[ad_1]
فرارو-سازنده تراشه های کامپیوتری اینتل نیز در تلاش است تا وارد بازار تراشه های خودرویی شود. روز پنجشنبه، این شرکت اعلام کرد که به خودروسازان در ارتقای پردازنده های خودرو کمک خواهد کرد.
به گزارش فرارو، این سازنده تراشه در تلاش است تا از بازار نیمه هادی در حال رشد سریع درآمد کسب کند. اینتل پیشبینی میکند که پردازندههای خودرو که حدود ۴ درصد از قیمت خودروها در سال ۲۰۱۹ را تشکیل میدادند، تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ درصد افزایش خواهند یافت.
امروزه به لطف پیشرفت در فناوری خودرو، عملکردهای کمک راننده مانند ترمز اضطراری خودکار، تراشه هایی که همه چیز را از فشار لاستیک گرفته تا دمای باتری، نمایشگر داشبورد و سیستم های سرگرمی جذاب کنترل می کنند، خودروها به رایانه های روی چرخ تبدیل می شوند. اینتل اکنون از طریق زیرمجموعه MobileEye وارد بازار می شود و سیستم های پیشرفته کمک راننده یا ADAS را توسعه می دهد. پت گلزینگر، مدیر عامل اینتل گفت: «از آنجایی که تراشه ها در هر محصولی گسترش می یابند، جهان در آغاز عصر طلایی نیمه هادی ها قرار دارد.
اینتل در رویداد سالانه خود چالش جدیدی را در برابر رقبای Nvidia و Qualcomm معرفی کرده است. وی همچنین از تلاشهای جدید برای بهبود تراشههای گرافیکی رایانههای شخصی، تداوم نوسازی تولید پردازندههای مشکلدار خبر داد و امیدوار است تا پایان این دهه پردازندههایی با 1 تریلیون ترانزیستور ایجاد کند. خودروها مدتهاست که از پردازندهها برای کنترل موتورها، ترمزهای ضد قفل، سیستمهای ناوبری داشبورد و سایر زیرسیستمها استفاده میکنند. تسلا که تراشه های خودروی خود را توسعه می دهد و نرم افزار خود را برای خودروها به روز می کند، در این رویکردهای محاسباتی پیشرو است. اینتل نیز قصد دارد در این مسیر حرکت کند و بستر محاسباتی را برای خودروسازان فراهم کند.
واحد خودروی جدید اینتل بخشی از خدمات ریخته گری اینتل است که یکی از اصلی ترین تلاش های هلسینجر برای بازگرداندن اینتل از تولید تراشه های پیشرفته است. گلسینگر، که یک سال پیش به اینتل بازگشت، امیدوار است پس از بیش از پنجاه سال مشکل در نوسازی تولید، این پیشرفت را با بهبود تراشههای خود تسریع بخشد. او تقاضای انفجاری برای تراشه های تقویت شده را عصر طلایی جدید برای صنعت می نامد. IFS به این معنی است که اینتل علاوه بر محصولات خود، تراشه هایی را برای شرکت های دیگر نیز ایجاد می کند. اینتل با خرید Tower Semiconductor به مبلغ 5.4 میلیارد دلار موافقت کرده است، توافقی که به طور قابل توجهی انواع تراشه هایی را که IFS می تواند برای مشتریان ایجاد کند، گسترش می دهد.
ساخت تراشه برای دیگران به اندازه تجارت فعلی اینتل سودآور نیست، اما در برنامه های بزرگتر اینتل نقش دارد. اگر اینتل بخواهد در این زمینه با TSMC و سامسونگ رقابت کند، باید تراشههایی در مقیاس بزرگ تولید کند تا سرمایهگذاری بسیار گران قیمت در تجهیزات تراشه را جبران کند. IFS برای ارائه بخشی از این حجم طراحی شده است. اگر IFS Gelsinger موفق شود، اینتل حتی ممکن است تراشههایی را برای رقبایی مانند توسعهدهنده تراشههای Nvidia Graphics و AI، توسعهدهنده تراشه و سرور AMD و توسعهدهنده تراشه گوشیهای هوشمند Qualcomm ایجاد کند.
منبع: cnet
[ad_2]