[ad_1]
فرارو– تارا، دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ و پژو 207 اتوماتیک تقریباً هم قیمت هستند. سه خودروی داخلی که در بازار آزاد حدود نیم میلیارد تن قیمت دارند، اما بین این سه محصول، جیب راننده تارا برای نگهداری خودرویش کمی گرانتر است و این هزینه برای راننده دنا کمتر است. به عنوان مثال در سایت ایساکو کمک فنر جلو تارا 730 هزار تومان، همین محصول پژو 207 حدود 600 هزار تومان و راننده دنا باید حدود 590 هزار تومان بپردازد. خرید فیلتر هوا، شمع و تسمه دینام و دینام نیز برای مالک ارزانتر است اما هزینه نگهداری این سه خودرو یکسان است.
هزینه های نگهداری کانتینر
به گزارش فرارو، قیمت بسته بندی و تجهیزات اتوماتیک در بازار آزاد حدود 200 میلیون تن است. کانتینر تجهیزات ممکن است 400 میلیون تومان قیمت داشته باشد این در حالی است که برخی از فروشندگان دستگاه های تارا اتوماتیک 600 میلیون تومان را برای فروش در نظر گرفته اند. بنابراین تارا اتوماتیک بالاتر از پژو 207 دنده اتوماتیک است و دنا گران ترین خودروی داخلی است. ضمناً راننده دستگاه تارا باید توجه داشته باشد که از برخی جهات هزینه نگهداری این خودرو از دنا و پژو 207 بیشتر است.به عنوان کمک فنر جلو و لنت ترمز عقب. در سایت ایساکو کمک فنر جلو تارا 732 هزار تومان است و این رقم برای پژو 207 اتوماتیک و دنا به ترتیب 600 هزار تومان و 590 هزار تومان است. برای خرید لنت ترمز عقب راننده تارا 187 هزار تومان می پردازد در حالی که در سایت ایساکو لنت ترمز عقب پژو 207 اتوماتیک 134 هزار تومان و لنت ترمز عقب دنا 120 هزار تومان است. اما هزینه نگهداری این خودروها یعنی تعویض روغن و فیلترها نیز تفاوتی ندارد.
هزینه سرویس پژو 207 گیربکس اتوماتیک
قیمت پژو 207 اتوماتیک آن را به دومین محصول گران داخلی تبدیل کرد. تارا اتوماتیک با حدود 600 میلیون تومان فروش و گران ترین خودروی داخلی و پس از آن پژو 207 اتوماتیک با حدود 550 میلیون تومان قرار دارد. و حالا هزینه های نگهداری دومین خودروی گران قیمت داخلی چقدر است؟ اگر بگوییم قیمت تمام شده پژو 207 تقریبا با تارا برابری می کند، اشتباه نمی کنیم، اما این جمله در قسمت کمک فنر و لنت ترمز صدق نمی کند. کمک فنر جلو پژو 207 که تقریبا 600 هزار تومان به فروش می رسد، 130 هزار تومان از کمک فنر جلو تارا ارزان تر است. یا لنت ترمز عقب پژو 207 که در سایت ایساکو حدود 134 هزار تومان قیمت دارد، 50 هزار تومان بیشتر به راننده تارا می رسد. شمع ها، تسمه های ژنراتور، لنت ترمز جلو در دو خودرو از نظر قیمت تفاوتی ندارند و هزینه نگهداری در هر دو تقریباً یکسان است.
هزینه سرویس دن
قیمت توربوشارژر دنا پلاس اتوماتیک در بازار آزاد به 500 میلیون تن رسیده و پس از سه خودروی اتوماتیک تارا، پژو 207 و تندر 90 پلاس، چهارمین محصول گران قیمت داخلی است. رانندگان دنا حدود 590 هزار تن برای تعویض کمک فنر جلو از طریق نمایندگی های ایساکو پرداخت می کنند. این رقم به ازای هر کمک فنر عقب تقریباً به 430 هزار تومان می رسد. لنت های ترمز جلو که توصیه می شود هر 20 هزار کیلومتر تعویض شوند برای راننده دنا 146 هزار تومان و عقب حدود 120 هزار تومان قیمت دارند. شمع که حدود 30 هزار کیلومتر بعد باید تعویض شود در سایت ایساکو برای دنا 21 هزار تن هزینه دارد، بنابراین تعویض 4 شمع 84 هزار تن هزینه دارد. برف پاک کن ها را شاید بتوانیم سالی یک بار عوض کنیم و الان برس های جلوی دنا 73 هزار تن می فروشند. همچنین در سایت ایساکو فیلتر بنزین 20000 تومان، فیلتر هوا و روغن هر کدام 18000 تومان به فروش می رسد.
هزینه نگهداری نیم میلیارد خودروی داخلی
کالاهای مصرفی |
توربوشارژر اتوماتیک دنا پلاس |
ظرف |
پژو 207 اتوماتیک |
کمک فنر جلو |
590 هزار تومان |
732 هزار تومان |
600 هزار تومان |
کمک فنر عقب |
439 هزار تومان |
609 هزار تومان |
غیر قابل دسترس |
لنت ترمز جلو |
146 هزار تومان |
158 هزار تومان |
158 هزار تومان |
لنت ترمز عقب |
120000 ظرفیت |
187 هزار تومان |
134 هزار تومان |
تسمه ژنراتور |
79 هزار تومان |
183 هزار تومان |
183 هزار تومان |
شمع |
21 هزار تومان |
41 هزار تومان |
41 هزار تومان |
تیغه برف پاک کن جلو |
73 هزار تومان |
62 هزار تومان |
85 هزار تومان |
فیلتر هوا |
18 هزار تومان |
29 هزار تومان |
34 هزار تومان |
فیلتر بنزین |
20 هزار تومان |
20 هزار تومان |
20 هزار تومان |
فیلتر روغن |
18 هزار تومان |
18 هزار تومان |
18 هزار تومان |
روغن ترمز |
36 هزار تومان |
36 هزار تومان |
36 هزار تومان |
یک لیتر روغن موتور |
از 70 تا 90 هزار تومان |
از 70 تا 90 هزار تومان |
از 70 تا 90 هزار تومان |
[ad_2]