویروس را به انسان منتقل کنند صادق است.

سرانجام، زمانی که SARS-CoV-2 از انسان به حیوانات منتقل می شود، آزمایش ها نشان می دهد که ویروس به سرعت جهش ها را جمع می کند. به عبارت دیگر، ویروس‌ها با جهش‌هایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد – دمای بدن، رژیم غذایی و ترکیب ایمنی – هر حیوانی که در آن زندگی می‌کنند سازگار می‌شوند. بنابراین، هر چه گونه های جانوری بیشتر آلوده شوند، جهش های بیشتری نیز وجود خواهد داشت. همچنین ممکن است سویه های جدیدی که در انسان ظاهر می شوند، گونه های جدید را آلوده کنند. یا ممکن است که گونه جدید در اصل از حیوانات و افراد آلوده منشا گرفته باشد.

تاریخچه SARS-CoV-2 در حیوانات تمام نشده است. طبق گزارش CDC، از هر 10 بیماری عفونی انسانی، 6 مورد از حیوانات به انسان منتقل می شود و حدود سه چهارم بیماری های عفونی جدید یا جدید در انسان توسط حیوانات ایجاد می شود. مطالعات نشان داده‌اند که سرمایه‌گذاری در بیماری‌های مشترک انسان و حیوان می‌تواند به میزان قابل توجهی هزینه اپیدمی‌های آینده را کاهش دهد و این نوع تحقیقات جامع از لحاظ تاریخی هزینه کمتری داشته است. با این حال، در سال 2021، CDC تنها 193 میلیون دلار برای مطالعه بیماری های عفونی انسان و حیوان هزینه کرد که کمتر از یک چهارم کل بودجه CDC است. هنوز چیزهای زیادی در مورد نحوه انتقال ویروس ها بین انسان و حیوانات، نحوه زندگی و جهش آنها در جمعیت حیوانات و خطرات پرش ویروس ناشناخته است. هر چه محققان بیشتر در این مورد بدانند، مقامات بهداشتی، دولت ها و دانشمندان بهتر می توانند برای اپیدمی های آینده آماده شوند یا از آن جلوگیری کنند.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما