ایده ها، فرمول ها و میانبرها برای پارکت لمینت آرتا

پارکت یکی از محبوبترین کفپوشهای موجود در بازار است که میتوانید با کمک آن زیبایی طبیعی را به خانههای خود هدیه دهید. سابقه و تجربه گروه صنعتی آرتا سبب شد که نیاز بازار را سنجیده و با سرمایه گذاری جدید با نام آرتا کلیک به تولید پارکت لمینت اقدام نماید و اینک با تولید سالیانه بیش از ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ متر مربع به عنوان اولین و تنها تولید کننده پارکت لمینت در ایران و خاورمیانه شناخته می شود. در صورت نصب و زیرسازی مناسب، نه تنها این کفپوش ها صدایی تولید نمی کنند، بلکه حتی به عنوان عایق صدا نیز عمل می کنند. پارکت لمینت خود را می توانید با استفاده از سیستم برتر آرتا کلیک در کوتاه ترین زمان و به سادگی در هر مکانی نصب کنید؛ بر خلاف سیستم های دیگر، پانل ها را می توانید به صورت افقی نیز به یکدیگر متصل کنید؛ ممکن است این کار هنگام نصب آخرین ردیف پانل یا در محلی که چرخاندن پانل ها سخت یا غیر ممکن است، ضروری باشد.

پارکت لمینت آرتا

تصور بسیاری بر این است که پارکت لمینت ایرانی بی کیفیت است و تنها نمونهای خارجی و حتی چینی نسبت به ایرانی برتر هستند. یک راه ساده برای تشخیص جنس پارچه، بررسی وزن آن است، پارچه مرغوب نسبت به پارچه بی کیفیت سنگین تر است. یک کف چوبی واقعی به هر طراح داخلی کمک میکند تا زیبایی بی نظیر را در مهمترین مکان زندگی شما یعنی خانه شما ایجاد کند. برای این که از پارکت های به کار رفته در سالن و نشیمن محافظت کنید لازم هست که به شکل منظم آن ها را تمیز نگه دارید. به همین دلیل لازم است که فواصل مناسبی را برای این کار مشخص کنید. اگر می خواهید از کفپوش های چوبی برای پوشش کف استفاده کنید لازم است که رنگ و بافتی را انتخاب کنید که با دکوراسیون مکان هماهنگ باشد. ساخت منحصر بفرد طراحی شده آن برای استحکام بیشتر بوده و طوریست که تغییرات ابعادی آن را در طول زمان به حداقل ممکن رسانده است. انتخاب کف پوش متناسب با طراحی و دکوراسیون هر اتاق، کار چندان دشواری نیست؛ زیرا تنوع سبک و پرداخت کف پوشها بسیار زیاد است.

امروزه پارکت های سفارشی به ندرت در خانه های مسکونی یافت می شوند؛ زیرا هنوز هم نیاز به برش جداگانه قطعات چوب و مونتاژ آن ها به شکل پازل و سایر طرح های پیچیده، کاری بس دشوار است. کلکسیون پارکت آرتا کفپوشهایی با کیفیت برای تمامی سلایق ارائه میدهد که در عین چوب بودن، به آسانی توسط آب تمیز میشود. نظافت پارکت لمینت آرتا آسان است و نیازی به واکس و ساب ندارد، هر زمان خواستید این کف پوش ها را تمیز کنید در یک ظرف مثل جای شیشه شوی، فقط آب بدون هیچ شوینده ای بریزید، آب را بر روی کف پوش اسپری کنید و بعد با تی حوله دار خشک کنید. استفاده از جلای چوب برای کفپوش های چوبی که در مکان هایی مانند سالن و اتاق نشیمن قرار دارند این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا مدت طولانی از این پارکت ها استفاده کنید. جلای چوب هم به کفپوش ها ظاهری درخشان بخشیده و هم این درخشش را سال های سال حفظ می کند. شامپو بچه به دلیل این که هم ماده ای اقتصادی است و هم سطح کفپوش چوبی را به خوبی تمیز می کند، برای این منظور محصولی بسیار کارآمد به شمار می رود.

کفپوشهای پارکت از تکههای نازک چوب یا سرامیک ساخته شدهاند؛ بههمین دلیل یکی از مشکلات پارکت، پیچیدگی نصب آن است که با کمک یک نصاب ماهر میتوانید این مشکل را حل کنید. همان طور که گفته شد اگر سطح زیر لمینت مشکلاتی وجود داشته باشد اول از همه این مشکلات بر طرف میشود و بعد از آن نصاب شروع به نصب لمینتها میکند. خرید لمینت با کیفیت همیشه یکی از مشکلات اصلی بوده است. پارکت لمینت در مهمترین فضا های خانه از جمله: پذیرایی، آشپزخانه، راهروها و اتاقها مورد استفاده قرار میگیرد، به یاد داشته باشید که این محصول از HDF ساخته شده است، پس مناسب فضاهایی چون حمام و مکانهایی که در معرض رطوبت آب قرار دارد مناسب نمیباشد، این محصول در برابر آب مقاوم است اما ضد آب نیست. پارکتها در برابر هرگونه جسم نوکتیز بسیار حساس بوده و خیلی زود آسیب خواهد دید، از این رو برای خانوادههایی که بچههای پرجنب و جوشی دارند مناسب نمی باشد ولی در مقابل لمینت مقاومت بهتر و بسیار بالاتری نسبت به اجسام نوکتیز داشته و بسیار دیرتر و سخت تر آسیب می پذیرد. از سوی دیگر قیمت محصولات ایرانی نسبت به نمونههای مشابه خارجی بسیار ارزانتر است و برای پارکتهای چوبی که امکان تعمیر دارند، استفاده از پارکت ایرانی هم میتواند گزینهی خوبی باشد؛ بنابراین نمیتوان گفت که الزاما معایب پارکت ایرانی از نمونههای خارجی بیشتر است؛ گاهی ممکن است خرید یک پارکت ایرانی برای شما بهتر باشد.

ظهور محصولات نوین در این زمینه نیز باعث شده تا اجرای المانهایی همچون پارکت یا انواع کفپوش در فضاهای داخلی یا خارجی بسیار مورد توجه واقع شود. توجه به این نکته در مورد پارکت لمینتهای براق اهمیتی بیشتر مییابد. کفپوش های چوبی در دو نوع مات و براق عرضه می شوند. برای براق کردن پارکت آرتا می توانید از واکس کمک بگیرید. الکل اتیلیک می تواند لکه هایی مانند لک جوهر، رنگ و یا چسب را به راحتی از بین ببرد. یکی دیگر از اصلی ترین مواردی که میتوانیم به آن اشاره کنیم که در دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر مستقیم دارد رنگ بندی انواع پارکت مدل لمینت است این پارکت ها به دلیل عایقی که دارد مقاومت بالاتری به مرور زمان از خود نشان میدهد به همین دلیل کیفیت رنگ به کار رفته در داخل آن ها نیز بیشتر است به همین دلیل میتوان رنگ های مختلف این نوع پارکت را به راحتی و متناسب با دیزاین داخل خانه خود سفارش داده و خریداری کنید. با وجود معایب پارکت، این کفپوش به دلیل تنوع در مدلها و رنگهایی که دارد توانسته در بین مشتریان، محبوب واقع شود. این تولیدات در فرآیندهای پوشش دهی ورق های MDF و HDF کاربرد دارند.

لمینیت شما را کمتر می کند.

انتخاب رنگ تیره و روشن بر اساس کاربرد باید انجام شود. هزینه نصب ابزار جداگانه و بر اساس تعداد شاخه مصرفی ابزارها نحاسبه می گردد. چگالی چوب میانی هر چه بیشتر باشد سبب کاهش خیز، خستگی و حرکت های احتمالی کلیک در دراز مدت بوده و احتمال ایجاد صدا در پارکت لمینیت شما را کمتر می کند. پارکت نیز مانند هر کفپوش دیگری نیاز به مراقبت دارد و اگر خوب از آن نگهداری کنید تا مدت زمان طولانی درخشش خود را حفظ میکند. برای نگهداری از کفپوش لمینت چه اقداماتی باید انجام داد؟ پارکتها مدلهای مختلفی دارند و باید با بررسی مزایا و معایب پارکت در این مدلها، مناسبترین را برای مکان مدنظرتان انتخاب کنید. با این حال توصیه میشود که هیچکدام از این کفپوشها را در محیطی که به طور مداوم در معرض آب و رطوبت قرار دارد مانند حمام و یا دستشویی نصب ننمایید. مقاومت در رنگ پریدگی، سطوح پارکت لمینیت آرتا مقاوم در برابر رنگ پریدگی ناشی از قرار گرفتن در معرض پرتوهای غیرمستقیم خورشید یا نورمصنوعی عادی مقاوم می باشد. با توجه به انتخابی که خواهید داشت قیمت نهایی می تواند برای شما متفاوت باشد. اگر به دنبال یک نتیجهگیری کلی از مباحث بالا هستید، به مطالب زیر توجه کنید.

روش برای بهبود پارکت آرتا را اعمال کنید|پارکت آرتا راهنماها و داستان‌ها|داستان واقعی پشت پارکت آرتا}

پارکت آرتا کد 745 یکی از محصولاتی است که دارای مغزی HDF با دانسیته (چگالی) بالا و لایه روکش با مقاومت AC4 است که مناسب برای مصارف مسکونی و اداری با تردد متوسط است. توصیه میکنیم از پردههایی ساده و یا مناسب با اتاق کار استفاده کنید. پارکت آرتا کد 720 یکی از محصولاتی است که دارای مغزی HDF با دانسیته (چگالی) بالا و لایه روکش با مقاومت AC3 و AC4 است که مناسب برای مصارف مسکونی و اداری با تردد متوسط است. پارکت آرتا (tarhazin.com) کد 820 یکی از محصولاتی است که دارای مغزی HDF با دانسیته (چگالی) بالا و لایه روکش با مقاومت AC4 است که مناسب برای مصارف مسکونی و اداری با تردد متوسط است. رنگهای تیره باعث میشوند که اتاق شما کوچکتر بهنظر برسد؛ بنابراین، برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. رنگ نامناسب میتواند دائما خاطر شما را آزرده کند؛ بنابراین، بهتر است هنگام انتخاب رنگ، مزایا و معایب پارکت رنگ روشن و تیره را در نظر بگیرید و دقت کنید تا بهترین رنگ را گزینش کنید. شیارهایی که در برخی از کفپوش های چوبی وجود دارند، تحمل فشار را برای این کفپوش ها ساده تر می سازند.

های چوبی رطوبت پیدا کنند.

وسیله ای که برای تمیز کردن پارکت لمینت مورد استفاده قرار می دهید را نیز باید با دقت انتخاب کنید. شما باید به همراه پارکت لمینت، یک فوم تهیه کنید تا زیر پارکت انداخته شود، وجود فوم باعث میشود که هنگام قدم زدن روی پارکت، صدای اضافی تولید نشود. برای این کار بهتر است از یک جاروی نرم یا جاروبرقی استفاده کنید و اجازه ندهید که پارکتهای چوبی رطوبت پیدا کنند. همیشه پارکتهای تکرنگ عالی بهنظر نمیرسند و گاهی برای مطابقت بیشتر و جلوگیری از یکنواختی و بیروح شدن خانه، بهتر است از پارکتهای چندرنگ یا مرکب استفاده کنید. از سوی دیگر یکی از معایب پارکت رنگ روشن، کثیف شدن زودبهزود آن است و بهتر است برای محلهای پرتردد استفاده نشوند. شما باید هنگام بلند کردن یا کشیدن هر وسیلهای مثل مبل روی پارکتها احتیاط کنید و بهتر است با کشیدن چیزی را روی پارکت تغییر وضعیت ندهید. در شرایطی که حد فاصل بین سرامیکها و اصطلاحا خط دوغاب بین آنها عمیق باشد، سطحی ناهموار ایجاد شده و به همین دلیل قبل از نصب پارکت این فاصلهها باید پر شوند. پارکت دارای سطحی همگون و تمام چوب بوده و در مورد پوشش کف لمینیت هم مغز کار به صورت اچ دی اف می باشد که براده چوب فشرده است.

تغییرات دمایی در فصول مختلف سال سبب حرکت لمینیت با توجه به ضریب حجمی اچ دی اف لایه میانی می گردد. این تغییرات دمایی گاهی اوقات در ساعات مختلف روز هم قابل مشاهده بوده و به همین دلیل صدای پارکت در بازه های زمانی متفاوت روز مانند صبح اول وقت با غروب متفاوت است. به همین دلیل مراقب باشید تا برای تمیز کردن کفپوش های چوبی محصولات درست و مناسب را خریداری کنید. اگر بخواهید اقلام سنگین را روی پارکتها جابهجا کنید، باید بسیار مراقب باشید تا مبادا از دستتان بیفتند یا با شتاب به کف پارکت برخورد کند. از نظر سختی نصب باید گفت که سرامیکها سختتر از پارکتها نصب میشوند. این نوع پوشش کف به عنوان سالم ترین کفپوش جهان از نظر سلامت و بهداشت و پاکیزگی شناخته میشود. شاید جلای چوب از نظر اقتصادی نسبت به سایر تمیز کننده ها قیمت بیشتری داشته باشد، اما برای تمیزی و محافظت از کفپوش چوبی بسیار کارآمد و موثر است. هزینهی ارزانتر نسبت به چوب. ثبات و دوام ابعاد کف های چوب تحت تأثیر مستقیم رطوبت موجود در چوب که در طی فرایند تولید در حد مطلوب تنظیم شده است ارتباط دارد. پارکت های چوب پارسیاوود بدلیل دوام و ثبات ابعاد آن در بازار منحصر بفرد است.

نه روش‌های شگفت‌انگیز موثر برای پارکت آرتا

از معايب آن ها هم مي توان از اين موارد نام برد: زيبايي كمتري نسبت به پاركت و لمينيت دارد، نياز به زير سازي دقيق تر دارد، دوام بالاي آن و احتمال كمتر آسيب ديدن اجسام شكستني در برخورد با اين نوع كف پوش است. برای مثال به طور عمومی، قیمت پارکت لمینت از پارکت های چوبی کمتر است و همچنین به دلیل اینکه نصب آسان تری نسبت به پارکت های چوبی دارند، هزینه نصب آنها نیز کمتر از پارکت های چوبی است. به همین دلیل در انتخاب فرچه مناسب دقت کنید. بعد از انتخاب پارکت مناسب برای نصب آن به یک متخصص نیاز خواهید داشت. در یک ظرف کمی آب ریخته، به آن کمی الکل اتیلیک اضافه کرده و با استفاده از یک دستمال کفپوش چوبی را تمیز کنید. در این مقاله سه دستهی مختلف از پارکتها و مزایا و معایب آنها در هر دسته را باهم بررسی کنیم. از پارکت چوبی بیشتر بدانیم – استفاده از چوب در بخشهای مختلف ساختمان همیشه مورد پسند طیف گسترده ای از افراد بوده است .

  • دوام زیاد؛
  • لایه ابتدایی
  • عدم لغزندگی
  • نوار چسب پهن 51 میلیمتری عایق رطوبت
  • امکان نفوذ آب از لبهها به زیرشان
  • نصب و نگهداری آسان
  • دوستدار محیط زیست
  • نوع پارکتی که برای نصب انتخاب شده است

استفاده هایی همچون پارکت چوبی، نمای چوبی ساختمان، استفاده از چوب خصوصا چوب ترمووود در محوطه سازی، استفاده از چوب ترموود در ساخت پرگولا و آلاچیق به خاطر مزایا و زییایی که به ارمغان می آورند و همچین به علت طبیعی بودن بودن چوب، جایگاه همیشگی خود را بین علاقمندان حفظ کرده است. در مقاله جاری به بررسی پارکت چوبی، انواع پارکت، و روش و مراحل نصب پارکت های ترمووود خواهیم پرداخت. یکی دیگر از روش های حفظ ظاهر درخشان و دکوراتیو کفپوش های چوبی استفاده از جلا دهنده پارکت است که با نام جلای چوب نیز شناخته می شود. برخی از محصولاتی که به عنوان تمیز کننده و یا جلای چوب به فروش می رسند حاوی مواد شیمیایی بسیار قوی هستند که حتی اگر به کفپوش درخشش و زیبایی ببخشند، عمر آن را کاهش می دهند. نگهداری پارکت با استفاده از جلای چوب ! چگالی بیشتر چوب سبب خیز کمتر و لذا احتمال ایجاد صدای کمتر در آینده می باشد. اکثر پارکت لمینیت های ارزان و پارکت لمینیت های چینی موجود در بازار دارای لایه میانی ام دی اف(Middle density fiberboard) بوده که مخفف لایه چوبی با چگالی متوسط است.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما